Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VW Touareg trekt Boeing 747

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/1/bdf9265e6796d84a7f6f02014d65a811.jpg
Dat een SUV met V10 dieselmotor geen problemen heeft een paardentrailer of een grote caravan te trekken, valt te verwachten. Maar dat het een Touareg V10 TDI zelfs een Boeing 747 van zijn plaats krijgt, is toch wel opzienbarend…

Volkswagen gebruikte een productieversie van de Touareg voor de proef, met een krachtige V10 diesel van 313 pk en 750 Nm koppel. Maar om een 155 ton zware Boeing te trekken, moest er natuurlijk wel het een en ander worden aangepast.
Allereerst werd er een speciale trekconstructie gemonteerd om een verbinding te kunnen maken tussen vliegtuig en SUV. Om de wielen van de Touareg aan de grond te houden, kreeg de auto bovendien een extra ballast van 4300 kilo mee.
Ondanks slechte weersomstandigheden lukte het de Volkswagen SUV de Jumbo 150 meter vooruit te trekken.
Meer pics: http://msn.autoweek.nl/ne...?ID=5619&ref=msn&cache=no

:9

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgunner.nl/pics/hailvw.gif

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
373? Geen 747? :P

Top Gear heeft er al eens boomstammen mee gezeuld, dus een trekpaard is het zeker. Als het maar eenmaal in beweging is, valt het denk ik wel mee. ;)

Verwijderd

Met een koppel van 750Nm trek je zoiets inderdaad vooruit, maar wat mij interessanter lijkt is de staat van de koppeling na deze stunt.
Zo opmerkelijk vind ik het eigenlijk niet, aangezien vliegtuigen toch vaker met van die kleine vrachtwagentjes getrokken worden...

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

wow, gaaf, ik zag laatst ook een W12 van dat type, ook een bruut geval

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat stom dat er geen filmpje online staat :/
of ligt het nou aan mij?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ach, als het eenmaal gaat is het niet moeilijk. Daarbij moet de bestuurder gewoon goed kunnen rijden, en de banden van het vliegtuig niet te hardzacht zijn..

Een volwassen man kan ook een grote Mercedes duwen, als dat ding eenmaal beweegt is er weinig aan.. :P

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Glashelder schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:25:
Wat stom dat er geen filmpje online staat :/
of ligt het nou aan mij?
dat is als kijken naar gras dat aan het groeien is ;)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Dan lijkt zo'n SUV ineens niet meer zo groot en lomp. ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:19:
Met een koppel van 750Nm trek je zoiets inderdaad vooruit, maar wat mij interessanter lijkt is de staat van de koppeling na deze stunt.
Zo opmerkelijk vind ik het eigenlijk niet, aangezien vliegtuigen toch vaker met van die kleine vrachtwagentjes getrokken worden...
Die "kleine vrachtwagentjes" zijn wel voorzien van wat meer vermogen dan die Touareg hoor :)

Anyway, leuke prestatie :) Mocht ik ooit is een tank gaan kopen zal dat een Touareg zijn (en geen Q7!)

Wat zou er gebeuren met de Touareg als het vliegtuig even 4 straalmotoren laat draaien :+

Whoop!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46
marccom schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:39:
[...]

Die "kleine vrachtwagentjes" zijn wel voorzien van wat meer vermogen dan die Touareg hoor :)

Anyway, leuke prestatie :) Mocht ik ooit is een tank gaan kopen zal dat een Touareg zijn (en geen Q7!)

Wat zou er gebeuren met de Touareg als het vliegtuig even 4 straalmotoren laat draaien :+
dit

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TheZeroorez schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:28:
Ach, als het eenmaal gaat is het niet moeilijk. Daarbij moet de bestuurder gewoon goed kunnen rijden, en de banden van het vliegtuig niet te hard zijn..

