[WinXP]Windows install fokt nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:13
Ik heb voor een vriend een game pc gebouwd met deze onderdelen:

MSI K965 Neo
Core2Duo E6400
Asus 7950GT
1GB Corair ValueRam
Antec Sonata II kast
450W Antec voeding bij kast.

Nu wil ik windows XP hierop installeren maar de WinXP wil niet installeren.
Deze dingen heb ik geprobeerd:

WinXP CDtje, Nlite met SP2, floppy met SATA drivers:
Installeren werkt, harde schijf wordt herkent, na formatteren kan de install de te kopiëren bestanden op het floppy ineens niet meer lezen. Dit loopt voor de rest op niks uit.

WinXP CDtje, Nlite met SP2 en alle drivers op de MSI cd:
Installatie start, HDD herkend, maar halverwege BSOD.

Unattended CDtje, WinXP op install share, maar de unattended CD pakt de raidcontroller niet en ik kan dus niet via et netwerk installeren. Ik moet hier dus een Jmicron JMB361 driver voor hebben, in .ko formaat.

Wat ik nog kan proberen:

Linux drivers voor Jmicron vinden en installen via et netwerk.
WinXP nLite met SP2 en alleen SATA drivers

Liever heb ik de eerste, want dan kan ik net nLiten wat ik wil, en testen tot het wel werkt, zonder CDtjes te verprutsen. Het probleem is namelijk niet dat ik geen CD-RW heb, het probleem is dat ik helemaal geen CDtjes heb ATM.

Wil deze pc toch af hebben van het weekend, wie kan mij dus aan zo'n Linux driver helpen?

There is no replacement for displacement!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom pak je niet gewoon een normale winXP cd (dus niet een nlite versie) en probeer je het daarmee. Soms willen nlite dingen niet altijd helemaal lekker werken en kom je voor dit soort vage problemen te staan.

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Terw_Dan schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:24:
Waarom pak je niet gewoon een normale winXP cd (dus niet een nlite versie) en probeer je het daarmee. Soms willen nlite dingen niet altijd helemaal lekker werken en kom je voor dit soort vage problemen te staan.
Precies mijn idee, jammer dat je dan niet alle opties hebt van nLite, maar ik denk dat de problemen daarmee verholpen zijn.

www.gijsbesselink.com