Toon posts:

miniDV probleem..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok even een vraag.. misschien hebben mensen hier ervaring mee

vanmiddag heb ik met wat vrienden een videoclipje opgenomen

steeds na het opnemen gingen we het terug kijken, alles stond er goed op.. tot we het einde hadden opgenomen en opeens 40 minuten waren verdwenen.. beelden door elkaar liepen en de tijd wegsprong van 14 minuten 30 naar 9 minuten 30 naar 12 minuten 10 etc.

oftewel.. een soort storing ofzo ik begrijp er geen f**** van, gewoon een halve middag beeld is verdwenen wat er 100% zeker wel op stond

herkent iemand dit probleem? is dit te herstellen/recoveren

thx

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als het weg is is het weg.
Dat de tijdcode verspringt kan, was het een nieuwe tape? Daar staat namelijk nog geen tijdcode op en dat gaat soms niet helemaal lekker.

Verwijderd

Hebben jullie na het bekijken van de filmpjes, de tape wel vooruitgespoeld? Dus terug naar het eind van de clip?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
het was geen nieuwe tape.. bij sommige beelden werd het blokkerig en kwamen de beelden die waren overschreven er doorheen

ik maak zo wel even een foto hoe het eruit ziet op het display van m'n dvcam

@ niet vooruitspoelen.. geen zorgen, dat is 100% zeker niet op die manier misgegaan ;) voordat we aan de outro begonnen hadden we nog even alles bekeken (50 minuten aan beeld) toen gingen we een shot zetten van 5 minuten

terug spoelen en boem, 3/4 was weg en het laatste dat we hadden opgenomen was blokkerig met een schokkerige tijdaanduiding

(het bandje was een sony dv premium)

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Tijdcode-breuk, zoals ze dat noemen.
Je afspeler moet een pre-roll maken voordat hij vanaf het opgegeven in-punt kan kopieren/digitalizeren.
Ik weet niet met wat voor programme je inlaad, maar je zou eens je pre-roll time eens kunnen verzetten. Vaak staat deze op 10 sec, maak hier eens 5 van en kijk eens wat hij doet.

Staat er uberhaput nog wel wat op de tape? Oftewel, staat er nog evenveel materiaal op de tape als dat je geschoten hebt? Of verspringt alleen de tijdcode?

...Make every cut count, even if it is one frame...