Superbudget computer!!

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Een vriend van me heeft een nieuw systeem nodig voor school. Er gaat enkel wat worden op gemsnd, surfen, muziekje op z'n tijd en visual.net. De prijzen komen van azerty.

AOpen QF50A 300 Watt Beige, blauw € 47,81

Omdat het een budgetsysteem is, een zeer goedkope kast. Hier zit ook al een voeding van 300 watt bij en dat lijkt me wel voldoende voor dit systeem.

AMD Sempron 64, 2800+, Socket AM2, Boxed € 39,16

Goedkoopste cpu die ik kon vinden, voldoet wel voor office en internet. Visual.net is niet echt cpu-afhankelijk.

TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 1 x € 47,80

Daar internetten en office op 512 MB wel goed gaat(op mijn oude laptop met 384 gaat het perfect met nog heleboel dingen ernaast) is de keuze op 512 gevallen. Visual.net draait ook wel aardig op mijn oude laptop, dus dat moet allemaal lukken.)

10, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 40,54

80 GB is genoeg en dit is het goedkoopste dat ik kon vinden.

Asrock AM2NF6G-VSTA € 54,89

Mobo met video onboard en goedkoop, dus dat zit wel goed. Toeters en bellen heeft hij niet nodig.

Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM € 15,59

DVD-romspelertje(hij brandt nooit en als hij al eens moet branden, doet hij dat wel op zijn ouders' systeem)

Totaal € 245,79

De prijs moet echt zo laag mogelijk blijven!! Hoe lager hoe beter. Enkel het ram moet op 512 blijven, maar bijvoorbeeld cpu mag gerust lager. Nu heeft hij 40 GB HD en hij komt toe. Maar die pc is van zijn ouders en hij heeft een eigen pc voor school nodig. Er zal niet op gegamed worden(mss wat worms:p) Kan dit nog goedkoper?

[ Voor 3% gewijzigd door skelleniels op 26-11-2006 10:37 ]

http://specs.tweak.to/16567

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
of het goedkoper kan, weet ik zo niet, maar je hebt iig ddr2 geheugen nodig op dat mobo, wat jij nu hebt is ddr.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• skelleniels
GamemasterByte schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:59:
of het goedkoper kan, weet ik zo niet, maar je hebt iig ddr2 geheugen nodig op dat mobo, wat jij nu hebt is ddr.
Woops bedankt, was omdat ik eerst een celeron nam voor socket 775, pas het meteen aan.

@hieronder: Het is wel een budgetmerk, maarja, het is dan ook een BUDGETcomputer :+ Overigens is asrock wel nog deftig kwa kwaliteit, zou het natuurlijk niet willen in mijn gamesysteem. Maar mijn ouders hebben ook asrock en we hebben er nog geen problemen mee gehad. Ieder mobo kan kapot gaan, van welk merk dan ook.

[ Voor 33% gewijzigd door skelleniels op 25-11-2006 22:04 ]

Verwijderd

Tsja als je een goedkope bak samenstelt kom je wel hierop uit ja.

No flame intended, maar persoonlijk zou ik wel voor een A-Merk moederbord kiezen aangezien deze vaak als eerste kapot gaan.

En tsja, verder kan ik er weinig over zeggen :) Budget is het zeker :P

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:02:
Tsja als je een goedkope bak samenstelt kom je wel hierop uit ja.

No flame intended, maar persoonlijk zou ik wel voor een A-Merk moederbord kiezen aangezien deze vaak als eerste kapot gaan.

En tsja, verder kan ik er weinig over zeggen :) Budget is het zeker :P
Asrock is een prima merk hoor :)
Wat wel een erg slechte keuze is, is die kast + voeding.
Je kan beter voor een Aopen kasten + voeding gaan. kost 15,- meer maar het is echt veel stabieler ;)

Verwijderd

hey, het kan zeker goedkoper, check marktplaats voor leuke upgrade setjes, heb net mijn amd 64 3000+ 2x512mb ram asrock mobo weg gedaan voor 140 euro, een dvd spelertje is ook wel van internet af te plukken dat soort spul gaat bijna nooit kapot.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Net prijsje hoor, 225 oid als ik het goed uitreken. Powerline gaat er niet onderdoor met z'n budgetPC voor 289 (zelfde specs als degene die jij hebt, enkel een DVD Brander er nog in.

