Toon posts:

Roaming Profiles onder win server 2k3

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Omdat ik thuis op meerde pc's werk wou ik dat ik overal onder mijn account kon inloggen met overal dezelfde bestanden. Ik las over de Roaming Profiles onder win server 2k3. Ik had al een server met win 2k3 server erop dus dat was het probleem niet. Het domein werkt naar mijn weten volledig en op elke (XP) client kan ik inloggen. Ik heb een profiles map gemaakt op een 2e HD en bij elke pc word ook zoals het moet de bestanden geladen. Dus eigenlijk werkt alles goed zoals het voor mij moet. Om dit te doen volgde ik de volgende tut van dit forum:

[windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies

Maar ik heb nog niet alles zoals het moet. Het inloggen duurt ZEEER lang, ongeveer 3/4 minuten, terwijl dit op school bij mij maar een aantal seconden duurt. Misschien komt dat omdat ik de tut niet heb afgemaakt want bij het volgende kwam ik niet verder: (Tis handig om die tut er een bij te pakken)
Stap 3: Configureer een policy zodat het profile niet gecached wordt op het werkstation waar de user inlogt

Men kan er voor kiezen om een profile lokaal op een werkstation op te slaan en op de server of alleen op de server.

Rechts klik op de OU die aangemaakt is voor de roaming profiles of waar de gebruikers in zitten die roaming profiles hebben. Ga nu naar Group Policy en maak hier een nieuwe policy aan. Let wel op dat je hier een duidelijk naam aangeeft zodat je er later eventueel meer policies over heen kunt zetten.
Ik snap niet wat ik hier moet doen, en de volgende stappen snap ik ook allemaal niet. Wat is een OU die ik heb aangemaakt? En waar moet ik dat doen? Wie kan me helpen..?

Groeten

Verwijderd

Roaming profiles zorgen ervoor dat jou profiel van windows (look & feel) worden opgeslagen op de domein server (waar de active directory draait). Dus iedere keer dat je afsluit word het windows profiel naar de domein controller geschreven. En iedere keer dat je opstart word het profiel van die server afgehaald. Je kunt op de client controleren of de profiles roaming staan ingesteld bij 'systeem' onder het configuratiescherm. Dan de tab 'advanced' 'user profiles'. Slim is om als locale administrator in te loggen ivm rechten.

Het probleem dat jij omschrijft heeft eerder temaken met de gateway en name server. Wanneer deze niet goed staat kan het inloggen lang duren. Controleer dit even op je client of de domein controller ip staat ingesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het inloggen gaat nu goed en snel. Hoef ik nu die volgende stappen niet meer uit te voeren? Lijkt me toch wel dat die belangrijk zijn.

En kan het ook dat ik ook een roaming outlook account krijg. Dus dat ik ook op elke pc mijn mail kan bekijken (uiteraard onder mijn account) ?

EDIT:

En waarom worden bureaublad achtergronden niet opgeslagen in de profiles? De bestanden wel, overal waar ik inlog heb ik de zelfde bestanden, zoals het moet, maar het bureaublad achtergrond, plus denk ik dan de style, word niet meegenomen..

Ook kan ik geen programma's oid instaleren en geen spellen spelen, kan ik hier iets aan doen?

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Roaming Outlook?

Het beste om dat te doen is geen lokaal .pst file te bewaren (als je dat gebruikt)
en de settings die niet worden meegenomen heeft wawrschijnlijk met je policy te maken.

gpedit is the man

[ Voor 34% gewijzigd door Kabouterplop01 op 28-11-2006 12:48 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:58
Heb je je DNS wel goed ingesteld in je DHCP en je eigen NIC op je server :? Dat veroorzaakt iig vaak het zeer lange inloggen

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

IJnte schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:54:
Heb je je DNS wel goed ingesteld in je DHCP en je eigen NIC op je server :? Dat veroorzaakt iig vaak het zeer lange inloggen
Dat mag wel wat vriendelijker hoor :|

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 29-11-2006 07:12 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03 16:22

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:47:
Het inloggen gaat nu goed en snel. Hoef ik nu die volgende stappen niet meer uit te voeren? Lijkt me toch wel dat die belangrijk zijn.

En kan het ook dat ik ook een roaming outlook account krijg. Dus dat ik ook op elke pc mijn mail kan bekijken (uiteraard onder mijn account) ?

EDIT:

En waarom worden bureaublad achtergronden niet opgeslagen in de profiles? De bestanden wel, overal waar ik inlog heb ik de zelfde bestanden, zoals het moet, maar het bureaublad achtergrond, plus denk ik dan de style, word niet meegenomen..

Ook kan ik geen programma's oid instaleren en geen spellen spelen, kan ik hier iets aan doen?
je zou exchange kunnen aanschaffen en zo overal je mail lezen op de pc;s waar jij inlogt.

en about die spellen enzo. Wat voor rechten heb je jezelf gegeven?

