Elgato EyeTV Hybrid en UPC Digitale TV

Pagina: 1
Acties:
  • 2.731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hey,

Ik heb zojuist een EyeTV Hybrid besteld op Apple.com, en beneden hebben wij digitale tv van UPC.
Met de normale tv was het niet mogelijk om op 2 verschillende tv's het digitale te kijken, dat kan dus alleen op de tv beneden...

Maar nu ik die EyeTV heb, is het misschien wel op een manier mogelijk om toch het digitale signaal boven, én beneden te ontvangen?

Bedankt.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Volgens mij niet. UPC heeft haar eigen systeem en daar kan jou eyetv niet mee overweg.
Ook kan alleen UPC haar eigen mediabox met dat signaal overweg.

Voor meer informatie moet je even in het UPC Digital tv topic kijken.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 07:23

dlmh

Lo-Fi

Bovendien is die Hybrid voor DVB-T (schotel) en niet voor DVB-C (kabel). Die werkt alleen voor Digitenne/KPN Digitale TV.
Als je DTV over DVB-C wilt ontvangen op je Mac moet je kijken naar de Elgato EyeTV 610. Alleen heeft UPC weer iets afwijkends voor encryptie en is er op dit moment geen CAM beschikbaar die dat ondersteunt.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
De eyetv Hybrid is voor normale kabel tv en voor DTT dus voor alle zenders die free to air worden verzonden via digitenne, ik ontvang er ned 1,2,3 en een aantal lokale zenders mee.
ik hbe mijn digitenne kastje op de svideo ingang aangesloten van de eyetv, zo kan ik alle zenders ontvangen.want dit geeftt beter beeld dan het kabel signaal hier.

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
SerialThrillaZ schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:30:
Bovendien is die Hybrid voor DVB-T (schotel) en niet voor DVB-C (kabel). Die werkt alleen voor Digitenne/KPN Digitale TV.

[...]
Betekent dit dat ik ook via mijn schotelantenne TV kan kijken op mijn Mac? Ik heb nu een schotelantenne, die gratis buitenlandse zenders ontvangt. Dat zou namelijk ideaal zijn :)

(Sorry voor de n00b vraag, maar ben een leek op dit gebied O-) )

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
nee is helaas niet waar SerialThrillaZ heeft het helaas fout dvbt staat voor Terrestial dus Digitenne, en dan alleen de kanalen die gratis verstuurd worden. dus ned 1,2,3 en de regonale zenders.
wat je wel kan doen is dmv een svideo kabel je sateliet decoder aansluiten op de eyetv

• dlmh
  • Laatst online: 11-02 07:23

dlmh

Lo-Fi

Brimme schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:50:
nee is helaas niet waar SerialThrillaZ heeft het helaas fout dvbt staat voor Terrestial dus Digitenne, en dan alleen de kanalen die gratis verstuurd worden. dus ned 1,2,3 en de regonale zenders.
wat je wel kan doen is dmv een svideo kabel je sateliet decoder aansluiten op de eyetv
Jaaaaa... je hebt gelijk :P

Ik bedoelde inderdaad Terrestrial, niet Sattelite (DVB-S zou echt relaxed zijn om te hebben, BTW). Die schotel die je op je dak hebt staan is (op dit moment) voor analoge signalen. Misschien kan je 'm trouwens wel gebruiken om DVB-S mee te ontvangen, maar ik ben verder niet bekend met dat systeem.
DVB-S levert op dit moment namelijk echt de beste kwaliteit en daarmee kan je ook allerlei HDTV-kanalen uit Europa mee ontvangen.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Uberprutser
  • Laatst online: 11-02 13:46
SerialThrillaZ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:28:
[...]

DVB-S levert op dit moment namelijk echt de beste kwaliteit en daarmee kan je ook allerlei HDTV-kanalen uit Europa mee ontvangen.
2 a 3 kanalen maar anders heb je een DVB-S2 ontvanger nodig :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1