Matshita UJ-851S DVD-RAM brander herkent sommige DVD's niet

Pagina: 1
Acties:

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 11:01
ik heb een Pavilion dv9055ea laptop met een dvd-ram brander en die herkend sommige willekeurige schijven niet, en als ie ze wel herkend heeft ie moeite met ze te lezen. Bijvoorbeeld cd1 van het spel FarCry geeft ie een paar rare tikjes en pakt de schijf totaal niet, maar cd2 is geen enkel probleem, beide schijven zijn puntgaaf trouwens.
Bij Doom3 pakt ie de schijf wel maar dan gaat de drive vervolgens ook niet meer open.
het is een Matshita UJ-851S.

Ik hoor trouwens op veel fora negatieve dingen over Matshita :|

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Met bootable cd/dvd opstarten en kijk of het werkt, dam weet je zeker dat het niet aan windows ligt.
Welke dvd's werken niet, originele(winkel), gebrande, zelf gebrande, van andere branders, verschillende merken dvd's?????

Doe eens de dvd's testen om verschillen te zien, hoe, ga naar www.cdfreaks.com, ga naar forum, daar vind je een handleiding hoe je moet testen, programma is cdspeed, de qualitytest van het programma.

• bittenhero
ik ben nu een oppervlaktescan aan het doen met dat programma, met die schijf van farcry die hij niet pakt, na ozn 15 keer opnieuw het laadtje open en dicht te hebben gedaan pakte hij m eindelijk.
Wat opvalt is dat de eerste rij blokjes (ik weet niet hoe je dat noemt) bijna allemaal als rood (slecht) staan gemarkeerd, verder geeft ie tot nu toe alles groen (goed) aan.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Oppervlaktescan is of hij leesbaar is, dus rood is niet leesbaar.
Met de qualityscan kun je de kwaliteit zien, dus niet leesbaar en slechter leesbaar en hoge kwalteit(dus zeer goed leesbaar).
Dus je koopt verschillende dvd's brand er minimaal 3 dan de 4e testen, dan weet je welke het beste bij je brander passen. Waarom 3 , sommige branders leren het branden(optimaliseren) van een bepaalde merk.(media code).
Of je leest www.cdfreaks.com welke dvd's goed bij je brander passen, je vind hier voorbeelden gebrand met je eigen merk brander, en koopt deze.

• bittenhero
maar het probleem doet zich voor met originele geperste schijven