Toon posts:

2e laptop vindt draadloos netwerk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.604 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een draadloze Sitecom router, een WL-160. Mijn eigen laptop met ingebouwde wifi verbindt probleemloos met de router en internetverbinding is ok.

De laptop van mijn vriendin is uitgerust met een Sitecom cardbus card, een WL-140. Het is een wat oudere laptop, Windows XP Pro draait erop zonder problemen.

Echter, als ik xp naar netwerken laat zoeken vindt hij niet mijn thuisnetwerk. Een paar weken geleden verbond hij automatisch en werkten ze allebei. Ze heeft haar laptop nu weer eens meegenomen en ik kom er met geen mogelijkheid bij....

SSID staat gewoon aan dus dat is het niet. Ik heb ook MAC control ingeschakeld. Het werkte voorheen perfect! rara :s Ik kom er niet uit.... wie helpt me?

Als jullie meer info van me nodig hebben, dan geef ik die graag!

Verwijderd

Vind de andere laptop wel andere netwerken?

zo ja>
Staat de ssid toevallig op auto of kanaal 13? probeer deze is vast op aan ander kanaal te zetten. (sommige kaarten vinden geen kanaal 13)

zo nee>
open de services.msc en controlleer of de wireless zero configuration aan staat of een eigen software programma van de leverancier.

mischien staat het wlan knopje uit op de laptop?

Mischien staat de netwerkadapter uitgeschakeld

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:25:
Vind de andere laptop wel andere netwerken?

zo ja>
Staat de ssid toevallig op auto of kanaal 13? probeer deze is vast op aan ander kanaal te zetten. (sommige kaarten vinden geen kanaal 13)

zo nee>
open de services.msc en controlleer of de wireless zero configuration aan staat of een eigen software programma van de leverancier.

mischien staat het wlan knopje uit op de laptop?

Mischien staat de netwerkadapter uitgeschakeld
hij vind wel andere netwerken, kaartje functioneert dus goed volgensmij.

hij stond op auto, en op 13, nu op 12 gezet, even rebooten en proberen.

wlan knopje heeft ie niet. netwerkadapter staat wel aan. functioneert ook goed volgens apparaatbeheer.

waar vind ik services.msc en controlleer en de wireless zero configuration ?

Verwijderd

Topicstarter
wireless zero config staat op auto bij services.msc (inmiddels gevonden). dat werkt dus.

heb nu channel 12 vast ingesteld, maar de laptop vindt het netwerk nog steeds niet :s

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Probeer eens met Netstumbler of het netwerk wel zichtbaar is.

Heb je recent iets gewijzigd in de encryptie van de verbinding?
Zet mac control eens uit om te testen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu vast channel 3 ingesteld, nu werkt het en vooralsnog hebben de laptops en de verbinding geen ruzie met elkaar...

wordt vervolgd....

Verwijderd

Mooi dat het nu werkt
kanaal 12 en 13 zijn twee kanalen die door alle wifi apparaten gebruikt worden. heeft volgens mij iets te maken met amerikaans en europees, maar weet dit niet zeker.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het is altijd verstandig om mbv Netstumbler te controleren welke kanalen er al in gebruik zijn, en dan voor jezelf een kanaal te kiezen wat zo ver mogelijk van de al gebruikte kanalen afzit.

Dat geeft jezelf het minste storing ;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1