Toon posts:

ftp server op website

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ben op zoek naar een soort van ftp server die ik op een website kan plaatsen

dus wanneer ik een bestand wil delen met familie dat ie via mijn website zien wat er op staat en het dan kunnen downloaden
en dat het meteen geindexeert staat
dus www......nl/ftpserver/.....

ben een leek op dit gebied en al een weet aan het google maar ben het spoor bijster

iemand misschien enkele tips

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 16:15 ]

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-03 20:29

Pyrus

Hardknock life

hiervoor heb je helemaal geen ftp server nodig, tenminste niet om te downloaden.
Als je gewoon een map aanmaakt op je server, kan als het goed is iedereen er gewoon bij via www.jouwadres.nl/aangemaaktemap/

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
zo ver was ik al maar dan kunnen andere er niets op zetten
en ik wil dat het met een wachtwoord gaat

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens bij http://www.hotscripts.com daar vindt je wat je nodig heb.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 22:06

Technicality

Vliegt rechtsom...

Pyrus schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:18:
hiervoor heb je helemaal geen ftp server nodig, tenminste niet om te downloaden.
Als je gewoon een map aanmaakt op je server, kan als het goed is iedereen er gewoon bij via www.jouwadres.nl/aangemaaktemap/

Ik vermoed dat hij geen auto-indexing op zijn host heeft. Plaats een .htaccess bestandje in de map die je wil delen met de volgende tekst:
Options +Indexes +MultiViews +FollowSymlinks
Te langzaam, je wil ook een upload script. In dat geval: zoek even op hotscripts naar een geschikt script of bouw er zelf een...

[ Voor 10% gewijzigd door Technicality op 26-11-2006 16:26 ]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:11
heb je php support ?
dan kan je met verschillende php scripts uploaden.
er zijn daar voor al honderde php scripts gebouwd waarmee je kan inloggen, uploaden, downloaden en verwijderen.

probeer zoals eerder gezegt eens www.hotscripts.com

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 16:50

samo

yo/wassup

Als jouw bezoekers een ftp account hebben, (server maakt daarvoor niet uit), en bestanden in een publiekelijk toegankelijke map kunnen plaatsen, kan apache een index-file automatisch aanmaken (standaardinstellingen) waardoor het bestand dus onmiddelijk publiekelijk te downloaden valt. Aan de hand van een .htaccess bestand kan je nog de toegang tot de map beperken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:14:
Hoi

ben op zoek naar een soort van ftp server die ik op een website kan plaatsen

dus wanneer ik een bestand wil delen met familie dat ie via mijn website zien wat er op staat en het dan kunnen downloaden
en dat het meteen geindexeert staat
dus www......nl/ftpserver/.....

ben een leek op dit gebied en al een weet aan het google maar ben het spoor bijster

iemand misschien enkele tips
Een FTP server en een webserver zijn 2 totaal verschillende dingen. Beide zijn services die je moet installeren op een server. Wanneer jij het beheer hebt van die server zal dat nog wel gaan, maar anders wordt het lastig.

Als je alleen maar de bestanden wilt listen, moet je eens kijken (lees zoeken) naar .htaccess & Option Indexes :)

Als je ook nog wil dat mensen iets kunnen uploaden is een simpel uploadscript voldoende.. Overigens heeft het verder helemaal niets met Netwerken te maken.. :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.