3D flip in Vista

Pagina: 1
Acties:

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
Ik heb sinds een paar dagen Windows Vista draaien maar de enigste optie die ik mis is de 3D flip.

De Windows toets en tab krijg ik geen 3D flip.. Dit kan natuurlijk aan mijn videokaart liggen, maar heb zo geen idee want het dit ook wel zien draaien op mindere systemen!!

Mijn specificaties van mijn laptop zijn:

HP NC6120
Intel Centrino 1,6Ghz
512MB ram (volgende week 1024)
Intel Mobile 915M Express 128MB
60GB harddisk

Nou hoorde ik via via dat dit Windows 3D flip standaard uit stond. Is dit waar of trekt mijn videokaart dit gewoon niet.

BVD!!!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37

XyS

0.o.O

staat Aero wel aan?
Anders moet je dit aanzetten bij je beeldscherminstellingen ergens (tog?^^)
Zonder aero werkt dit niet, ik weeet ook neit of jouw kaart aero ondersteunt, moet je ff proberen he :)

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-02 20:38
3d flip is dat knopje bij quickstart toch voor? niet dat desktop icoontje maar degene ernaast.

||

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Nee, dat is windows-flip (zelfde als alt-tab), 3d-flip is win-tab. Maar dat werkt alleen als je aero glass hebt volgens mij.

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Zijn je vensters doorschijnend? En krijg je een verkleining te zien van de oorspronkelijke schermen als je op Alt-Tab drukt? Dat heb je Aero aanstaan.

Hebben je vensters lichtblauwe randen en krijg je iconen te zien als je op alt-tab drukt, dan heb je classic aanstaan.

Dus welke is het? En welke build van Vista heb je? RTM of eerder?
Dit moeten we weten om je verder te helpen.

www.gijsbesselink.com

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

@TS: Je geeft zelf al het antwoord: je videokaartje trek het niet.
Om betreffende optie te kunnen gebruiken, moet je kaartje minstens directX 9 ondersteunen.
E.e.a. is terug te vinden op de Microsoft website.

We have just one world, but we live in different ones...

• Ri_ck
vormstreber schreef op zondag 26 november 2006 @ 09:50:
Zijn je vensters doorschijnend? En krijg je een verkleining te zien van de oorspronkelijke schermen als je op Alt-Tab drukt? Dat heb je Aero aanstaan.

Hebben je vensters lichtblauwe randen en krijg je iconen te zien als je op alt-tab drukt, dan heb je classic aanstaan.

Dus welke is het? En welke build van Vista heb je? RTM of eerder?
Dit moeten we weten om je verder te helpen.
Heb net nieuwste Direct X geinstalleerd en heb net gekeken, heb inderdaad classic aanstaan, kan dit alleen niet veranderen naar Aero oid. Ben bang dat mijn systeem niet voldoet aan de minimale eisen voor Aero. Misschien met iets meer geheugen! Het is trouwens Windows Vista RC1 Build 5600

• Jassy
  • Laatst online: 11-03 08:38
Nee, jou videokaart is niet geschikt voor Aero. Deze moet onder andere Pixelshader 2.0 en DX9 aan boord hebben, wat bij deze onboard krengen nogal lastig is.

Wanneer je toch graag naar Aero wil, zou je voor een paar euro een DX9 kaart kunnen kopen (FX5200, of eentje uit de 6 serie).
Shit, het is een laptop :X

[ Voor 8% gewijzigd door Jassy op 26-11-2006 11:53 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 22:54
sewer schreef op zondag 26 november 2006 @ 08:59:
Nee, dat is windows-flip (zelfde als alt-tab), 3d-flip is win-tab. Maar dat werkt alleen als je aero glass hebt volgens mij.
Als ik op dat knopje naast het desktop-icoontje in de quicklaunch druk dan krijg ik wel de 3d-flip zoals met win-tab.

• vormstreber
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Ri_ck schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:51:
[...]

Heb net nieuwste Direct X geinstalleerd en heb net gekeken, heb inderdaad classic aanstaan, kan dit alleen niet veranderen naar Aero oid. Ben bang dat mijn systeem niet voldoet aan de minimale eisen voor Aero. Misschien met iets meer geheugen! Het is trouwens Windows Vista RC1 Build 5600
Ik vrees dat je onboard videochip Aero niet ondersteund, dan zal meer geheugen ook niet uitmaken.

www.gijsbesselink.com

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De 915 ondersteund Aero niet, bij ons in de klas hebben 90% van de leerlingen een Dell met die videochip, en een deel heeft ze al getest met Vista, en niemand kon Aero draaien.