Wat ik mis zijn muis, toetsenbord en monitor. En Windows maar ik neem aan dat hij een student licentie op z'n opleiding haalt.

• skelleniels
sebastius schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:07:
Net prijsje hoor, 225 oid als ik het goed uitreken. Powerline gaat er niet onderdoor met z'n budgetPC voor 289 (zelfde specs als degene die jij hebt, enkel een DVD Brander er nog in.

Wat ik mis zijn muis, toetsenbord en monitor. En Windows maar ik neem aan dat hij een student licentie op z'n opleiding haalt.
Het gaat enkel om de computerbak, randapparatuur heeft ie al. En het kan zeer goed uitgebreid worden(max 8 giga ram, pci-express, socket AM2)
hey, het kan zeker goedkoper, check marktplaats voor leuke upgrade setjes, heb net mijn amd 64 3000+ 2x512mb ram asrock mobo weg gedaan voor 140 euro, een dvd spelertje is ook wel van internet af te plukken dat soort spul gaat bijna nooit kapot.
Het moet een nieuw systeem zijn.
Je kan beter voor een Aopen kasten + voeding gaan. kost 15,- meer maar het is echt veel stabieler ;)
Er zit bijna niets in van stroomvretende hardware, dus voeding moet zeker voldoen. De kast zal nooit verzet worden, dus dat hij niet zo stevig is, is ook niet zo erg. 8)

[ Voor 41% gewijzigd door skelleniels op 25-11-2006 22:13 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-01 22:58
Als nieuwe systeem kan het niet goedkoper. Tweedehands kan wel. (Misschien tref je dan meteen een iets mooiere voeding, ik weet niet of dat ding wat je nu hebt wel zo lekker werkt)

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 16:16
Goedkoop is duurkoop...

Wil je ultra-budget, lijkt het me prima. Mijn ervaring leert dat 50 euro meer uitgeven voor A merk voor meer dan 100 euro skeit bespaard.

Just my 2 cents :Y)

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 07:53
skelleniels schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:08:

[...]

Er zit bijna niets in van stroomvretende hardware, dus voeding moet zeker voldoen. De kast zal nooit verzet worden, dus dat hij niet zo stevig is, is ook niet zo erg. 8)
De kast kan ik nog mee leven, maar de voeding is echt zeker niet iets waar je op moet besparen ;)
Gebruik de GoT search eens en zoek naar voeding+sweex of voeding+q-tec.

Die voeding die jij wilt gebruiken zal echt niet beter zijn ;)

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Mooi systeempje voor het doel dat je opnoemt.
Ik sluit me wel aan bij de anderen die aanraden om op de voeding niet te bezuinigen.
Zlef heb ik door omstandigheden tijdelijk met zoiets dergelijks gewerkt en de voeding zorgde voor veel problemen.
Vooral qua stabiliteit en veel warmte omdat de voeding constant op zijn tenen moet lopen.

Kijk voor bv een Huntkey voeding, komt voor een lowbudget voeding best aardig uit in tests.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 13:16
Welkom in 2006 :+

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 17:42
X-Gear is echt slecht... Ik heb een keer met een vriend een test gedaan hoeveel watt er nou echt uitkwam... We hadden een kast + voeding voor 35 euro (400 Watt) En de voeding gaf maar 320 watt in totaal in plaats van 400 dus ik zou voor betere kast + Voeding gaan..

