Toon posts:

8800GTX overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo

Ik krijg normaal morgen mijn msi 8800gtx binnen. Kan ik via coolbits dan ook in de nieuwe drivers overklokken?
Ik heb vanaf ik mijn 7800gtx'en had ze direct overklokt en nooit problemen mee gehad. Ik vind nergens op internet als de 8-serie kwetsbaarder zou zijn dan de vorige series als je ze overklokt.(snel kapot).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:48:
Yo

Ik krijg normaal morgen mijn msi 8800gtx binnen. Kan ik via coolbits dan ook in de nieuwe drivers overklokken?
Ik heb vanaf ik mijn 7800gtx'en had ze direct overklokt en nooit problemen mee gehad. Ik vind nergens op internet als de 8-serie kwetsbaarder zou zijn dan de vorige series als je ze overklokt.(snel kapot).
Waarom zou je dit willen???
Ten eerste je processor die kan de kaart waarschijnlijk nu al met moeite bij houden, en je riskeert de garantie van je kaart die 600€ kost...
Volges mij heeft eht helemaal geen zin om dat ding over te klokken...want je processor is toch de bottleneck...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb CRT => ga dus liefst minimum 1600*1200 spelen met alles max dus bij hele zware games kan het van pas komen.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:58:
ik heb CRT => ga dus liefst minimum 1600*1200 spelen met alles max dus bij hele zware games kan het van pas komen.
Volgens mij kan je ook op die resolutie gewoon zonder overclocken alles op het zwaarste draaien.
Maar buiten dat kan je hem natuurlijk gewoon gaan overclocken (stapje voor stapje)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Overclocken is echt niet nodig. Je CPU zal het al niet bijhouden. Met pieterveenstra eens dat het niet nodig is dan wel dom omdat je idd. je garantie verspeelt. Daarbij komt ook nog dat ie warmer wordt>fan moet meer draaien>meer geluid.

Verwijderd

Topicstarter
owkeej, maar kga hem sowieso niet tot zen max oc'en. later mss nu zeker niet splinternieuw kaartje.(kben al aant uitzien na morgen :9 )

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
TEAMIKKE schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:07:
Overclocken is echt niet nodig. Je CPU zal het al niet bijhouden. Met pieterveenstra eens dat het niet nodig is dan wel dom omdat je idd. je garantie verspeelt.
alleen op lage reso's kan de cpu de kaart niet bijhouden...op 1600x1200 zul je daar niks/weinig van merken...

ook je garantie vervalt niet als je (softwarematig) gaat overklokken...

als je gaat voltmodden, of er een andere bios in gaat flashen zal je garantie wel vervallen, maar dat zul je niet van plan zijn ?..

voor de 8800gtx heb je atitool 0.25 nodig

of het allemaal zin heeft is een tweede, want ik draai hier alle games volopen met stock-snelheden @1600x1200 8xQ/16xaf/high quality :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-11-2006 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
je doet me watertanden detonator :9~
voltmodden NO
bios flash NO.
dusja softwarematig wel.
ik zie wel ;)
bedankt alleszins

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat wil je hier mee? Alles wat je vraagt is prima op Google te vinden en overclocken met CoolBits kun je als CoolBits ondersteuning voor de 8800 heeft. Of dat zo is zul je vast en zeker in de documentatie van CoolBits kunnen vinden.
Dat je een GeForce 8800 krijgt is erg tof voor je en ik hoop dat je er ontzettend veel plezier mee hebt, maar ik heb hier het gevoel dat je er gewoon mee aan het patsen bent.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.