[Vista] Albums met meerdere CD's in goede volgorde met WM11?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-03 15:03
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu al zo'n 3 jaar iTunes naar volle tevredenheid, maar ben nu toch maar overgestapt naar vista met WM11...

Ziet er allemaal erg leuk uit en heeft tegenwoordig best veel weg van iTunes, gaat dus toch eindelijk de goeie kant op :P Maarrre 1 dingetje, ik heb in iTunes alle ID3-tags heel goed gezet enz dat als 1 album meerdere CD's heeft dat die CD's gewoon onder elkaar worden gezet.

Dus stel je voor ik heb een album dat bestaat uit 2 CD's, dan is de volgorde in iTunes:
track 1, CD 1
track 2, CD 1
track 3, CD 1
track 1, CD 2
track 2, CD 2
track 3, CD 2

Maar in WM11 zo:
track 1, CD 1
track 1, CD 2
track 2, CD 1
track 2, CD 2
track 3, CD 1
track 3, CD 2

Hoe zorg ik dat het in WM11 op dezelfde manier wordt neergezet als in iTunes?

Is nogal irritant als je nummers hebt die in elkaar overlopen namelijk :9

Alvast bedankt,

bartosiej

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-03 09:02
Whaha echt precies hetzelfde verhaal en probleem hier!
Dit topic ga ik ff in de gaten houden :P

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe heb je dit precies in je ID3 tags verwerkt? 2 manieren kom je regelmatig tegen en dat is of doortellen met tracknummer, óf in de titel albumtitel iets van [cd1] en [cd2] zetten, in beide gevallen kan ik me niet voorstellen dat hij dat verkeerd doet :?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• bartosiej
Ik heb de ID3 tags op de tweede manier verwerkt, dit heb ik gedaan in iTunes.

• bartosiej
/kick

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 06:34
Misschien de filename eerst laten beginnen met cd# (cd1 naam nummer) etc..
En dan als het niet werkt ook toepassen in de ID3 tag.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

WM11 werkt met ID3 tags en niet met filenames.
titel: 1 album: album 1 disc 1
titel: 2 album: album 1 disc 1
titel: 3 album: album 1 disc 1

titel: 1 album: album 1 disc 2
titel: 2 album: album 1 disc 2
titel: 3 album: album 1 disc 2

kijk hier maar ff, m'n ervaringen na 300GB ellende: http://www.xpmce.nl/ipb/index.php?showtopic=4084

• bartosiej
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:01:
WM11 werkt met ID3 tags en niet met filenames.
titel: 1 album: album 1 disc 1
titel: 2 album: album 1 disc 1
titel: 3 album: album 1 disc 1

titel: 1 album: album 1 disc 2
titel: 2 album: album 1 disc 2
titel: 3 album: album 1 disc 2

kijk hier maar ff, m'n ervaringen na 300GB ellende: http://www.xpmce.nl/ipb/index.php?showtopic=4084
Bedankt voor de link, heb heel veel andere nuttige oplossingen gevonden voor andere dingen waar ik niet uitkwam.

Maar ik heb niet gevonden wat ik precies zocht, wat jij zegt met dat eerst disc1 wordt gedaan en dan disc2 klopt (bij mij) niet helemaal.

Ik heb namelijk het volgende met iTunes (=helemaal perfect!!!)
Afbeeldingslocatie: http://www.gratizwebtoolz.nl/images/anders/itunes.jpg

Maar wat WM11 doet is dit, (klopt voor de rest allemaal wel, maar in de verkeerde volgorde)
Afbeeldingslocatie: http://www.gratizwebtoolz.nl/images/anders/windowsmediaplayer.jpg

WM11 sorteert op tracknr en daarna op naam van de song, dus nieteens eerst tracknr en dan cdnr..

