8800 GTS Driver? probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Topicstarter
Ik heb het probleem dat ik met de 97.02 drivers mijn beeld niet in focus krijg. Alle letters zijn blurry en haast onleesbaar.

Nu was dit niet zo erg want de 96.89 drivers gaven dit probleem niet... tot gisteren. Na het spelen van een spel, voornamelijk GTA:SA, word alles weer blurry zodra ik het spel opstart. Bij het spelen van bv GTR2 heb ik hier helemaal geen last van.

Enigste remedie om het weer normaal te krijgen is om de 96.89 drivers opnieuw te installeren.

Iemand enig idee waar het ergens mis gaat?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
V3g3ta schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:35:
Ik heb het probleem dat ik met de 97.02 drivers mijn beeld niet in focus krijg. Alle letters zijn blurry en haast onleesbaar.

Nu was dit niet zo erg want de 96.89 drivers gaven dit probleem niet... tot gisteren. Na het spelen van een spel, voornamelijk GTA:SA, word alles weer blurry zodra ik het spel opstart. Bij het spelen van bv GTR2 heb ik hier helemaal geen last van.

Enigste remedie om het weer normaal te krijgen is om de 96.89 drivers opnieuw te installeren.

Iemand enig idee waar het ergens mis gaat?
Driver 96,89 blijven draaien tot de nieuwe driver aan komt.
Ik heb met een man van nvidia gesproken op de hcc die heel stoer bij 2 8800gtx loaded pc's stond en die zei dat een nieuwe driver binnen nu en een week uit zou komen.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Topicstarter
Het word nu toch wel vervelend zo... |:(

Ik draai dus al een hele tijd op de 96.89 drivers. Nu is het zo dat zodra ik een spel opstart, maakt niet uit welk spel, alles een beetje blurry word, tekst vooral. Ook in een spel is dit merkbaar...

En wat ik ook probeer, ik krijg het niet meer zuiver, het blijft haast onleesbaar. Remedie is het her-installeren van de 96.89 drivers.

Als ik drivers 97.02, 97.28 of 97.44 installeer is alles meteen al blurry... :?

Nou, hoe los ik dit op, iemand suggesties? Blijft dit een driver probleem of een videokaart probleem?
Als ik straks overstap naar Vista zal ik andere drivers moeten installeren, nou wil ik wel weten waar het probleem ligt.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wordt er misschien enige vorm van Anti-Aliasing geforceerd?
Ik startte laats Warhammer40k: Dark Crusade op en mijn teksts was ook een beetje blurry. Toen realiseerde ik me dat ik nog een AA setting geforceerd had staan. Nadat ik die had uitgeschakeld was alles weer als normaal.
Kun je dat even controleren?
Misschien is het handig even een screenshot van de game te posten. Als we het probleem ook kunnen zien heb je mogelijk meer kans op een oplossing.
Verder zou ik alle aansluitingen dubbel checken en de kaart even opnieuw in zijn slot steken. Misschien zelfs even proberen in een andere Pc.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Topicstarter
Ik heb zojuist de 97.44 drivers weer geinstalleerd. Daarbij gecontroleerd of er AA aanstaat, dat was niet zo. Ik heb het zelf nog AA op toepassing gestuurd gezet én op AA uit. Zonder effect.

Ik heb de videokaart uit de pc verwijderd en opnieuw erin geprikt, alle aansluitingen zijn goed.
Ik heb geen andere pc met PCI-Express voor handen om te testen.

Ik heb een screenshot van mijn bureaublad gemaakt, daarop is het vrij goed te zien. Echter als ik een ingame screenshot maak is er vrijwel niks te zien op het screenshot.. :?

Screenshot van bureaublad:
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4gjcjts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Topicstarter
Na een paar uur zoeken naar soortgelijke problemen van anderen, kwam ik hier terecht: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=22889

Dit lijkt veel op mijn probleem. Mijn nVidia Control Panel geeft een resolutie aan van 1440 X 900, maar het OSD van mijn monitor (Samsung 940BW) geeft een resolutie aan van 1280 X 1024.

Ik zal morgen eens testen met een gewone VGA kabel inplaats van een DVI kabel, zoals in de link hierboven word genoemd.

Maar heeft er niemand anders last van met een 8800GTS en een breedbeeld tft?

Misschien nog iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Topicstarter
Nou, ben ik weer.... Ik heb nu de VGA kabel ertussen hangen en het probleem doet zich niet meer voor. Het is dus een driver-probleem. Het probleem is dat de 8800GTS de verkeerde resolutie doorgeeft aan mijn monitor (via de DVI kabel) zover ik heb begrepen.

Er is al een mail naar nVidia onderweg, en zodra ik meer weet post ik het hier.
En zodra er een driver update mét fix is stap ik weer over naar DVI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Hier staat een mogelijke oplossing die iig geval voor mij werkte met de 97.92 WHQL drivers van Guru 3D. _/-\o_

Heb oplossing in dit topic gevonden. http://forums.nvidia.com/...owtopic=21993&hl=1440x900

Hoop dat meer mensen hier wat aanhebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik heb dit probleem dus ook met GTA:SA (zie nVidia 8xxx series - Deel 3 topic)

In windows is het niet meer blurry, omdat ik alles had gedaan wat in die link stond die fryskmantsje poste.

Maar nu heb ik nog wel het probleem met GTA:SA en ik heb ook een Samsung 940BW + 8800GTS.

Ik denk dat Nvidia nog wat te doen heeft met de drivers ;)

motabeatz.com

Pagina: 1