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
outlook roaming kan prima! Je moet er voor zorgen dat je .pst en evt je .pab bestanden op een gedeelde map op de server worden opgeslagen.

Dit kan heel simel via het configuratie scherm en dan 'post' of 'email' (afhankelijk van outlook xp of 2003). Die instelling hoef je maar een keer te doen, want die zit in je profiel.

Voor de rest klinkt het als een DNS probleem, lees de tutorials nog eens goed door!
succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, dat met die Roaming Outlook ga ik eens proberen. Ik heb mezelf nog geen rechten gegeven, waar moet ik dit doen, en hoe, op de client of op de server? Ik heb gewoon een user aangemaakt op de server, en verder niks aan rechten gedaan... Zoals al gezegt is het inlog probleem al verholpen, ik had nog oude dns server instellingen (handmatig ingesteld), zodat hij wel automatisch een ip kreeg, maar zelf dns koos, en dat ging dus niet goed, want dat was nog van het oude netwerk hier.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Ik heb mezelf nog geen rechten gegeven, waar moet ik dit doen, en hoe, op de client of op de server?
[\quote]

Iemand..?

Verwijderd

Topicstarter
In die tut die stukje hierboven werd besproken, staat het een en ander over rechten zie ik. Dit moet ik veranderen in de Group Policy editor .. waar zit deze ?

Ook weet ik nog steeds niet wat "OU" is?

EDIT: DE Group Policy editor heb ik inmiddels gevonden. Ik heb een aantal dingen aangepast zoals netwerk instellingen. Ook heb ik die tut verder afgemaakt en zou ik als het goed is nu bij de mappen van de profiles kunnen komen door

Add the Administrators security group to the roaming user profiles

dit werkt alleen nog niet? En ook kan ik nog steeds niet de naam van mijn HD veranderen of spellen spelen. Weet iemand welke security policies ik dan moet veranderen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 11:54 ]

Verwijderd

Als je wilt dat je meer rechten hebt op de PC's waarop je inlogt met je domein account kan je je account toevoegen aan bijvoorbeeld de lokale Power Users of Administrators groep. Dus op de clients gewoon Computer Management -> Local Users and Groups -> Groups, en aan de gewenste groep domain\useraccount toevoegen. Op de server kan je je account natuurlijk ook Domain Administrator maken. Domain Administrators zitten standaard in de groep Administrators. Ingewikkeldere constructies zijn natuurlijk ook te bedenken.

OU's zijn Organizational Units. ;)

By the way, de map %USERPROFILE%\Local Settings wordt standaard uitgesloten in het roaming profile. Maar goed ook want daar staan voornamelijk tijdelijke bestanden. Helaas staan daar ook je achtergrondje en je Outlook PST file. Je Outlook file kan je simpel verplaatsen naar bijvoorbeeld My Documents (wel de grootte in de gaten houden) of een server Share plaatsen. Microsoft raadt dit laatste overigens af. Geen idee of je de locatie van je achtergrond ook kan wijzigen, zal vast wel.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik dan ook de %USERPROFILE%\Local Settings niet laten uitsluiten in het roaming profile?

EDIT: Ik heb het al gevonden

EDIT2:

Hier even de status over hoe het nu is en gaat. Bijna alles werkt, dwz, Outlook werkt perfect, de roaming profiles werken perfect en de rechten op de computer zijn ook goed. Ik zit alleen nog met de volgende problemen waar ik hulp bij nodig heb:

- Achtergrond/Thema instellingen (Taakbalk)

Weet iemand hoe ik dit doe? Ik wil dus dat ik overal het zelfde achtergrond heb, en ook overal het zelfde windows thema, in dit geval olijfgroen. Ook wil ik het klassieke menu en snelstarten op de taakbalk.

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
**Schopje**

Verwijderd

Au. Geen idee waarom je theme niet mee synchroniseert dat zou wel moeten.

Om drives te mappen kan je een inlogscript gebruiken. Maak een .bat file met daarin zoiets als "net use Z: \\Server\Share" en plaats dat in de \\Server\NETLOGON folder. In de AD user properties (tabje profile) zet je bij logon script de naam van je batch bestandje. Deze wordt dan tijdens het inloggen uitgevoerd. Je kan 'm natuurlijk ook gewoon in je startup folder zetten maar als je toch met servers aan het spelen bent is dit leuker.

Als je de Local Settings folder mee laat synchroniseren is het misschien verstandig om de Temporary Internet Files en Temp folder uit te sluiten. Daar zit niets dan bagger in en dit vertraagt het uitloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga er eens mee stoeien, bedankt voor je reactie, voor de rest heb ik bijna alles werkend zoals dat ik het wil dus het gaat nu de goede kant op, alleen duurt het inloggen en uitloggen best lang, ong 1 min, maar ik denk dat dat aan de snelheid van de server ligt, hoewel het op 1 computer nog wel snel gaat.. dus toch wel een raar probleem...
Pagina: 1