Ik heb nu sinds een aantal maanden naar alle tevredenheid een RS482M4-ILD moederbord. Nu heb ik sinds gisteren een nieuwe processorkoeler erop gemonteerd, en dus alle kabels even losgehaald en het moederbord uit behuizing gehaald. Dit ging allemaal goed; moederbord terug in kast geplaatst, alle kabels aangesloten ed, en opgestart.
Dit ging allemaal goed, alleen hij wil niet meer van de hdd booten!
Terwijl hij tot voor de montage van CPU koeler wel perfect van deze disk bootte (staat Windows XP Pro op).
Van de instellingen in het BIOS en de handleiding word ik ook niet echt wijzer;
- Onderaan het moederbord zitten 4 sata-poorten, voodat ik het systeem uit elkaar haalde zat de HDD altijd op Sata-poort 1
- Ik heb nu alle 4 de poorten geprobeerd, maar steeds krijg ik de error "Non system disk or disk error, replace and press any key when ready"
- Het moederbord ziet de HDD wel, want in het BIOS kan ik het type en grootte van de HDD zien
De biosinstellingen zijn ook niet echt duidelijk;
- Ga ik naar integrated Peripherals, en dan naar "Sata configuration" , dan kan ik kiezen uit;
- Onchip SATA channel Single/Both/Disabled
- Onchip SATA type Sata as storage/Sata as RAID/Enable SATA as IDE
Verder heb ik overigens geen HDD's in mijn systeem hangen, dus heeft iemand suggesties. De vorige keer hoefde ik geen SATA-drivers te installeren, de optie Enable SATA as IDE stond toen aan.
Het lijkt me dus sterk dat de HDD stuk is, hij wordt wel gewoon gezien incl. grootte. Moederbord doet het ook prima, maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen? Iemand ideeen of ervaringen met dit moederbord?
Overige systeemspecs;
- Aopen 6600GT
- 256 x 2 Corsair pc 2700 RAM (dual channel)
- Western Digital 80 Gigabyte SATA-150 HDD
- LG dvd speler
- Aopen H420B behuizing
- AMD Athlon S939 3000+
Dit ging allemaal goed, alleen hij wil niet meer van de hdd booten!
Terwijl hij tot voor de montage van CPU koeler wel perfect van deze disk bootte (staat Windows XP Pro op).
Van de instellingen in het BIOS en de handleiding word ik ook niet echt wijzer;
- Onderaan het moederbord zitten 4 sata-poorten, voodat ik het systeem uit elkaar haalde zat de HDD altijd op Sata-poort 1
- Ik heb nu alle 4 de poorten geprobeerd, maar steeds krijg ik de error "Non system disk or disk error, replace and press any key when ready"
- Het moederbord ziet de HDD wel, want in het BIOS kan ik het type en grootte van de HDD zien
De biosinstellingen zijn ook niet echt duidelijk;
- Ga ik naar integrated Peripherals, en dan naar "Sata configuration" , dan kan ik kiezen uit;
- Onchip SATA channel Single/Both/Disabled
- Onchip SATA type Sata as storage/Sata as RAID/Enable SATA as IDE
Verder heb ik overigens geen HDD's in mijn systeem hangen, dus heeft iemand suggesties. De vorige keer hoefde ik geen SATA-drivers te installeren, de optie Enable SATA as IDE stond toen aan.
Het lijkt me dus sterk dat de HDD stuk is, hij wordt wel gewoon gezien incl. grootte. Moederbord doet het ook prima, maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen? Iemand ideeen of ervaringen met dit moederbord?
Overige systeemspecs;
- Aopen 6600GT
- 256 x 2 Corsair pc 2700 RAM (dual channel)
- Western Digital 80 Gigabyte SATA-150 HDD
- LG dvd speler
- Aopen H420B behuizing
- AMD Athlon S939 3000+