Toon posts:

Hosting met forum

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een website gaan openen met een forum waar continue mensen op zullen zijn
zeg maar een soort communitysite voor hindoestanen welke hosting is het best om te nemen
ik wil er ook MYSQl database bij en weet alleen niet hoeveel gb dataverkeer ik kwijt zal zijn per maand.

Hebben jullie wat aanraders voor mij??

ps: Ik zou wel een hosting willen hebben die 24 uur per dag online is.

Kishan

Verwijderd

Lijkt mij dat je met maar 3 personen minder data-verkeer gebruikt dan met 400. Hoeveel mensen gaan van de dienst gebruik maken?

Verwijderd

alle hosting is ten eerste 24 uur per dag online ;) , zo niet heb je wel met een hele rare knakker te maken :P

welke sites heb je zelf al bezocht? bijna elke provider levert mogelijkheden tot mysql, goede beheer interface met stats voor dataverkeer, en mogelijkheid tot flexibiliteit in je dataverkeer.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:02
Volgensmij is dit toch wel een redelijke search-vraag ;) Voor 'n lijst van (goede) hosts kun je bijvoorbeeld hier kijken. Hoeveel je forum zal verbruiken is ook 'n kwestie van zoeken/rekenen en hangt grotendeels af van de hoeveelheid bezoekers, maar aangezien je bij vrijwel elke webhost wel kan upgraden zal je zeker aan 't begin nog makkelijk op 'n goedkoop abbootje kunnen hosten.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:17
Ook voor hosting is een wizard.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 21:13

Dennahz

Life feels like hell should.

Goedkoop, snel en goede service > www.web-oke.nl . Zit er ook sinds een maandje en heb er veel goede ervaringen over gelezen.

Twitter

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Wat heb je specifiek nodig? Heb je bijvoorbeeld zeer veel database ruimte nodig of juist heel veel dataverkeer? Ga je ook afbeeldingen op je forum hosten? Enzovoorts...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dennahz schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:56:
Goedkoop, snel en goede service > www.web-oke.nl . Zit er ook sinds een maandje en heb er veel goede ervaringen over gelezen.
Mag ik vragen waar je die ervaringen hebt gelezen? Ik kan ze op de bekende sites niet vinden namelijk. Op webhosters staan maar een paar ervaringen waarvan de laatste van september is.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 26-11-2006 12:30 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn late reactie
maar uiteindelijk zullen er meer dan 400
mensen gebruik van maken ik wil
voorbereid zijn op een paar duizend?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:52:
sorry voor mijn late reactie
maar uiteindelijk zullen er meer dan 400
mensen gebruik van maken ik wil
voorbereid zijn op een paar duizend?
Ja, dan moet je maar eens gaan berekenen wat je aan wil bieden aan data. Wordt het alleen een forum of verwacht je ook grotere files aan te bieden aan duizenden mensen per dag?

Daarna moet je gaan rekenen wat je inkomsten zijn. Ga je advertenties op de site zetten of wil je een 99% zelf ophoesten?

Ik had in augustus bijvoorbeeld 300.000 hits op 75.000 "vernieuwde pagina's" bij een forum van nog geen 100 gebruikers en een dataverbruik van "maar" 4GB omdat het alleen maar resultaten zijn uit een MySQL-database die moeten worden weergegeven met minieme hoeveelheid plaatjes op een phpBB-forum.

Kosten? Nog geen 5 Euro in de maand, maar niet in Nederland, wat mij betreft dus vaak creditcard vereist.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

als je zoiets groots wilt opzetten zal je toch een projectplan moeten schrijven met daarin oa:
- verwachte aantal gebruikers
- hoeveel gebruikers tegelijk
- hoevelheid data per gebruiker

en dit allemaal gebaseerd op gedegen onderzoek.

zo als ik het nu lees heb je er de ballen verstand van omdat je niet eens weet waar je hosting kan krijgen en hoe het in elkaar steekt.

probeer je eens wat in de materie te verdiepen, dit scheelt een hoop gezeik en kosten achteraf

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Lees even de regels door. Je topic is een typisch geval van wat niet de bedoeling is. Gewoon zelf een zoektocht starten naar producten en dienstverleners.

En je bericht/startpost lijkt op een mailtje en niet op een forumpost met aanhef en groetjes.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.