Ps: Die voeding maakt een klere herrie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Asrock + budget voeding.
Dat gaat zeker problemen geven. Asrock gebruikt nu eenmaal mindere kwaliteit condensatoren. Goedkope voedingen leveren gewoon niet echt stabiele voltages (zeker niet bij wat meer belasting). Gevolg is dat de condensatoren maar te verduren krijgen en sneller stuk gaan, wat weer als gevolg heeft dat je een extreem instabiele bak hebt.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 10:23
Heb het volgende voor je samengesteld:
AOpen QF50A, Voeding 300 Watt, Beige, blauw
Asrock K8Upgrade-NF3
AMD Sempron 64, 2600+, Socket 754, OEM
Kingston KVR266X64C2/512, 512 MB, DDR, PC2100, 266 MHz, 1 x
Seagate DiamondMax 20, 80 GB, 7200 rpm, 2 MB, Serial ATA300
Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM

Totaal: € 239,31

En dit met een betere kast + voeding

Kom je 20 euro hoger uit, moet te overleven zijn denk ik :*)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-01 16:39

Just_I

What did you just say?

richard_1st schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:21:
AOpen QF50A, Voeding 300 Watt, Beige, blauw
Asrock K8Upgrade-NF3
Seagate DiamondMax 20, 80 GB, 7200 rpm, 2 MB, Serial ATA300
Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM

Totaal: € 239,31

En dit met een betere kast + voeding

Kom je 20 euro hoger uit, moet te overleven zijn denk ik :*)
Wat zijn eigenlijk je redenen om een platform terug te gaan? Als je in de originele keuze van de TS de kast vervangt voor een wat beter model met betere voeding is het probleem toch ook opgelost?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 10:23
De reden om van platform terug te gaan is omdat het goedkoper is, en dat wilde de TS tenslotte. :+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Just_I schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:32:
[...]

Wat zijn eigenlijk je redenen om een platform terug te gaan? Als je in de originele keuze van de TS de kast vervangt voor een wat beter model met betere voeding is het probleem toch ook opgelost?
Waarschijnlijk lagere prijs, vooral geheugen. Maar IMO is dat echt niet slim.
Heeft die 'Asrock K8Upgrade-NF3' trouwens onboard video?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 21:29
Just_I schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:32:
[...]

Idd dat is imho een mindere configuratie, en als eneige verbetering de kast? wrom zou je dan niet in de TS zijn config 20 euro meer uitgeven aan een kast?

Ik denk dat TS een hele goede config heeft voor dat buget.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Olaf van der Spek
  • Niet online
skelleniels schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:56:
Goedkoopste cpu die ik kon vinden, voldoet wel voor office en internet. Visual.net is niet echt cpu-afhankelijk.
Bedoel je Visual Studio? Compileren zelf is CPU bound, maar dat is alleen een echt issue bij hele grote projecten.
TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 1 x € 47,80
PC5300/5400, 667 mhz is even duur volgens mij.
10, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 40,54

80 GB is genoeg en dit is het goedkoopste dat ik kon vinden.

Asrock AM2NF6G-VSTA € 54,89

Mobo met video onboard en goedkoop, dus dat zit wel goed. Toeters en bellen heeft hij niet nodig.
Telt echt elke cent?
160 gb HDD zit ook vlak bij en een moederbord met DVI out is ook wel handig, mocht je later nog eens een TFT scherm willen gebruiken.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
je kan ook kiezen voor deze:
pricewatch: Asus V2-M2V890 (AM2, K8M890, PCI-e, Zwart/Zilver)

Dat is wel duurder, maar dan heb je wel meer kwaliteit en geen asrock met superslechte kast met nog slechtere voeding. Scheelt je ± 25 euro. En persoonlijk vind ik em ook mooier..
En anders echt gaan voor zo'n aopen kast incl voeding, maar dan ben je ongeveer net zo duur uit.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
Ik kan alleen maar beamen wat hierboven ook al gezegd is. Ga aub voor een fatsoenlijke voeding.
Moet hij ook zijn eigen energie-rekening betalen? Dan kan een beetje duurdere voeding vaak na 1 jaar al uit puur gelet op het energie verbruik. Dan hebben we het niet eens over defecten en instabiliteit.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:18
Wanneer je Visual studio gaat draaien, zou ik toch voor minimaal 1GB aan RAM kiezen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien kun je aan ons het totale maximum budget doorgeven. Dit kan meehelpen in het zoeken naar een systeem waar je alles op kan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• skelleniels
Tja totaal budget, het doel ik is eiglijk een zo goedkoop mogelijk systeem te hebben. Die vriend vroeg me dat en het leek me een uitdaging om eens te kijken naar wat het goedkoopste is wat je kan kopen op dit moment terwijl het ook nog redelijk is. De kast+voeding zal ik dan maar veranderen.(eerst nog verder werken voor school:s)

edit: startpost ge-edited. Nog goedkoper?(eventueel bij andere winkel) Ik zag ergens een systeem met een sempron 2600, helaas vind ik die niet bij azerty.(enkel op socket 939, maar die is weer iets duurder en dan vallen upgrademogelijkheden weg)

[ Voor 27% gewijzigd door skelleniels op 26-11-2006 10:39 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Misschien een vreemd idee, maar wat dacht je hier van?

