Lage 3dmark score en +12V laag

Pagina: 1
Acties:

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:25

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Ik heb gister op de HCCdagen een nieuwe pc gekocht. Net ff 3dmark gedraaid, en de scores zijn volgens mij veel en veel te laag. Ook heb ik volgens speedfan een veel te lage +12V spanning. Kan ik helaas niet nameten, geen multimeter in huis. Het gaat om het volgende systeem en waardes:

Core 2 Duo E6600
2x1GB Twinmos DDR2 533MHz
Leadtek 8800GTX
2x SATA schijven
ASRock ConroeXFire-Esata2
Tagan TG480-U15 voeding
niets overgeklokt, alles stock
Windows XP SP2 met alle updates

scores:
3DMark05 (1024*768 alles standaard): 5299
3DMark06 (1280*1024 alles standaard): 2815

+12V volgens Speedfan: 8,66V (ja acht komma 66)

Is die spanning uberhaupt mogelijk? Lijkt mij dat de pc niet eens kan draaien... Zijn er nog andere programma's dan speedfan die de spanning kunnen meten? Heb zo snel even niets kunnen googlen. Of geven andere programma's dezelfde waardes? Als ik in mijn bios kijk naar de +12V, geeft het bios wel gewoon 11,89V aan.

Mijn vragen:
-hebben de lage scores en de lage spanning verband?
-zijn er andere programma's dan speedfan om de spanning te meten?
-als de +12V inderdaad op 8V zit, hoe kan dat, en wat kan ik eraan doen?
-weet iemand misschien een andere oorzaak voor de lage scores dan de lage spanning?

alvast bedankt!

edit: ik heb dit topic onder V&B geplaatst omdat mijn primaire doel is die scores omhoog te halen naar fatsoenlijke niveaus (3dmark05 ongeveer 15000 en 3dmark06 ongeveer 9000 heb ik begrepen wat redelijk is voor mijn systeem), ik vermoed alleen dat de lage spanning er verband mee houdt

[ Voor 11% gewijzigd door Bart ® op 26-11-2006 17:08 ]

Cunning linguist.

Verwijderd

kijk eens wat de spanning is die aangegeven word in de bios, dit klopt idd niet scores zijn veeeeeeel te laag, als die 12v echt zo laag is zou ik de voeding terugbrengen want dit is echt veel te weinig

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:12:
kijk eens wat de spanning is die aangegeven word in de bios, dit klopt idd niet scores zijn veeeeeeel te laag, als die 12v echt zo laag is zou ik de voeding terugbrengen want dit is echt veel te weinig
Merovingian schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:04:
Als ik in mijn bios kijk naar de +12V, geeft het bios wel gewoon 11,89V aan.

Cunning linguist.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die 8,66 is fout, dan zou je computer namelijk niet opstarten. De waarde die je bios aangeeft lijkt me wat correcter. Niks mis met je voeding dus. Over je score probleem:
Heb je alle drivers geinstalleerd? Moederbord/videokaart etc ? :)
PCI-E stroom connecters aangesloten op je videokaart?

Verwijderd

Even een andere voeding erin zetten en checken?

Verwijderd

ok dan toch even nameten met de multimeter, die waardes van 11,89 lijken wel normaal.

waarschijnlijk leest speedfan de waardes niet goed uit omdat het moederbord(chipset)nog niet word ondersteund in speedfan

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:06

MetalStef

gietijzer

Is in de driver niet toevallig aangegeven dat je altijd tig keer FSAA en Anisotropic Filtering gebruikt? Je kunt een vaste waarde instellen (bijvoorbeeld altijd 16x AA en 6x Aniso), maar ook op Application Default zetten. Dan mag de applicatie zelf weten welke instelling hij gebruikt, en 3Dmark wil zelf altijd wel bepalen welke instelling gebruikt wordt. De standaard tests van 3Dmark zijn namelijk zonder hoge FSAA en Aniso.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 19:42
Op je videokaart zitten twee voedingsconnectors, zijn deze correct aangesloten?
2 * PCI-e of 4 * molex 12v.
Je krijgt toch geen bericht na booten in windows over te weinig stroom voor de videokaart?

Die voltage uitlezing van speedfan niet direct vertrouwen, gebruik eens een ander programma zoals everest... want volgens de bios is alles ok.

Alle drivers correct? Chipset enzo...

