Afgelopen nacht ben ik wezen stappen in een discotheek in de buurt. Normaal gesproken neem ik mijn gsm nooit mee, want dat is alleen maar lastig. Omdat ik nu de BOB was en ik moet aangeven wanneer we naar huis gaan, is het handig als ik een gsm bij me heb, zodat ik de mensen kan informeren.
Ik kwam bij de discotheek aan en ga door het poortje, ik geef de telefoon aan een aardige mevrouw van de beveiliging die hem bijna uit haar handen laat vallen, ze zegt nog oh wat is hij groot jah. Het is een Qtek S200 smartphone. Goed ik doe de telefoon in mijn jas en lever hem in bij de gadarobe (afgesloten voor bezoekers, alleen medewerkers van de discotheek kunnen erbij.
Nadat we weer naar huis wilden gaan en een half uur in de rij gestaan te hebben en ik mij jas aan doe, blijkt opeens dat mijn gsm er niet meer inzit. Alles zakken afgezocht natuurlijk. Ik naar de beveiliging maar die hadden niks gevonden. Ik moest morgenmiddag (vandaag) na 12 uur bellen zodat ze kunnen nagaan of hij gevonden is.
Nu heb ik net gebeld naar de discotheek:
medewerker: Nee we hebben niks gevonden, staat je gsm nog aan?
ik: Ja die staat nog aan en ik heb er al een aantal keer heen gebeld en de telefoon gaat over.
m: oh dat is wel eerlijk van je, want het gebeurd wel eens dat de telefoon dan uitstaat
ik: oh
m: bel er nog een aantal keren heen ik ben hier nog aan het werk vanmiddag en dan hoor ik hem wel.
ik: ok.
Dus ik bel erheen en het toestel gaat gewoon over.
Nu vraag ik mij af wat ik moet doen. Ik kan de boel laten blokkeren maar dan kan ik er niet meer heen bellen en als iemand anders hem zou hebben dan zou hij/zij hem echt wel uitgezet hebben en de sim weggegooit hebben.
Ik had het idee om T-Mobile te bellen met de vraag of ze hem kunnen uitpeilen, maar ze zijn niet bereikbaar vandaag kan alleen diefstal of vermissing melden.
De telefoon is wel verzeker ook tegen vermissing en diefstal (beperkt). Bij Safe-Sure wat via de Belcompany loopt.
Wat kan ik nu het beste doen?
Edit: nog even een stukje van de website:
Ik kwam bij de discotheek aan en ga door het poortje, ik geef de telefoon aan een aardige mevrouw van de beveiliging die hem bijna uit haar handen laat vallen, ze zegt nog oh wat is hij groot jah. Het is een Qtek S200 smartphone. Goed ik doe de telefoon in mijn jas en lever hem in bij de gadarobe (afgesloten voor bezoekers, alleen medewerkers van de discotheek kunnen erbij.
Nadat we weer naar huis wilden gaan en een half uur in de rij gestaan te hebben en ik mij jas aan doe, blijkt opeens dat mijn gsm er niet meer inzit. Alles zakken afgezocht natuurlijk. Ik naar de beveiliging maar die hadden niks gevonden. Ik moest morgenmiddag (vandaag) na 12 uur bellen zodat ze kunnen nagaan of hij gevonden is.
Nu heb ik net gebeld naar de discotheek:
medewerker: Nee we hebben niks gevonden, staat je gsm nog aan?
ik: Ja die staat nog aan en ik heb er al een aantal keer heen gebeld en de telefoon gaat over.
m: oh dat is wel eerlijk van je, want het gebeurd wel eens dat de telefoon dan uitstaat
ik: oh
m: bel er nog een aantal keren heen ik ben hier nog aan het werk vanmiddag en dan hoor ik hem wel.
ik: ok.
Dus ik bel erheen en het toestel gaat gewoon over.
Nu vraag ik mij af wat ik moet doen. Ik kan de boel laten blokkeren maar dan kan ik er niet meer heen bellen en als iemand anders hem zou hebben dan zou hij/zij hem echt wel uitgezet hebben en de sim weggegooit hebben.
Ik had het idee om T-Mobile te bellen met de vraag of ze hem kunnen uitpeilen, maar ze zijn niet bereikbaar vandaag kan alleen diefstal of vermissing melden.
De telefoon is wel verzeker ook tegen vermissing en diefstal (beperkt). Bij Safe-Sure wat via de Belcompany loopt.
Wat kan ik nu het beste doen?
Edit: nog even een stukje van de website:
Mijn toestel is gestolen, wat moet ik nu doen?
U dient binnen 48 uur aangifte te doen bij de politie. Daarnaast dient u altijd een schade aangifteformulier in te vullen. Als u dit formulier op internet invult vóór 15:00 uur, proberen wij uw melding dezelfde dag te behandelen.
Foto's van braakschade, facturen en getuigen- en doktersverklaringen zijn tevens belangrijk voor het beoordelen van uw schadeclaim.
Vergeet niet om contact op te nemen met uw provider om uw SIM-kaart te laten blokkeren!
Mijn toestel is vermist en niet gestolen lijkt me.CLAIMFORMULIER III
verlies, vermissing, verduistering, beroving en diefstal (m.u.v. diefstal uit motorrijtuigen)
[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 26-11-2006 12:49 ]