• skelleniels
TheZeroorez schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:37:
Misschien een vreemd idee, maar wat dacht je hier van?
Zoals ik al zei geen tweedehands :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, leuk, maar kun je dat ook onderbouwen? In dit budget (ongeveer €300 gok ik zo) heb je toch echt wel een heleboel voordeel aan tweede hands.. :X

Ik ben namelijk zeker dat je met een Ascrock i.c.m. een voeding die bij een kast van 20 euro zat véél meer problemen gaat krijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door TheZeroorez op 26-11-2006 10:43 ]

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
richard_1st schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:21:
...
...
Neem dan wel PC2700 (333mhz) geheugen. Die arme processor is al niet te snelste en dan geef je 'm ook nog trager geheugen dan 'ie hebben kan.. PC2700 kost volgens mij niks meer dan PC2100.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• skelleniels
TheZeroorez schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:40:
Ja, leuk, maar kun je dat ook onderbouwen? In dit budget (ongeveer €300 gok ik zo) heb je toch echt wel een heleboel voordeel aan tweede hands.. :X

Ik ben namelijk zeker dat je met een Ascrock i.c.m. een voeding die bij een kast van 20 euro zat véél meer problemen gaat krijgen.
Heb al vele problemen gehad met tweedehandse harde schijven die bad sectors hebben. En mensen die zo'n pc wegdoen is meestal omdat er problemen zijn(pentium 3's doet men weg omdat ze te traag geworden zijn, maar zo'n computer is nog snel genoeg voor wat internet/officegebruik, dus is het meestal omdat er iets aan kapot is.)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik mis nog een onderdeel in je config..

Waar is je XP Home OEM licentie? :P

• skelleniels
HTT-Thalan schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:51:

Home kunnen we niet gebruiken ivm visual.net(serverapps vereisen pro) en we krijgen professional van school(gratis)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:40:
Wat is het probleem met Asrock toch? Een Sweex of Q-Tec voeding, ok, liever niet. Maar Asrock?

En wat is dat Visual.Net toch?
Visual Studio zelf is geen server app.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2006 10:57 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
skelleniels schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:33:
Tja totaal budget, het doel ik is eiglijk een zo goedkoop mogelijk systeem te hebben. Die vriend vroeg me dat en het leek me een uitdaging om eens te kijken naar wat het goedkoopste is wat je kan kopen op dit moment terwijl het ook nog redelijk is. De kast+voeding zal ik dan maar veranderen.(eerst nog verder werken voor school:s)
Puur voor de laagste prijs gaan is (vaak) niet slim. Heb je hem dat ook uitgelegd?
Zeker omdat je bij low budget voor niet veel geld extra vaak veel extra performance krijgt.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

http://www.informatique.n...gepc/index.htm&naam=actie

Lijkt me een mooie actie voor dat budget ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• TheZeroorez
  • Niet online
skelleniels schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:50:
[...]

Heb al vele problemen gehad met tweedehandse harde schijven die bad sectors hebben. En mensen die zo'n pc wegdoen is meestal omdat er problemen zijn(pentium 3's doet men weg omdat ze te traag geworden zijn, maar zo'n computer is nog snel genoeg voor wat internet/officegebruik, dus is het meestal omdat er iets aan kapot is.)
Oja, dus jij doet ook altijd 4 jaar met je hardware.. Ik vervang ook hardware die nog snel genoeg is voor office-werk hoor.. Voor gamen is het alleen minder ;) Verder kun je toch gewoon even langs gaan, en de boel bekijken? Er zit een aardig verschil tussen V&A en Marktplaats.nl.....
Olaf van der Spek schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:55:
[...]

