Toon posts:

Sata drivers en nLite

Pagina: 1
Acties:
  • 1.970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij de windows installatie worden mijn harde schijven niet herkend. Dit blijkt wel een vaker voorkomend probleem te zijn. Ik moet dus op F6 drukken en dan via een diskette de sata drivers installeren. Zoals de meeste nieuwe pcs heb ik geen floppydrive.

Ik heb de faq gelezen, en besloten om via nLite het probleem op te lossen.

Ik heb een Dell Dimension 9150.

Ik heb de SATA drivers gedownload van mijn Dell driver pagina maar ik kan deze niet invoegen in nLite, omdat nLite alleen .inf bestanden importeert en niet mijn .dll driver.

Ik heb daarna in de bios gekeken en de drive id is WDC WD1600JS-75NCB1. Western Digital, dus niet Maxtor, zoals de dell driver pagina aangeeft?

Ik ben naar mijn WDC driver pagina gegaan, driver gedownload, geimporteerd met nLite, iso gebrand, maar helaas herkent de windows installer mn harde schijven nog steeds niet.

Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd, ik heb deze keer de DriverPacks.net mass storage drivers compleet in nLite ingevoegd, nieuwe iso gemaakt, en de windows installer herkent het nog steeds niet.

Heeft iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 13:02 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Voor je hardeschijven heb je echt geen driver nodig.
Het enige wat je nodig hebt zijn drivers voor je sata controller.
Als je bij dell geen gechikte drivers kan vinden, ga dan eens op zoek bij de fabrikant van de sata controller.

Vraagje.. waarom gebruik je eigenlijk niet de door dell geleverde recovery disk?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:29
Je moet de sata drivers hebben van je sata controller, geen drivers van je harddisk.

En hier moeten ook .inf zijn, het zijn namelijk de drivers die je normaal op een diskette zou zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de juiste controller card driver heb gevonden, namelijk de WD Serial ATA RAID Controller Card Driver maar toch lukt de windows install niet.

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 15:41 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Je moet de drivers van Intel gewoon integreren, zijn gewoon op de site van Intel te downloaden.
WD zal ook wel een SATA-controller maken, maar dat heeft niks met je Dell te maken.

PS.
Nlite NIET gebruiken nadat je driverpacks hebt gebruikt. Alleen vooraf!

[ Voor 18% gewijzigd door mad-dog op 26-11-2006 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik ben nu weer een stap dichter bij het oplossen.

http://support.intel.com/...ets/imsm/sb/CS-021701.htm

Helaas bestaan de downloads voor zover ik zie uit Intel Matrix Storage managers, en de Floppy configuration utility, ik kan de losse .inf bestanden hier niet uit vissen.

Ik heb een 82801GR/GH (ICH7 family) SATA controller Raid.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 18:09 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:55:
Dank je, ik ben nu weer een stap dichter bij het oplossen.

http://support.intel.com/...ets/imsm/sb/CS-021701.htm

Helaas bestaan de downloads voor zover ik zie uit Intel Matrix Storage managers, en de Floppy configuration utility, ik kan de losse .inf bestanden hier niet uit vissen.

Ik heb een 82801GR/GH (ICH7 family) SATA controller Raid.
Floppy downloaden, uitpakken met Winrar en daarna met winimage de drivers uit de .ima halen

Verwijderd

Topicstarter
Dank, het is gelukt.

Mijn windows loopt nu vast bij het opstarten, maar dat is weer een ander probleem. Een modje kan dit sluiten.
Pagina: 1