Een volwassen man kan ook een grote Mercedes duwen, als dat ding eenmaal beweegt is er weinig aan.. :P
de banden moeten juist wel hard zijn lijkt me, hardere banden is minder rolweerstand of vergeet ik wat 8)7 ;)
mja opzich harstikkeleuk maar die auto met die aanpassingen (als je ruim 4 ton op z'n rug krijgt zal de vering ook wel wat getweaked zijn :P en de trekhaak zal ook wel wat anders zitten, anders ros je die d'r nog onder vandaan :P) geeft me een beetje het gevoel van tja dan had je de versnellingsbak en de motor ook nog wel wat aan kunnen passen ;) :P kijk als je het met een helemaal standaard wagen doet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 25-11-2006 22:54 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Klopt, ik wilde "niet te zacht" tikken, maar besliste toen ik aan het typen was dat het "hard genoeg" moest worden 8)7

Verwijderd

D'r is zelfs een man geweest die een boeing 747 vooruittrok. Daar stond een filmpje van online ergens, zal eens zoeken...
Niet om de Touareg onrecht aan te doen overigens :P

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

LOL!. vooral dat vingertje van die oma

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:55:
D'r is zelfs een man geweest die een boeing 747 vooruittrok. Daar stond een filmpje van online ergens, zal eens zoeken...
ach je hebt ook van die jappen/chineesjes (naja aziaten iig) die vrachtwagens etc. met hun mannelijkheid trekken :X zo is er altijd een weg naarboven natuurlijk :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Gelukkig staan er hier voor thuis nooit vliegtuigen in de weg die ik moet trekken.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Tom schreef op zondag 26 november 2006 @ 03:52:
Gelukkig staan er hier voor thuis nooit vliegtuigen in de weg die ik moet trekken.
Maar mocht het nodig zijn, dan kan het met deze aangepaste (niet in de showroom te vinden) Touareg kunnen. :+

Over het bericht zelf, leuke reclame, meer niet eigenlijk, ook niet echt bijzonder of het moet die 150 meter in 3 seconden hebben afgelegd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• TheZeroorez
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 26 november 2006 @ 06:31:
Over het bericht zelf, leuke reclame, meer niet eigenlijk, ook niet echt bijzonder of het moet die 150 meter in 3 seconden hebben afgelegd.
7(8)7

Zeg dan gewoon dat hij 50 m/s of 180 km/h reed :P

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 10:40
hmm.. extra ballast, waarvoor datte, zodat wagen niet omhoog gaat, maar als ik foto zo zie zal dat ook niet snel gebeuren...

nu wedstrijdje andersom, boeing vw trekken ... :p

[ Voor 169% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 26-11-2006 16:59 ]

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Zonder de extra ballast zou hij nooit genoeg grip hebben, en alleen maar wat rubber staan te verbranden. (naast zijn koppeling) :P

Klik mee voor GoT!........

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 10:40
hm... wel leuker om te zien ;p

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

Vind 't al knap dat hij nog kan rijden met 4300 kilo achterin :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
kostenbesparing voor schiphol. Gewoon wat vw kopen ipv die speciale wagens.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
justice strike schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:31:
kostenbesparing voor schiphol. Gewoon wat vw kopen ipv die speciale wagens.
Laat die dan maar in Vorst (BE) maken ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gelukkig komt er binnenkort een v12 Tdi ;)

Dit ging zeker te traag...

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 10:31

Vuvuzela

My spire is forming

MikeyMan schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:58:
Gelukkig komt er binnenkort een v12 Tdi ;)

Dit ging zeker te traag...
Die komt in de Audi Q7
6.0 V12 TDI 500pk en 1000NM 8) _/-\o_

I served in a company of heroes.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook in de Touareg... De v10 voldoet niet aan de emissie-eisen...

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dan vraag ik me af, waarom dan ingodsnaam een diesel, zuinig kan dat ding ook niet zijn... en sportief is hij ook niet... wat Audi met hun lemans diesels ook ons wil doen geloven (ze vertellen er ook niet bij dat de regels voor diesels veeeel soepeler zijn :P zoals meer inhoud en mindere inlaatrestrictie etc.)
MikeyMan schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:21:
Ook in de Touareg... De v10 voldoet niet aan de emissie-eisen...
ik dacht al, met dat ding waren ze toch gestopt ivm de uitstoot?

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 26-11-2006 19:22 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Omdat die Touareg een terreinwagen is, en geen racewagen (vergelijking met Le Mans). Verder zullen ze zich ook vooral op het zakenleven richten, en dan is dit zuiniger, als in: geld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:19:
Ik neem aan dat deze Touareg voorzien is van een automatische versnellingsbak ;). Dan heb je daar geen last van. Lekker in de olie roeren :P.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GoldenSample schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:22:
dan vraag ik me af, waarom dan ingodsnaam een diesel, zuinig kan dat ding ook niet zijn... en sportief is hij ook niet... wat Audi met hun lemans diesels ook ons wil doen geloven (ze vertellen er ook niet bij dat de regels voor diesels veeeel soepeler zijn :P zoals meer inhoud en mindere inlaatrestrictie etc.)