Wat is het probleem met Asrock toch? Een Sweex of Q-Tec voeding, ok, liever niet. Maar Asrock?
Asrock is inderdaad behoorlijk goed. Q-Tec en Sweex zijn alleen bagger. Vooral i.c.m. Asrock-bordjes (die toch minder goede transistortjes e.d. hebben, zoals Terw_Dan al zegt) is het not-done.

• skelleniels
Kijk het is mijn geld niet, dus ik kan niet beslissen of het tweedehands of nieuw moet zijn. Hij wil absoluut nieuw. Ik heb die voeding en kast nu al vervangen, wat zou ik er nu nog aan veranderen?

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
Psst, dat hoor ik nou vaak, dat mensen Sweex voor bagger uitmaken, maar daar ben ik het niet mee eens. Qua features etc. is het niet de top, maar dat lijkt me normaal voor de bodemprijs.

Maar problemen heb ik met alle Sweexspullen die ik door de jaren heen in handen heb gehad nog niet gehad. Het is simpel spul dat doet wat het beloofd. Niet meer, maar ook niet minder.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Als je geen vertrouwen hebt in de combinatie van goedkoopste onderdelen kun je het beste kiezen voor een kant-en-klaar systeem van ongeveer 250-300 euro. Als er dan problemen mee zijn kun je gewoon naar de winkel gaan i.p.v. dat je zelf moet gaan zitten zoeken waar het probleem zit (vereist meer kennis van computers, kan veel tijd kosten als een bepaald onderdeel vervangen of RMA'ed moet worden).

Goud is geen geld

• skelleniels
Ro-Maniak2 schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:06:
Psst, dat hoor ik nou vaak, dat mensen Sweex voor bagger uitmaken, maar daar ben ik het niet mee eens. Qua features etc. is het niet de top, maar dat lijkt me normaal voor de bodemprijs.

Maar problemen heb ik met alle Sweexspullen die ik door de jaren heen in handen heb gehad nog niet gehad. Het is simpel spul dat doet wat het beloofd. Niet meer, maar ook niet minder.
Ergens heb je wel gelijk, zou die voeding vna 350 watt die setup echt niet trekken? Er zit haast niets in dat stroom trekt(onboard video, trage cpu, 1 latje ramgeheugen, 1 HD, 1 dvd en het is al, komt nog niet eens aan 150 watt)

Verwijderd

die trekt dat zeker, ik heb zelf ook nog een tijdje met een Tybotech voeding gewerkt (450w variant) en die heeft meer dan een jaar lang volgende setup getrokken

P4 3.0@3.6 prescott
FX5200 / FX5500 / FX5700LE (ben heel de 5000 serie afgegaan :))
2*30 gigabyte HD
2*200 gigabyte HD
2ccfl's
1 120mm ledfan
4 80mm ledfan's
1CDbrander
1DVDbrander
1DVDlezer

Ik heb er geen enkel kapot onderdeel mee gehad, en de voeding bleef zelfs nog rond de 12V hangen ook, en die is nooit instabiel geweest. Daarna heb ik een OCZ 520w gestoken, en qua stabiliteit ben ik er niets op vooruit gegaan (stabiel systeem kan niet vooruit namelijk).

Ik zou daar gewoon een budgetkastje rondhangen, als je vb een antecje van 60€ neemt ofzo (die goedkope antecs zijn echt brol, dat moet ik zelf NOOIT hebben, nog liever een "dure" tybotech dan een goedkope antec) heb je maar dezelfde kwaliteit vast van een sweex van 40€ (qua kastkwaliteit). De voeding is mss beter, maar dat heb je toch niet nodig.

edit;
ook bij mij doet sweex gerief het zoals het moet zijn, satacontrollertjes/netwerkkaartjes/kasten/voedingen/toetsenborden/muizen... alles blijft leven

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 11:29 ]

• skelleniels
edit: De aopen kast + voeding blijft. ik denk dat dit het uiteindelijke systeem zal worden...

