Beste ADSL MODEM zonder NAT of Firewall

Pagina: 1
Acties:

• CloudSquall
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07-2015
Ik ben op zoek naar de beste of snellest ADSL MODEM zonder NAT of Firewall of eventuele ander snufjes, note: echt zonder router, switch of iets anders.

Internet abo: ADSL 12Mbit/1Mbit van KPN

Waarom ik dit soort MODEM will is omdat ik altijd een Router( D-Link DGL-4100) heb voor me MODEM die ik op dit moment gebruik, de SpeedTouch 510v4. Maar omdat die SpeedTouch MODEM ook een Router is, will ik dus een ander MODEM die echt alleen de verbinding door laat niks anders.

Ik heb er 1 gevonden maar weet niet zo zeker, http://www.dsl-warehouse.co.uk/product.asp?pr=DSL-320T

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37
Volgens mij zijn termen als de beste en snelste nogal erg persoonlijk.

Sowieso ligt de snelheid voornamelijk aan de lijn die je hebt enz..

Ik zou zeggen koop er eentje die binnen je budget ligt, het moet voor een paar jaartjes werken en daarna heeft de techniek hem alweer ingehaald en koop je weer een nieuwe...

just my 2 cents

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je kan bijna elk adsl modem met router ook als bridge instellen gewoon. Alleen wat lastig bij KPN-DSL als het een PPP verbinding op de oude 'mxstream' methode/netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

bjck schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:54:
Je kan bijna elk adsl modem met router ook als bridge instellen gewoon. Alleen wat lastig bij KPN-DSL als het een PPP verbinding op de oude 'mxstream' methode/netwerk.
In de setup tool voor de Speedtouch is een profiel voor "PPPoA, no NAT and DHCP spoofing". Je kan dan de achterliggende router het exterene ip adres geven.

http://www.speedtouch.nl/downloads/510R4x_config_nl_v1.exe Eventueel moet je eerst je firmware upgraden.

Ik heb dit laatst nog op gezet i.c.m. een Cisco PIX 501.

[ Voor 9% gewijzigd door Shuriken op 26-11-2006 13:18 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• CloudSquall
bjck schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:54:
Ik heb en PPPoA verbinding, maar de vraag is hoe doe ik dat met mijn SpeedTouch modem

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

CloudSquall schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:15:
[...]

Ik heb en PPPoA verbinding, maar de vraag is hoe doe ik dat met mijn SpeedTouch modem
Volgens mij leg ik dat toch net uit :?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• CloudSquall
Shuriken schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:17:
[...]

Volgens mij leg ik dat toch net uit :?
Oops sorry ik vergat te zeggen dat ik probeerde wat je zei maar lukt niet omdat in die setup wizard geen profiel voor "PPPoA, no NAT and DHCP spoofing" was :(

de firmware in die speetouch modem is de 4.2.7.16.0, dus volgens de site is de laaste, natuurlijk zijn er meer firmware versies beschikbaar van ander source

[ Voor 19% gewijzigd door CloudSquall op 26-11-2006 13:34 ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

CloudSquall schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:30:
[...]

Oops sorry ik vergat te zeggen dat ik probeerde wat je zei maar lukt niet omdat in die setup wizard geen profiel voor "PPPoA, no NAT and DHCP spoofing" was :(

de firmware in die speetouch modem is de 4.2.7.16.0, dus volgens de site is de laaste, natuurlijk zijn er meer firmware versies beschikbaar van ander source
http://members.lycos.nl/epias/st510/

Staan firmwares en templates (instellingen) voor de Speedtouch 510
Je moet SIP of DHCP spoof hebben, ik zou eerst dhcp spoof testen (en je router moet dan een ip krijgen via dhcp) en anders moet je via SIP spoof handmatig in je router je externe ip ed. in stellen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inderdaad, DHCP spoof of SIP spoof.

Echter, waarom zo moeilijk doen? De Speedtouch is al een goede, complete router. Je kan ook de routerfunctie van de D-link uitschakelen, dan bereik je hetzelfde.

uitschakelen van de routerfunctie van de D-link zal waarschijnlijk kunnen via het volgende protocol:
1. geef de D-link een IP-adres uit de reeks van de Speedtouch, maar buiten de DHCP pool (10.0.0.230 bijvoorbeeld)
2. schakel de DHCP server van de D-link uit.
3. steek de kabel vanuit de Speedtouch in een LAN-poort van de D-link ipv de WAN-poort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CloudSquall
CloudSquall schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:44:
[...]

Een new probleem, na dat ik de Routed PPPoA without NAT (SIP Spoof) heb geladen in de modem kan ik niet meer op me modem komen met http://10.0.0.138 en ook dus geen internet verbinding.

Gelukkig had ik een ander modem liggen en die gebruik ik nu, dus als iemand een oplossing weet is het welkom :P
WOOT opgelost :D

Ik heb de settings in my onboard nic settings veranderd, niet laten auto ip krijgen maar self de ip en DNS ingezet.

[ Voor 38% gewijzigd door CloudSquall op 26-11-2006 15:52 ]

Pagina: 1