[...]

Ja, logischer is om zware lasten met een benzinemotor te gaan trekken... 8)7

V10 is er nog niet uit, maar gaat wel gebeuren...

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

GoldenSample schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:22:

[...]

Yep, nu beschikken ze over een 6.0 V12 TDI met 550 pk en 1000nm (ligt in iedergeval al in de Audi Q7)

edit: ik zie dat deze nog niet leverbaar is in Nederland volgens autoweek.

[ Voor 9% gewijzigd door Rejgun op 26-11-2006 20:33 ]

Audi: Vorsprung durch Technik

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

Wimo.

Shake and Bake!

MikeyMan schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:11:
[...]

Ja, logischer is om zware lasten met een benzinemotor te gaan trekken... 8)7
Waarom niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Wimo. op 27-11-2006 00:48 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:21

OMX2000

By any means necessary...

Het koppel... da's juist de kracht van de diesels. Trouwens ze hebben er wel een versnellingsbak ingelegd van een benzine uitvoering. Verder heeft de Touareg de 747 ook tot stilstand gebracht met de standaard remmen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

Wimo.

Shake and Bake!

Dat snap ik. Maar denk je dat een vergelijkbare benzine bak niet genoeg koppel heeft om een caravan te trekken? Ging om diesel vs. benzine.

Iemand weleens in zo'n V10 gereden? Hebben die dingen ook last van 'lag' zoals gewone 2l TDI's? Dat schiet echt niet op ..

[ Voor 41% gewijzigd door Wimo. op 27-11-2006 01:08 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Met 750NM maakt het volgens mij weinig uit of je in de powerband zit, het schiet altijd wel op, ondanks z'n gewicht
marccom schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:39:
[...]

Volgens iemand hier heeft een sleepwagen van een 737 maar 175pk, dus dat "veel meer" zal wel meevallen :) Het hoeft nml ook niet hard te gaan, er zal wel een hele rare versnellingsbak verhouding achter zitten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op maandag 27 november 2006 @ 07:10:
Met 750NM maakt het volgens mij weinig uit of je in de powerband zit, het schiet altijd wel op, ondanks z'n gewicht

[...]

Volgens iemand hier heeft een sleepwagen van een 737 maar 175pk, dus dat "veel meer" zal wel meevallen :) Het hoeft nml ook niet hard te gaan, er zal wel een hele rare versnellingsbak verhouding achter zitten.
Daarnaast zeggen in dit soort situaties het aantal pk's geen reet...
Misschien heeft dat ding wel 3000nm...

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

Part

Helemaal niets.....

MikeyMan schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:10:
[...]

Daarnaast zeggen in dit soort situaties het aantal pk's geen reet...
Misschien heeft dat ding wel 3000nm...
Aantal NM zeggen in dit geval ook geen reet...
Waar het op aan komt is de uiteindelijk kracht de de auto kan leveren.
En die is afhankelijk van koppel, overbrenging naar de as en de wielmaat. En dan ga ik er maar even vanuit dat de banden niet slippen.

Met de juiste overbrenging is het mogelijk om dit met je pink te doen al zal je er dan wel een aantal dagen duren.

Het aantal PK in combinatie met de juiste overbrengings verhouding vertelen wel hoe snel je deze afstand kan afleggen.

Je zou de versnellings bak van een Lada kunnen aanpassen en het zelfde na doen en misschien nog wel sneller ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Part op 27-11-2006 15:27 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@de vragen op mijn reactie, je kunt mij erg slecht wijs maken dat je die V10 nodig hebt om weet ik wat te vertrekken ofzo, dat zullen zeer zeer zeer grote uitzonderingen zijn, bij de meeste zal het om de kracht, snelheid etc. gaan maw. sportief alleen een diesel is dat niet (doortrekken in de toeren anyone?)
en als je z'n ding koopt kunnen die extra brandstof kosten d'r ook wel af lijkt me...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Grrrrrene schreef op maandag 27 november 2006 @ 07:10:

[...]

