Sitecom Mimo dood na firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25
Ik heb vorige week een nieuwe router aangeschaf, woon sinds kort samen en ik had er nog geen een, dus naar de winkel gegaan. Het werd een Sitecom Mimo-XR (WL-153), omdat die sowieso compatible was met Casema (wat we hier dus thuis hebben) en ook voor Xbox Live.

Alleen begon m'n router wat te sputteren tijdens Xbox Live, ik kreeg moeilijk verbinding, als ik games inging werd ik er opeens uitgeknikkerd, enz enz. Bij het diagnostics scherm van de Xbox kwam eruit dat m'n NAT niet helemaal goed zat, en dat het misschien aan m'n router kon liggen. Dus ik dacht: ik gooi er een nieuwe firmware overheen, dat kan nooit kwaad. Heb expres niet de beta versie gepakt, maar eentje eronder die sowieso wel stabiel was.

In het routerscherm stond dat het een minuutje kon duren en dat ik de router niet uit moest zetten, prima. Ik heb de firmware applied, hij ging aan de slag, zandlopertje kwam in het browserscherm. Maar er gebeurde na 3 minuten nog niks, ben wat drinken gaan pakken, gebeurde nog niks, dus er is bijna 10 minuten overheen gegaan en hij was nog niet klaar. Dat leek me nogal lang voor een firmware upgrade dus ik heb zelf de router maar aan en uit gezet. Sindsdien kom ik niet meer op de router. Als ik 192.168.0.1 (default IP) intik in m'n browser krijg ik meteen een foutmelding dat ie niet bereikbaar is.

Ik heb volgens mij alles al geprobeerd;

Volgens het boekje is minder dan 4 sec. reset knop indrukken een reboot, langer dan 4 seconden een restory to factory defaults. Beide geprobeerd
Stroom enkele minuten van het apparaat halen, ondertussen resetten, geprobeerd.

De lampjes die horen te branden branden allemaal nog, in m'n XP krijg ik een melding dat ik wel verbinding heb maar dat ie een netwerkadres probeert te verkrijgen, daarna krijg ik de melding dat ik beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heb.

Dit is best frustrerend want ik ben altijd vrij voorzichtig als het op firmware flashen aankomt, en het is ook altijd goed gegaan. Heb ik nu m'n router gesloopt of zie ik nog een mogelijkheid over het hoofd?

Join het GoT Pulse-Team!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:22
Je hebt toch niet je router 'over the air' geupgrade? Hoe zit je PC op je router aangesloten?
Probeer het tooltje Look@LAN eens of die een IP nummer kan achterhalen.

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Toevallig, ik heb vrijdag hetzelfde probleem gehad! Afgelopen vrijdag was ik bij kennisen om het internet te fixen, zij hadden een sitecom mimo XR (de WL 153, niet 053) toen ik er een nieuwe firmware opgooide deed hij het ook niet meer, wel lichtjes inderdaad, maar geen IP + geen draadloos internet meer. Alles geprobeerd maar het hielp niks. Ik ben toen maar naar de winkel teruggegaan en een nieuwe mee gekregen.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25
Jaeger schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:12:
Toevallig, ik heb vrijdag hetzelfde probleem gehad! Afgelopen vrijdag was ik bij kennisen om het internet te fixen, zij hadden een sitecom mimo XR (de WL 153, niet 053) toen ik er een nieuwe firmware opgooide deed hij het ook niet meer, wel lichtjes inderdaad, maar geen IP + geen draadloos internet meer. Alles geprobeerd maar het hielp niks. Ik ben toen maar naar de winkel teruggegaan en een nieuwe mee gekregen.
Oh excuus... ik heb een foutje gemaakt, ik heb ook de WL-153. Maar dit klinkt niet goed... ik kan er dus mee terug naar de winkel :P Ik heb 'm bij Dynabyte gekocht, zouden ze daar moeilijk doen over dit soort dingen, of heb ik in dit geval toch echt recht op garantie?

Join het GoT Pulse-Team!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
DenMan schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:33:
[...]

Oh excuus... ik heb een foutje gemaakt, ik heb ook de WL-153. Maar dit klinkt niet goed... ik kan er dus mee terug naar de winkel :P Ik heb 'm bij Dynabyte gekocht, zouden ze daar moeilijk doen over dit soort dingen, of heb ik in dit geval toch echt recht op garantie?
Ik had hem ook van de dynabyte. Gewoon niet zeggen dat je de firmware hebt proberen te upgraden maar dat hij het gewoon plotseling niet meer deed. Waarschijnlijk testen ze hem daar even, en dan lukt het ze niet om hem te maken en dan krijg je een nieuwe mee, mits je natuurlijk de bon nog hebt.