Ik heb een raar probleem met ActionScript, wellicht is het iets super stoms wat ik over het hoofd zie maar ik kom er na een hoop try and error niet uit.
Ik dupliceer een movieclip en deze wil ik een effect meegeven via de TransitionManager. So far so good:
De gedupliceerde clip heet "mcLoveHate"+i
De is een getal, bijvoorbeeld 2 wanneer ik nu doe:
TransitionManager.start(mcLoveHate2, {type:Zoom,dire....
dan werkt dat zoals het zou moeten en krijgt mcLoveHate2 een zoom anim.
Wanneer ik echter die mcLoveHate2 in de TransitionManager wil vervangen door een variabele string dan beginnen de problemen. Ik had nu voor de zekerheid een tussenstap gemaakt met:
tempString = "mcLoveHate"+i
Als ik deze trace krijg ik netjes mcLoveHate2 te zien. Doe ik echter
TransitionManager.start(tempString, {type:Zoom,dire....
Dan werkt het niet meer. Ik begrijp denk ik wel waarom dat niet werkt, omdat hij er nu vanuit gaat dat tempString de instance name is van een MC. Maar ik kom er dus niet uit hoe ik ervoor kan zorgen dat daar zeg maar de "mcLoveHate"+i kan staan.
Ik dupliceer een movieclip en deze wil ik een effect meegeven via de TransitionManager. So far so good:
De gedupliceerde clip heet "mcLoveHate"+i
De is een getal, bijvoorbeeld 2 wanneer ik nu doe:
TransitionManager.start(mcLoveHate2, {type:Zoom,dire....
dan werkt dat zoals het zou moeten en krijgt mcLoveHate2 een zoom anim.
Wanneer ik echter die mcLoveHate2 in de TransitionManager wil vervangen door een variabele string dan beginnen de problemen. Ik had nu voor de zekerheid een tussenstap gemaakt met:
tempString = "mcLoveHate"+i
Als ik deze trace krijg ik netjes mcLoveHate2 te zien. Doe ik echter
TransitionManager.start(tempString, {type:Zoom,dire....
Dan werkt het niet meer. Ik begrijp denk ik wel waarom dat niet werkt, omdat hij er nu vanuit gaat dat tempString de instance name is van een MC. Maar ik kom er dus niet uit hoe ik ervoor kan zorgen dat daar zeg maar de "mcLoveHate"+i kan staan.