Er komt zoveel bij kijken. Eigen gewicht, versnellingsbakverhoudingen, koppel, tractie. Een normale auto is gewoon niet gemaakt om enorme lasten te verslepen. De tractor van m'n vader heeft 'slechts' 95PK, maar een koppel van 450NM en een eigen gewicht van 7 ton. Hierdoor heeft hij toch weinig moeite met meeslepen van een 12 tons aanhanger. Hetzelfde principe gaat ook op voor een vliegtuigsleper.

Een Touareg heeft wel een bult vermogen en koppel, maar heeft ongunstige versnellingsbakverhoudingen en mist gewicht en tractie. Daarom doen ze ook allerlei kunstgrepen als 4300KG(!) aan gewicht toevoegen 8)7

🖥️ | 🚗

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ik had het ook wel graag met deze gezien, hoewel ie meer op snelheid gebouwd is :)

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/w12.jpg

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
Een aantal jaren geleden en nu ook nog wel af en toe, werden ook Unimogs ingezet voor dit soort werk. Er waren zat Unimogs met rond de 80 PK welke als vliegtuigtrekker werden gebruikt. De truc zit hem inderdaad in de versnellingsbak. Als je maar langzaam genoeg en met genoeg kracht weg kunt rijden is er geen probleem.

Verder heeft zo'n 6 cilinder traktormotor best wel wat koppel ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:55:
Bij het zoeken even kijken of Google "Wedden Dat..." kent. Daarbij was het twintig jaar geleden ook al zo dat één of andere gek een flinke Boeing een sleepje gaf, te voet. Toen ze na dertig seconden het idee opvatten de remmen ook los te gooien ging dat eigenlijk angstaanjagend eenvoudig. In tien minuten had ie het ding een X aantal meters verderop.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Nou nog een Airbus A380-900 :)

Nee hoor, respect voor de Touareg

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
FYI; in de laatste Fifth Gear is dit dus te zien, met Tom Ford aan het stuur.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:25
wel leuk gedaan, maar zo impressive is het ook weer niet...

met wat tweaks her en der zou je elke respectabele flinke SUV dat geintje wel kunnen laten flikken.. maar je moet er maar wel opkomen :)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:21

OMX2000

By any means necessary...

Fried schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:05:
wel leuk gedaan, maar zo impressive is het ook weer niet...

met wat tweaks her en der zou je elke respectabele flinke SUV dat geintje wel kunnen laten flikken.. maar je moet er maar wel opkomen :)
Het is een marketing stunt. En het mooie is dat het een productie Touareg is, da's juist het leuke.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 20:34

Sosabowski

nerd

Volgens mij is er wel meer verbouwd aan dat ding, ik geloof niet dat je in het standaardmodel even 4300 kilo achterin kan gooien.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Grrrrrene
  • Niet online
En waar bevestig je de Boeing aan bij zo'n standaard model? Zoals in het artikel al te lezen is, is er een flink verstevigingsframe toegevoegd om de krachten over te brengen van de auto naar het vliegtuig zonder de hele auto uit elkaar te trekken ;)

• The Legend
  • Laatst online: 10:19

The Legend

*Plop*

Aanhanger ongeremd: 750kg
Aanhanger geremd: 155.000kg

:+

Ik ben toch malle pietje niet!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:35:
En waar bevestig je de Boeing aan bij zo'n standaard model? Zoals in het artikel al te lezen is, is er een flink verstevigingsframe toegevoegd om de krachten over te brengen van de auto naar het vliegtuig zonder de hele auto uit elkaar te trekken ;)
Zoals ik het lees hebben ze alleen een speciale trekhaak gemaakt om het sleep gedeelte aan te bevestigen, en 4300kilo in de achterbak gedumpt :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het was trouwns Fifth Gear die deze stunt heeft gedaan. click.

Verwijderd

Idd, en wat nou afremmen met de standaard remmen.... :w

Tis een leuke auto en rijdt ook wel erg goed, daar niet van. Maar het is een SUV een geen terreinwagen zoals een defender/discovery of een landcruiser 90/100 (landcruiser) of patrol SE. Beetje door de modder en heuvels door jagen kan elke modern SUV van beetje kwaliteit. Maar echt bergen bedwingen, 1meter diep water rijden en heel terug komen doen weinig merken.
Ik ben altijd bang dat er iets kwa eletronica kapot gaat in zo auto naar een week touren. Heb al 2 keer gezeik gehad op een tocht met een Cayenne en met 1 keer met een X5.