Ik heb liever dat WM11 net zo sorteert als iTunes en op die manier die pinobot aangeeft.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door bartosiej op 28-11-2006 16:39 ]

Verwijderd

WMP kijkt naar de album-tag, de album tag van de eerste cd is "Hed Kandi Classics Disc 1" en de album-tag voor de tweede cd is "Hed Kandi Classics Disc 2", WMP ziet dan twee verschillende albums.
Het is makkelijk als je de twee cd's in aparte mappen plaatst, op die manier kun je de album tags makkelijk aanpassen.
In bv Tag&Rename kun je de disc# ingeven, WMP heeft hier echter schijt aan, albums van één artiest met dezelfde albumnaam (bv The Best Of) worden gewoon op één hoop gegooid.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:01 ]

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik gebruik geen WMP dus het is maar een gok maar kan de 'Album Artist' tag hier geen uitkomst bieden? Zowel iTunes als WMP ondersteunen dat.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• bartosiej
Ik heb ook een disc #nr ingegeven, anders zou iTunes ook niet goed werken :)

De albumtag van alle drie de CD´s van het album zijn allemaal aan elkaar gelijk. Allemaal Hed Kandi Classics, dat iTunes plaatje is alleen al een beetje oud :P maar daar is de albumtag van alle songs van het album ook Hed Kandi Classics.

Disc #nr enz zijn dus allemaal ingevuld zelfs de waarde Disc 1 van 3, ik heb dus ook overal aangegeven hoeveel CD´s er zijn van dat bepaalde album. Dit heb ik idd gedaan met Tag en Rename
Maurits van Baerle schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:04:
Ik gebruik geen WMP dus het is maar een gok maar kan de 'Album Artist' tag hier geen uitkomst bieden? Zowel iTunes als WMP ondersteunen dat.
Heb dit nu ook geprobeerd, maar helaas, werkt ook niet, staat nu trouwens wel een stuk overzichtelijk in WM11 dus alsnog bedankt :P

[ Voor 27% gewijzigd door bartosiej op 28-11-2006 17:08 ]

Verwijderd

Wat je wel kan doen is gewoon doornummeren.
Dus de eerste cd 1 tm 10, tweede cd 11 tm 20 en derde cd 21 tm 30, WMP ziet dan één cd met 1 tm 30. Ik denk niet dat iTunus hier problemen mee heeft.

• bartosiej
Ja precies, hier zat ik ook al over te denken, hoop dat het alleen makkelijker kan want dan moet ik het bij zo´n 60CD´s doen ...

Verwijderd

Ik weet niet hoe jouw mapstructuur is maar als alle nummers in één map staan dan kun je met Tag&Rename de Disc # direct zien, als je er dan op Disc # drukt (grijze balk) gaan de albums zich sorteren naar Disc # en staan de tracknummers als 1,2,3...1,2,3... , hierna kun je naar Tools/Auto Fill Track # (Ctrl +T) en druk je op Yes, de tracknummers staan dan als 1,2,3,4,5,6...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/TenR.png

• bartosiej
Ja precies. Maarja dit kan altijd nog, ik hoop eigenlijk een goeie oplossing te vinden :+

• bartosiej
/schop

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En hier kan ik dus niet wegblijven...
Het probleem zit hem blijkbaar in de tags van 60 CD's. In plaats van je ID3-tags aanpassen (wat met Tag&Rename ongeveer 10 minuten werk is) wacht je een week tot iemand je probleem op een andere manier denkt te kunnen oplossen.
ID3-tags goed invullen is echt een fluitje van een cent en voorkomt uiteindelijk een hoop narigheid. Straks is WMP niet leuk meer en wil je naar Winamp, foobar of welke andere speler en klopt er weer een en ander niet, of internet-applicaties snappen niet wat voor tracks je luistert, of...

Ik kan een en ander overigens niet reproduceren op mijn XP-machine met WMP11, maar dat kan liggen aan het feit dat mijn tags geen problemen vertonen. In geen van mijn mediaspelers...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• bartosiej
Het probleem is dat het alleen in WM11 verkeerd wordt aangegeven. In Winamp, iTunes en zelfs in het Tag&Rename programmaatje wordt het wel goed aangegeven.

Het lijkt me ook sterk dat elk album de verkeerde ID3-tags heeft die alleen WM11 verkeerd opvat...

Het ligt dus aan WM11.

Omdat ik de CD's binnen een album nog wel gescheiden wil hebben, wil ik liever niet doornummeren.

[ Voor 19% gewijzigd door bartosiej op 09-12-2006 13:07 ]

Pagina: 1