Toon posts:

[S754] Ik krijg m'n koeler niet juist geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een socket 754 Sempron 64 (3000) op een moederbord te zetten, echter het wil niet echt gaan zoals afgebeeld in de handleiding. Ik heb ook de filmpjes (hier) gevolgd maar bij mij is er iets anders.

De stappen zijn zegmaar als volgt:
- Doe het klipje aan de kant van dat zwarte ding erop
- Doe het klipje aan de andere kant erop (de kant met zo'n schroevendraaier opening)
- Draai het zwarte hendeltje

De eerste twee stappen gaan wel gewoon goed, echter daarna is er een probleem. Het hele gebeuren, inclusief hendeltje zit erg vast en ik kan het amper draaien. Als ik het met kracht draai dan lijkt het net of het hele gebeuren wil afbreken. Ook heb ik niet een palletje erop om het hendeltje vast te klikken (en er is niets afgebroken).

Verder kan je in het filmpje zien (en de handleiding) dat aan de 'schroevendraaierkant' het verlengde van het zwarte hendeltje tegen de heatsink aanzit maar bij mij steekt 'ie door het klipje heen en kan daar ook niet uit, zegmaar. Kortom ik krijg dat hendeltje met geen mogelijkheid zoals het hoort.

Heeft iemand toevallig ervaring met zo'n zelfde soort koeler of weet iemand wat ik fout doe? Ik hoor het graag.

(PS: Ik heb altijd gezeik met die koelers, waarom ze niet standaard met schroefjes zijn.... :P)

[Edit: URL van filmpjes gefixed)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Om welke koeler gaat het? Aangezien de link in de TS het niet doet. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Link gefixt. :) Ik probeer nu te Googlen naar de specifieke koeler die ik heb maar die kan ik tot op heden niet vinden.

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Waarschijnlijk start je verkeert.

Je moet het hendeltje voor je de koeler plaatst effe helemaal linksom draaien.
Dan komt het hefboompje wat losser,

Dan zal het waarschijnlijk we lukken.

En ja,,het gaat wat zwaar,,,maar dat moet ook aangezien de koelpasta sticker die er op zit paar milimeter dik is...deze smelt bij het warm worden.
Vandaar ook dat de druk wat groot lijkt als je het geheel monteerd.

Succes

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je suggestie. Het hendeltje staat helemaal linksom gedraaid als ik 'em erop zet. Als alletwee de klipjes vast zitten moet ie rechtsom gedraaid worden, maar dat lukt dan niet. Als ik veel kracht zet wil het wel een beetje lukken maar als ik loslaat springt het hendeltje terug. En zoals ik aangaf zit er geen klipje om die vast te klikken (en is ook niet afgebroken).
Als ik het hendeltje ervoor rechtsom gedraaid heb dan willen de klipjes niet eens dicht.

Ik heb altijd wel moeite met CPU koelers maar dit is echt een vreemd geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja blijkbaar ben ik gewoon een watje ofzo. :-) Ik was het zat en heb 'em gewoon met veel kracht doorgeduwd en op elke positie zou die terugspringen, behalve toen die helemaal doorgedraad was. Ik vind het wel maf dat je zó veel kracht moet zetten om dat ding vast te krijgen. Nouja, beter zo dan dattie er misschien een keer uitgevallen was! :P Eenieder zeer bedankt voor de replies.

Mijn excuses voor dit nu nutteloos geworden topic.
Pagina: 1