Beste lezers,
Omdat ik thuis op meerde pc's werk wou ik dat ik overal onder mijn account kon inloggen met overal dezelfde bestanden. Ik las over de Roaming Profiles onder win server 2k3. Ik had al een server met win 2k3 server erop dus dat was het probleem niet. Het domein werkt naar mijn weten volledig en op elke (XP) client kan ik inloggen. Ik heb een profiles map gemaakt op een 2e HD en bij elke pc word ook zoals het moet de bestanden geladen. Dus eigenlijk werkt alles goed zoals het voor mij moet. Om dit te doen volgde ik de volgende tut van dit forum:
[windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies
Maar ik heb nog niet alles zoals het moet. Het inloggen duurt ZEEER lang, ongeveer 3/4 minuten, terwijl dit op school bij mij maar een aantal seconden duurt. Misschien komt dat omdat ik de tut niet heb afgemaakt want bij het volgende kwam ik niet verder: (Tis handig om die tut er een bij te pakken)
Groeten
Omdat ik thuis op meerde pc's werk wou ik dat ik overal onder mijn account kon inloggen met overal dezelfde bestanden. Ik las over de Roaming Profiles onder win server 2k3. Ik had al een server met win 2k3 server erop dus dat was het probleem niet. Het domein werkt naar mijn weten volledig en op elke (XP) client kan ik inloggen. Ik heb een profiles map gemaakt op een 2e HD en bij elke pc word ook zoals het moet de bestanden geladen. Dus eigenlijk werkt alles goed zoals het voor mij moet. Om dit te doen volgde ik de volgende tut van dit forum:
[windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies
Maar ik heb nog niet alles zoals het moet. Het inloggen duurt ZEEER lang, ongeveer 3/4 minuten, terwijl dit op school bij mij maar een aantal seconden duurt. Misschien komt dat omdat ik de tut niet heb afgemaakt want bij het volgende kwam ik niet verder: (Tis handig om die tut er een bij te pakken)
Ik snap niet wat ik hier moet doen, en de volgende stappen snap ik ook allemaal niet. Wat is een OU die ik heb aangemaakt? En waar moet ik dat doen? Wie kan me helpen..?Stap 3: Configureer een policy zodat het profile niet gecached wordt op het werkstation waar de user inlogt
Men kan er voor kiezen om een profile lokaal op een werkstation op te slaan en op de server of alleen op de server.
Rechts klik op de OU die aangemaakt is voor de roaming profiles of waar de gebruikers in zitten die roaming profiles hebben. Ga nu naar Group Policy en maak hier een nieuwe policy aan. Let wel op dat je hier een duidelijk naam aangeeft zodat je er later eventueel meer policies over heen kunt zetten.
Groeten