[ Voor 60% gewijzigd door skelleniels op 26-11-2006 12:40 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
skelleniels schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:29:
Dan neem ik toch maar weer die eerste voeding als het toch niets scheelt.
Nou, ik zou het je niet aanraden, om dezelfde redenen als de andere mensen die je ook een AOpen kast aan hebben geraden. De kasten van AOpen zijn prima kasten en komen met een degelijke voeding. Waarom zou je de problemen opzoeken met een Sweex voeding? Wat mij betreft is de voeding het belangrijkste onderdeel om NIET op te besparen, omdat die het hele systeem mee kan nemen mocht die kapot gaan!

Daar komt nog bij dat de kasten van AOpen ook een stuk degelijker zijn (en dat er geen scherpe randen in zitten) dan de kasten van Sweex.

[ Voor 10% gewijzigd door Borizz op 26-11-2006 11:43 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Borizz schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:41:
Daar komt nog bij dat de kasten van AOpen ook een stuk degelijker zijn (en dat er geen scherpe randen in zitten) dan de kasten van Sweex.
Sweex kasten zitten ook geen scherpe randen aan hoor, 10 jaar geleden mss maar nu niet meer. Ik plaats altijd sweex/qtec/tybotech kasten bij klanten die een budgetsysteem willen, en ik heb er nog nooit last mee gehad. Je moet gewoon slim genoeg zijn om geen 350w aan een sweex 350w te hangen, maar te lezen wat er van amperages op staat. Blijf daaronder, en die dingen functioneren prima.
(mijn server hier draait zelfs op een sweex 350w voeding waar de fan naar 4.5V gezet is om géén lawaai te maken, dat ding trekt het al lang genoeg zonder enig probleem. Spanningen zijn perfect vlak zonder afwijking op de 12v)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
skelleniels schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:29:
Dan neem ik toch maar weer die eerste voeding als het toch niets scheelt.
Die opmerkingen over de "kwaliteit" van sweex kun je onderverdelen in 2 groepen:
- Mensen die Sweex (en Q-tec) kennen van goedkope controllertjes, enz
- Mensen die Sweex (en Q-tec) voedingen kennen.

Echt waar, neem geen/nooit budget voeding van Sweex/Q-tec.
Mischien voor een P-3 oid, dat het wel stabiel werkt, maar zelfs een Athlon Thunderbird 1400 zou ik er niet mee voeden, ook al staat er 400, 550 of zelfs 600 Watt op het stickertje.

Ga anders eens op zoek naar dat filmpje waarin ze voedingen gingen testen. De Q-tec nam zelf net zoveel vermogen als dat 'ie via de draden naar buiten stuurde (dus 300 Watt richting de PC, 600 Watt uit het stopcontact) Die voeding ging vrij spectaculair in rook op.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Je bent de Windows licentie vergeten.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:51:

skelleniels schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:52:
[...]

Home kunnen we niet gebruiken ivm visual.net(serverapps vereisen pro) en we krijgen professional van school(gratis)
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:58:
Je bent de Windows licentie vergeten.
Lees je wel?

[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 26-11-2006 13:03 ]

• skelleniels
Nog suggesties?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou het zo laten, ziet er erg netjes uit en is in min of meerdere mate nog geschikt om wat fikse upgrades aan te doen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
wat voeding betreft, heeft die jonge echt geen zware nodig,
ik heb en voeding met en digitaal displaytje, en die geeft mijn stroom gebruik aan, en bij mijn setup van:

Asus p4p800 deluxe
2x dane-elec 512 mb
4 HDD
geforce 6800GT @ultra
4 blauwe fans
water koeling

maar en gebruik van 150 watt en dat tijden gamen dus ik denk niet dat voeding en probleem zou zijn

• skelleniels
soheilmd schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:18:
wat voeding betreft, heeft die jonge echt geen zware nodig,
ik heb en voeding met en digitaal displaytje, en die geeft mijn stroom gebruik aan, en bij mijn setup van:

Asus p4p800 deluxe
2x dane-elec 512 mb
4 HDD
geforce 6800GT @ultra
4 blauwe fans
water koeling

maar en gebruik van 150 watt en dat tijden gamen dus ik denk niet dat voeding en probleem zou zijn
Mja, met de aopen voeding is er meer zekerheid en qua upgraden is het ook beter.

Pagina: 1