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Satch schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:16:
Die 8,66 is fout, dan zou je computer namelijk niet opstarten. De waarde die je bios aangeeft lijkt me wat correcter. Niks mis met je voeding dus. Over je score probleem:
Heb je alle drivers geinstalleerd? Moederbord/videokaart etc ? :)
PCI-E stroom connecters aangesloten op je videokaart?
Ik heb alle drivers geinstalleerd, ook de nieuwst gedownload van nvidea. Ik heb 2 PCI-e stroom connectors aangesloten (speciaal de Tagan TG480 voor aangeschaft, zodat dat in ieder geval in orde zou zijn).
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:16:
Even een andere voeding erin zetten en checken?
Ik heb helaas geen voeding met een vermogen groot genoeg om deze pc te trekken...
MetalStef schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:18:
Is in de driver niet toevallig aangegeven dat je altijd tig keer FSAA en Anisotropic Filtering gebruikt? Je kunt een vaste waarde instellen (bijvoorbeeld altijd 16x AA en 6x Aniso), maar ook op Application Default zetten. Dan mag de applicatie zelf weten welke instelling hij gebruikt, en 3Dmark wil zelf altijd wel bepalen welke instelling gebruikt wordt. De standaard tests van 3Dmark zijn namelijk zonder hoge FSAA en Aniso.
De drivers heb ik op toepassings gestuurd staan.
_Silencer schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:19:
Op je videokaart zitten twee voedingsconnectors, zijn deze correct aangesloten?
2 * PCI-e of 4 * molex 12v.
Je krijgt toch geen bericht na booten in windows over te weinig stroom voor de videokaart?

Die voltage uitlezing van speedfan niet direct vertrouwen, gebruik eens een ander programma zoals everest... want volgens de bios is alles ok.

Alle drivers correct? Chipset enzo...
Ik krijg geen berichten of foutmeldingen. Ik zal everest eens proberen.

Mensen bedankt voor de input, maar graag nog meer want ik heb nog steeds geen oplossing ;)

Cunning linguist.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Everest zegt: +12V: 12.83V
Bios zegt: +12V: 11.985V

Andere spanningen zijn ook goed in Everest, +5V is misschien wat hoog (+5.59V in everest, +5.160V in bios.

Dus dat is dan waarschijnlijk niet het probleem.

Waardoor zouden dan de lage scores veroorzaakt kunnen worden? Heb van alles drivers de laatste versie gedownload...

Cunning linguist.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Het probleem is opgelost!

Wat heb ik gedaan: bij de installatie de driver van de cd gepakt: ging traag. Hierna uiteraard nieuwst NVidea drivers gedownload, ging ook traag. Ik denk, ik ga van voren af aan beginnen, ik installeer weer de drivers van de cd. 3dmark gedraaid, met de volgende scores:
05: 14198
06: 9713

:9~

Toch bedankt voor de hulp!

Cunning linguist.

Verwijderd

Merovingian schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:36:
Het probleem is opgelost!

Wat heb ik gedaan: bij de installatie de driver van de cd gepakt: ging traag. Hierna uiteraard nieuwst NVidea drivers gedownload, ging ook traag. Ik denk, ik ga van voren af aan beginnen, ik installeer weer de drivers van de cd. 3dmark gedraaid, met de volgende scores:
05: 14198
06: 9713
9713 in 3dMark06....bastard! :Y)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:55:
[...]

9713 in 3dMark06....bastard! :Y)
jaloers?
O-)

Cunning linguist.

Verwijderd

maar welke drivers gebruik je nu 8)7 ?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Uiteindelijk dus de drivers die door Leadtek op de cd mee werden geleverd. Op de site van Leadtek zijn nog geen drivers te downloaden.En die van Nvidea zijn dus traag....

Cunning linguist.

Verwijderd

weet je zeker dat je wel de goude hebt gedownload?

Bij de 8-series kun je niet elke keer zomaar de bovesnte aanklikken zoals je misschien gewent was van de oude geforce series.misschien ga je daar tesnel en download je drivers die niet 8800 compatible zijn

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:57:
weet je zeker dat je wel de goude hebt gedownload?

Bij de 8-series kun je niet elke keer zomaar de bovesnte aanklikken zoals je misschien gewent was van de oude geforce series.misschien ga je daar tesnel en download je drivers die niet 8800 compatible zijn
nee ik had de juiste drivers gedownload voor de 8800 serie

Cunning linguist.

Pagina: 1