RAID tegelijk met Windows XP instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Zoals misshien al bekend is het mogelijk om allerlei drivers en dergelijke te streamen met de instalatie cd van WinXP. Maar nou luidt mijn vraag, is het ook mogelijk om de drivers voor je raid controller automatisch te laten instaleren.

Ik heb momenteel namelijk een (onboard) raid-controller, en dit gezeik telkens met die diskette en op F6 rammen is nogal vervelend als je telkens gaat formateren.
Dus ik dacht kan dat ook niet gestreamd worden net zoals andere drivers en SP2?????????
Dat zou namelijk enorm handig zijn....

PS. kunnen de drivers voor je raid niet op een ander opslag medium, bijvoorbeeld een usb-stick of me i-pod?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen om de immer groeiende frustatie (ik formateer nogal veel) te verhelpen....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pak nlite eens, daarmee kun je dit allemaal doen :)

en drivers voor RAID kun je niet op iets anders zetten dan een floppy bij XP, of je moet het ding dus slipstreamen :)

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 16:59
Iddefridde schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:18:
Maar nou luidt mijn vraag, is het ook mogelijk om de drivers voor je raid controller automatisch te laten instaleren.

Ik heb momenteel namelijk een (onboard) raid-controller, en dit gezeik telkens met die diskette en op F6 rammen is nogal vervelend als je telkens gaat formateren.
Dus ik dacht kan dat ook niet gestreamd worden net zoals andere drivers en SP2?????????
Dat zou namelijk enorm handig zijn....
Ja, dit kan. Weet je niet hoe dit moet zoek dan even op Nlite, heel makkelijk progje waar je een custom(al dan niet unattended) windows installatie cd mee kan maken, met je drivers voor je raid controller er al ingebakken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een ander opslag medium voor het installeren van drivers tijdens de Windows XP setup zal niet gaan, alleen een diskette wordt geaccepteerd. Je zou wel de drivers kunnen slipstreamen. Kijk eens naar het programmaatje nLite: meuktracker: nLite 1.2.1 Ik denk dat je dat wel aardig opweg kan helpen.

P.s. Waarom formateer je zovaak je systeem? Als je veel aan het testen bent is een stukje software met Virtuele Images/Pc's misschien iets. Zoals VMware of VirtualPC van Microsoft. Je maakt éénmaal een image aan. Hier maak je een copy van en wanneer je weer een schoon image wilt gebruiken verwijder je de gebruiket en maakt weer een copy van het origineel.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Iddefridde
Heeft iemand hier toevallig al ervaring met het streamen van de raid drivers? Ben namelijk liever lui dan moe :P En ff experimenteren als je ff snel je pc wilt formateren is er ook niet bij.....
Het zou voor mij, en misschien wel vele anderen, wel handig zijn als hier een duidelijke handleiding voor is (misschien een link ofzo maakt niet uit.) Ik heb er hier op GoT in ieder geval nog niet veel over kunnen vinden of ik zoek gewoon niet goed, kan ook......
P.s. Waarom formateer je zovaak je systeem? Als je veel aan het testen bent is een stukje software met Virtuele Images/Pc's misschien iets. Zoals VMware of VirtualPC van Microsoft. Je maakt éénmaal een image aan. Hier maak je een copy van en wanneer je weer een schoon image wilt gebruiken verwijder je de gebruiket en maakt weer een copy van het origineel.
Nou ik formateer uhm ongeveer 1x in de 2 maanden, niet om te testen ofzo maar simpelweg gewoon omdat alles dan weer lekker draait. Er is altijd wel iets of wat aan de hand waardoor me pc weer eens niet lekker draait en ik me daar relatief snel aan kan storen als windows (en dus alles wat ik er mee wil doen) niet lekker draait en loopt te etteren....

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het slipstreamen van drivers is niet zo heel erg moeilijk hoor, daar zijn sowieso ladingen tutorials van te vinden. Maar waarschijnlijk is de eenvoudigste methode via nLite. Volg de tutorials en het moet probleemloos gaan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Iddefridde
Wolfboy schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:08:
Het slipstreamen van drivers is niet zo heel erg moeilijk hoor, daar zijn sowieso ladingen tutorials van te vinden. Maar waarschijnlijk is de eenvoudigste methode via nLite. Volg de tutorials en het moet probleemloos gaan.
Op de forums van de site zelf kan ik alleen maar een duidelijke handleiding vinden om nforce4 drivers te integreren via nLite, maar ik heb zelf een Asus K8N SE Deluxe met een Promise fasttrak controller. En dit staat nergens duidelijk aangegeven, ja met veel poespas met het manueel aanpassen van text bestanden ed. van de windows install cd. Maar dat kan in mijn optiek alleen maar fout gaan...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het lijkt moeilijker dan het is hoor, download de drivers van het internet en volg de stappen in de guide. Dan zou het moeten werken :)

Het zou overigens kunnen dat het wel nodig is om het .inf bestand aan te passen (schijnt soms een probleem te zijn met promise controllers... en even serieus, als je ook maar enigzins de mogelijkheid hebt om iets anders dan promise te nemen.... DOE HET DAN PLZ!), hoe dat moet is wel te vinden op de nLite forums, er zijn al meerdere mensen die ervaringen hebben met promise controllers daar...

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Iddefridde
ik zal me er eens in proberen te verdiepen.
Maar bij de aanschaf bij deze pc heb ik niet echt gelet op de raid controller, maar bij de volgende aanschaf zal ik het in de gaten houden, in ieder geval bedankt...

• Iddefridde
Toch nog even een vraagje: na mijn zoektocht op de forums van nLite kan ik alleen maar deze manier vinden om mijn promise fasttrak controller te instaleren:http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=83044&st=0&p=563028&#entry563028

Dit ziet er in mijn optiek nogal redelijk ingewikkeld uit al dat geklooi in die windows install bestandjes..
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of heeft iemand hier al zo'n gemodified bestandje kant en klaar?

PS wat ik ook opmerkelijk vind is dat er op mij mobo maar liefst 2 sata controllers heeft respectievelijk de PROMISE 378 SATA/RAID en de VIA VT6420/VT8237 SAATA/RAID.
Wat is hier in hemelsnaam het nut van en voor effect heeft dat op de install van de drivers tijdens windows?
Pagina: 1