Toon posts:

DFI LanParty nF4 SLI-DR|chipset fan maakt ineens herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, Ik heb nu dit moederbord al een jaar nu, en een maand geleden begon het kleine ventilatortje dat zich op het moederbord bevind ontzettend veel geluid te maaken. Als ik er met mijn vinger tegen duw raakt het ergens iets aan maar ik wil het er liever niet af proberen te schroeven omdat ik bang ben om het moederbord te beschadigen. met het zoeken naar misschien eerdere gevallen van een vergelijkbaar probleem vond ik dat dat ventilatortje een maglev fan is.. en juist stiller moet draaien. Weet iemand soms hoe ik het probleem zou kunnen verhelpen? Het geluid blijft constant veranderen, irritant zoemen steeds verschillend van toonhoogte gemixt met tikken. Normaal zou je denken dat er misschien stof ergens in zou zitten. Maar het lijkt me toch wel dat zulke ventilatortjes daar toch wel wat minde last van zou moeten hebben. Heeft iemand soms een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Normaal is dit een versleten fan zou ik zeggen.
Dus schoonmaken, laat dus geen enkele vuil erop zitten, want dan zijn de bladen niet meer in evenwicht en krijg je nog meer geluid/trillingen.(misschien is dit een probleem).

Zelf zou ik zoeken op internet zoeken of meer mensen problemen hebben, indien ja, meteen een goede(nieuwe) erop zetten.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04 14:34

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik zou toch eerst eens proberen om het fannetje schoon te maken. Het fannetje even los schroeven is op zicht geen probleem als je maar de juiste gereedschap gebruikt, en met beleid werkt.. Je zult zien dat ook die kleine fannetjes veel stof kunnen pakken.

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 10:59
Als die koelers geluid beginnen te maken dan zijn ze gewoon aan het stuk gaan & kun je'm het beste vervangen. Je kan dan DFI vragen of ze je een nieuwe opsturen, maar ik zou er meteen een iets betere opzetten.

Zelf heb ik er een tijdje een koperen Evercool VC-RE op gehad; koelde een stuk beter dan dat stock-koelertje en was stiller. Nu heb ik er een Thermalright HR-05-SLI met 8cm Papst op zitten, & dat ding koelt weer beter dan waterkoeling.
Maargoed, er zijn meer van dat soort oplossingen, zoals de Spire Coolforce 3, de Vantec Iceberg 4 en de Revoltec VGA cooler. Kon je trouwens ook allemaal terugvinden in het DFI LANParty NF4 topic

Ik had mijn Evercool trouwens via ebay.co.uk voor 10 Engelse pond incl transport. De handelaar heet hudgebadger van The Cooling Emporium. Hij heeft er nu geen te koop staan, maar als je hem even mailt dan kan hij er vast wel eentje opsturen..

suc6

Kepi_nl