De chip ondersteund het gewoon niet ( ik weet niet welk level van DX Aero nodig heeft? )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Ri_ck
Jammer! Dit is juist één van de mooie features van Vista! En inderdaad andere videokaart wordt een beetje lastig... Dan maar sparen voor nieuwe laptop?! :?

http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1255008

Mijn kaart ondersteunt volgens mij wel DirectX 9 maar geen pixelshader :(

[ Voor 28% gewijzigd door Ri_ck op 26-11-2006 13:13 ]

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 21:42

Surkow

$µr|{0w

Ri_ck schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:10:
Jammer! Dit is juist één van de mooie features van Vista! En inderdaad andere videokaart wordt een beetje lastig... Dan maar sparen voor nieuwe laptop?! :?

http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1255008

Mijn kaart ondersteunt volgens mij wel DirectX 9 maar geen pixelshader :(
0_0

Sparen voor een nieuwe laptop omdat je geen grafische hoogstandjes kunt uitvoeren? Waar gebruik je je laptop dan zoal voor? Dat Vista goed draait is natuurlijk veel belangrijker. Er zijn zat andere besturingssystemen (Zoals Linux + Beryl of Enlightenment dr17) die wel die "leuke" effecten kunnen weergeven op je computer.

[ Voor 10% gewijzigd door Surkow op 26-11-2006 13:19 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
JeroenB schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:18:
[...]

Als ik op dat knopje naast het desktop-icoontje in de quicklaunch druk dan krijg ik wel de 3d-flip zoals met win-tab.
Ah ok, ik heb hetzelfde probleem als de TS (ook zelfde extreme graphics 2 video als ik het goed heb), en in aero basic is het hetzelfde als alt-tab. Nooit bij stil gestaan dat het bij aero-glass anders zou zijn.

Maar om terug te komen op een vraag van TS, meer geheugen gaat er niets aan doen. Mijn laptopje heeft 1,5 GB geheugen, en ik heb dus ook geen glass. Op zich zou het moeten werken als Intel een nieuwe driver zou uitbrengen, maar of het dan nog een beetje performt weet ik niet (de CPU moet dan een aantal dingen gaan doen die niet ondersteund worden door de GPU).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het heeft niet eens met drivers te maken maar met het design van de 915 GM chipset die het gewoon niet kan ondersteunen.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 26-11-2006 14:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ri_ck
Surkow schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:16:
[...]

0_0

Sparen voor een nieuwe laptop omdat je geen grafische hoogstandjes kunt uitvoeren? Waar gebruik je je laptop dan zoal voor? Dat Vista goed draait is natuurlijk veel belangrijker. Er zijn zat andere besturingssystemen (Zoals Linux + Beryl of Enlightenment dr17) die wel die "leuke" effecten kunnen weergeven op je computer.
Nou ik gebruik 'm op dit moment hoofdzakelijk voor werk, maar als er een betere videokaart in zou zitten zou ik er af en toe ook nog wel een spelletje mee willen spelen! wat nu ook niet echt gaat en dan zou ik Aero kunnen draaien. Ik geloof best dat Linux ook leuke effecten en features heeft maar niet altijd even compatible met alle software.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 21:42

Surkow

$µr|{0w

Ri_ck schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:01:
[...]

Nou ik gebruik 'm op dit moment hoofdzakelijk voor werk, maar als er een betere videokaart in zou zitten zou ik er af en toe ook nog wel een spelletje mee willen spelen! wat nu ook niet echt gaat en dan zou ik Aero kunnen draaien. Ik geloof best dat Linux ook leuke effecten en features heeft maar niet altijd even compatible met alle software.
Kun je op dit moment dan ook geen spelletjes spelen? Wat Linux betreft zijn programma's al geen issue meer (zeker niet voor mij). Maar het gaat er meer om dat Vista draait en dat je daardoor je werk kunt uitvoeren.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Ri_ck
Surkow schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:43:
[...]

Kun je op dit moment dan ook geen spelletjes spelen? Wat Linux betreft zijn programma's al geen issue meer (zeker niet voor mij). Maar het gaat er meer om dat Vista draait en dat je daardoor je werk kunt uitvoeren.
Nee kan er nu weinig spelletjes mee spelen inderdaad, Commandos 3 draait nog prima en oudere spellen als Red Alert ff geprobeerd en die doen het ook goed! Maar dat zijn nou ook niet echt een grafisch hoogstandjes. Als je al iets van Need for Speed Most Wanted wil spelen gaat niet lukken. Voor de rest nog niet heel veel spelletje geprobeerd!

En met Linux zouden bij mij programma's denk ik wel een probleem worden. Ken er wel iets van maar ben nou geen Wizkid op dat gebied! :P en daarnaast moet hij ook nog goed en efficient in een Windows netwerk draaien... geen idee of dat met Linux goed gaat!
Pagina: 1