[Vista] Installatie op P5B machine

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
He

Ik heb de volgende configuratie:

Asus P5B Deluxe WIFI
Intel Core 2 Duo E6600 @3.0ghz
2GB DDR2 geheugen
Asus EN7600GS Top Silent HTD
WD Raptor 74GB 10.000rpm
Philips IDE DVD brander
WD 200GB Caviar IDE schijf
2xMaxtor Diamondmax 10 in RAID0 config met onboard RAID controller

Nu vroeg ik me af wat ik beter kan installeren, de 32bit of de 64bit? Ik neem aan de 64bit?

En of het installeren vrijwel vlekkeloos zal verlopen? Het gaat me daarbij voornamelijk om de netwerkcontrollers. Want op m'n kamer ben ik aangesloten op een internetverbindingen van de Unisersiteit van Tilburg en ik kan slechts met 1 netwerkverbinding tegelijk op internet. Om toegang te krijgen tot het internet heb ik m'n MAC adres van een van m'n netwerkcontrollers (beide onboard) moeten doorgeven. Het is nu natuurlijk wel zaak dat in ieder geval die netwerkcontroller werkt, zodat ik gemakkelijk de nieuwste vista drivers kan downloaden ;) Ik heb ook nog de bijgeleverde cd-rom van het moederbord, maar ik weet niet goed of die drivers ook op Vista werken?:(

De belangrijkste netwerkcontroller is degene die op de PCI express is aangesloten, de andere zit op de normale PCI aangesloten. Het betreft een Marvell (Yukon) netwerkcontroller. Zal Vista deze automatisch herkennen zodat ik meteen op internet kan? En zouden er nog meer dingen moeten zijn waar ik rekening mee moet houden? Zou de RAID configuratie bijvoorbeeld ook meteen werken? Of moet ik daar eerst weer drivers voor downloaden (als die er al zijn)?

Thanks

[ Voor 6% gewijzigd door rob1985 op 26-11-2006 16:53 ]

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik heb zowel de 32-bit als de 64-bit Vista RTM-build op mijn P5B Deluxe geprobeerd en bij beide versies werkt onboard LAN zonder problemen. Of je de 32-bit of 64-bit versie wilt draaien zou ik dan ook niet laten afhangen van je hardware, maar van de software die je erop wilt draaien.

Of de installatie in jouw geval probleemloos zal verlopen durf ik niet te zeggen, omdat ikzelf geen RAID gebruik.

[ Voor 19% gewijzigd door TommyCP op 26-11-2006 17:25 ]

>>>insert witty remark here<<<

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik heb weliswaar een ander mobo, maar ook met Marvell Yukon. En ja, die werkt direct na de instalatie, op zowel 2000, XP, X64, Linux als Vista (32 en 64 bit) (ja, heb ik allemaal geïnstaleerd gehad)

En je kunt inderdaad het beste de 64bit versie van Vista instaleren. Zeker met 2Gb geheugen levert dit een redelijke snelheidswinst op. (highmem vs lowmem), ook al zal dit niet echt "voelbaar" zijn.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 09:29

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je op je RAID setup wilt installeren moet je wel even een installatiediskette maken of de drivers op een USB stick zetten zodat je ze tijdens Windows setup kunt laden.
Verder zal je Marvell Yukon ethernetadapter gewoon meteen werken in Vista. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
ok, tnx! Dan zal ik van de week eens kijken of ik ff tijd heb om Vista te installeren :D

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
Hoi Rob (van Praat), ik heb met veel belangstelling je berichten omtrent de Samsung TV op HDMI/DVI gelezen. Dat topic was helaas gesloten. Heb het hele forum afgestruind om een email adres van je te achterhalen maar helaas, niet gevonden. Zou graag met je in contact komen om over dit onderwerp verder te praten. Wil je mij een email sturen? Mijn adres is na-nick@orange.nl Vul aub wel een 'zinvol' topic in anders verdwijnt 't in mijn, voor dit email adres zeer strikt afgesteld staand spamfilter.

Excuses aan de moderator(s). Ik zou het fijn vinden als u dit bericht enkele dagen zou willen "laten leven". Daarna mag het worden verwijderd (en heeft Rob me hopelijk een mail gestuurd). Dank voor uw begrip!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:47
offtopic:
als je internet via de universiteit van Tilburg aan de praat hebt op vista, dan hoor ik het graag, de vpn is namelijk niet op te zetten, tevens is het niet mogelijk om je uvt mail in outlook te ontvangen (outlook 2007 onder vista dan)
Pagina: 1