Hoi allemaal,
Momenteel heb ik twee Raid 0 combinaties in mijn pc :
1 Een keer Raid 0 met XP en aanvullingsprogramma's
2 Een keer Raid 0 voor Flightsimulator addons
Ik dacht dat ik Vista op de 2e Raid 0 config kon zetten,maar hij wordt gezien als een grote dynamische schijf, wat niet te veranderen valt.
De eerste Raid 0 config wordt gezien als ( actieve ) partitie.
Volgens de manuel van mijn bord ( Asus P5WD2E-Premilum ) is een Raid 0 set bootable en de 2e Raid 0 set niet.
Toch had ik van verscheidene mensen gehoord dat je toch Vista op een niet bootable Raid 0 config kon zetten.
Echter de Vista Installer geeft aan dat dat niet kan.
Mijn vragen :
- Kan ik op de een of andere manier toch Vista op de 2e Raid 0 config zetten ?
- Gaat dat niet -> hoe kan ik Vista op dezelfde Raid 0 config zetten terwijl ik XP wel kan blijven gebruiken ?
De Vista Installer wil XP in een map Windows.old plaatsen en dan is XP niet meer te gerbuiken.
Graag advies .
Momenteel heb ik twee Raid 0 combinaties in mijn pc :
1 Een keer Raid 0 met XP en aanvullingsprogramma's
2 Een keer Raid 0 voor Flightsimulator addons
Ik dacht dat ik Vista op de 2e Raid 0 config kon zetten,maar hij wordt gezien als een grote dynamische schijf, wat niet te veranderen valt.
De eerste Raid 0 config wordt gezien als ( actieve ) partitie.
Volgens de manuel van mijn bord ( Asus P5WD2E-Premilum ) is een Raid 0 set bootable en de 2e Raid 0 set niet.
Toch had ik van verscheidene mensen gehoord dat je toch Vista op een niet bootable Raid 0 config kon zetten.
Echter de Vista Installer geeft aan dat dat niet kan.
Mijn vragen :
- Kan ik op de een of andere manier toch Vista op de 2e Raid 0 config zetten ?
- Gaat dat niet -> hoe kan ik Vista op dezelfde Raid 0 config zetten terwijl ik XP wel kan blijven gebruiken ?
De Vista Installer wil XP in een map Windows.old plaatsen en dan is XP niet meer te gerbuiken.
Graag advies .