Toon posts:

Select proper boot device?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb vandaag mijn geluidskaart uit mijn pc gehaald en toen ik de pc weer aansloot kreeg ik deze message na het scherm waar ik in het bios kan komen:

reboot and select proper boot device
or insert insert boot media in selected boot device and press a key _

als ik op een key druk komt er na de zoveel tijd hetzelfde bericht eronder.

Ik heb al eens geprobeerd 10 seconden de stekker uit de voeding te halen maar hij geeft nog steeds hetzelfde weer.
ook heb ik geprobeerd om in het bios nr.1 boot device Hard drive te zetten en de schijf A: als tweede.
ook dit werkt niet.

specs:
Asus p5b deluxe moederbord
VGA: x1900xt
HDD: seagate barracuda 7200.10 250 gb
2 gb geheugen van OCZ
intel e6600 processor
Windows xp pro

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen want ik weet me echt geen raad :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 12:00 ]

Verwijderd

Hoeveel harde schijven heb je in het systeem zitten? Als het er 2 zijn, zou je even kunnen kijken naar de volgorde van je harde schijven in het BIOS. Als ik bij mijn PC de USB-harddisk eruit haal en vervolgens reboot, dan krijg ik dezelfde melding. Bij mij is in het BIOS dan spontaan de volgorde van mijn harddisks veranderd. Normaal staat als eerste harddisk RAID-array 1 aangegeven, terwijl dan ineens RAID-array 2 (welke niet bootable is) als eerste aangegeven staat.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:55:
hallo,
ik heb vandaag mijn geluidskaart uit mijn pc gehaald en toen ik de pc weer aansloot kreeg ik deze message na het scherm waar ik in het bios kan komen:

reboot and select proper boot device
or insert insert boot media in selected boot device and press a key _

als ik op een key druk komt er na de zoveel tijd hetzelfde bericht eronder.

Ik heb al eens geprobeerd 10 seconden de stekker uit de voeding te halen maar hij geeft nog steeds hetzelfde weer.
ook heb ik geprobeerd om in het bios nr.1 boot device Hard drive te zetten en de schijf A: als tweede.
ook dit werkt niet.

specs:
Asus p5b deluxe moederbord
VGA: x1900xt
HDD: seagate barracuda 7200.10 250 gb
2 gb geheugen van OCZ
intel e6600 processor
Windows xp pro

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen want ik weet me echt geen raad :'(
Loop je kabels even na voor je verder gaat zoeken, zal wellicht het probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 1 harde schijf in mijn systeem zitten en als eerste boot device had ik altijd 1st floppy device(hoewel ik eigenlijk helemaal geen floppydrive heb) en als tweede de hard drive, en vierde mijn NEC dvd-brander

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Kijken of alle kabels nog wel goed aangesloten zijn, en diskette's en/of cdroms uit je systeem laten. Ook usb apparaten (behalve muis/toetsenbord) even eraf halen.

Start je systeem dan nog niet, dan is er iets met je harddisk aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
na de opmerking van tuut-tuut keek ik eens goed via de window in mijn kast naar de hdd en wat bleek...de SATA kabel zat er nog maar half in.
kast weer opengemaakt, kabel recht erin en voila! alles werkt weer zoals het hoort.
Bedankt Tweakers!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik denk dat het slim zou zijn om de kabels van je harde schijf eens uit te trekken en dan weer in te steken, want je hebt bij het verwijderen van je geluidskaart een kaeltje geraakt me dunkt (ik heb dat ook veel)

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1