Rare is dat mensen zeggen dat er dus een bezine versnellings bak in ligt terwijl een dieselmotor een complete andere verhouding kwa versnelling moet hebben. Ik snap de logica niet van dit "iets" wat mensen beweren. En 4300kilo in laden in een achter bak van een SUV of 4x4 met een ladder chassis kan echt wel, zolang je maar je vering en je banden spanning in de gaten houdt.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:33:
Idd, en wat nou afremmen met de standaard remmen.... :w

Tis een leuke auto en rijdt ook wel erg goed, daar niet van. Maar het is een SUV een geen terreinwagen zoals een defender/discovery of een landcruiser 90/100 (landcruiser) of patrol SE. Beetje door de modder en heuvels door jagen kan elke modern SUV van beetje kwaliteit. Maar echt bergen bedwingen, 1meter diep water rijden en heel terug komen doen weinig merken.
Ik ben altijd bang dat er iets kwa eletronica kapot gaat in zo auto naar een week touren. Heb al 2 keer gezeik gehad op een tocht met een Cayenne en met 1 keer met een X5.
Ehm...

Een Cayenne/Touareg is echt wel wat anders in het terrein dan een X5 of andere soortgenoten...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

Leg uit? IMHO is een X5, cayenne of een touareg allemaal van die wannabe 4x4. Gewoon een dikke landcruiser of een patrol nemen als je door het terrein wilt

Vaak bu'j te bang!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, nee, het onderstel van de cayenne en touareg heeft iig standaard een middensper die te locken is en optioneel nog sperren op de andere assen (iig achter) heeft een tussenbak met hoge en lage gearing...

Als ik het terrein in moest in een van deze of een x5, zou ik het wel weten...

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 07-12-2006 10:36 ]

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11 14:24
wat ze allemaal missen zijn terreinbanden. de banden die onder al die SUV's liggen zijn niet geschikt voor offroad.. profiel loopt meteen vol met aarde en je hebt 0.0 grip. ook al heb je difflocks en lage-gearing.

Have a wheelie good weekend!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FragDaddy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:40:
wat ze allemaal missen zijn terreinbanden. de banden die onder al die SUV's liggen zijn niet geschikt voor offroad.. profiel loopt meteen vol met aarde en je hebt 0.0 grip. ook al heb je difflocks en lage-gearing.
Ja, dan is die auto inderdaad constructief ineens bagger... :?

Als je een landcruiser 100 koopt zitten daar ook weg-banden op...

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat is dat nou voor onzin argument, MikeyMan, de reden dat er geen terreinbanden onder liggen is omdat 99% van de kopers er niet het terrein mee in gaan. Die mensen vinden het "stoere" uiterlijk belangrijker dan de offroad capaciteiten, maar dat wil dus bij deze auto's niet zeggen dat ze dat niet kunnen met minimale aanpassingen. Volgens mij is het zelfs zo dat top gear dat wel 's heeft getest bij de Cayenne, toch?

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11 14:24
MikeyMan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:44:
[...]

Ja, dan is die auto inderdaad constructief ineens bagger... :?

Als je een landcruiser 100 koopt zitten daar ook weg-banden op...
Nee. Dat zeg ik niet.. ik zeg alleen dat je met standaard SUV's ook al heb je difflocks enzo, je helemaal niets in het terrein te zoeken hebt.

De banden (en de veerwegen als je hobbels gaat nemen) zijn minstens zo belangrijk als difflocks en lage-gearing.

Have a wheelie good weekend!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:53:
Wat is dat nou voor onzin argument, MikeyMan, de reden dat er geen terreinbanden onder liggen is omdat 99% van de kopers er niet het terrein mee in gaan. Die mensen vinden het "stoere" uiterlijk belangrijker dan de offroad capaciteiten, maar dat wil dus bij deze auto's niet zeggen dat ze dat niet kunnen met minimale aanpassingen. Volgens mij is het zelfs zo dat top gear dat wel 's heeft getest bij de Cayenne, toch?
En je punt is? Van die banden wordt de terreinvaardigheid van de auto zelf niet minder...
Pagina: 1