Toon posts:

[Sharepoint Portal 2003] Webpart safe maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na Windows 2003 Server (SP2), Sharepoint Portal 2003 en Visual Studio 2003 te hebben geinstalleerd, loop ik tegen het volgende probleem aan: het lukt mij niet om een safe control aan te maken.

Ik heb namelijk deze tutorial gevolgd: http://www.devx.com/dotnet/Article/17518. Daar staat alles best wel duidelijk in vermeld. Toch blijf ik tegen deze foutmelding aanlopen:

A Web Part or Web Form Control on this Web Part Page cannot be displayed or imported because it is not registered on this site as safe.

Ik heb mijn control WEL ingesteld als safe control, dat is juist het probleem :S Heb braaf de 'web.config' file gewijzigd van de Portal site... mijn webpart op Safe="True" gezet... maar het wil nog steeds niet werken :'(

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Heb alle stappen in ieder geval uitgevoerd van die site die ik in deze post heb staan... en heb nu ongeveer een halve dag op google lopen zoeken erover...

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, alvast bedankt!

Gr,
j4douber

Verwijderd

Bij dit soort meldingen van SharePoint kan er een aantal dingen aan de hand zijn. Misschien dat deze vragen je helpen.
Zijn de namespace en classname goed ingevuld in de manifest.xml ?
Hebben de safecontrol in de web.config en de webpart die jij wilt importeren dezelfde versienummers?
Is het webpart sowieso voorzien van een strong name?

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: bedankt voor je reactie Shiffah :)
Zijn de namespace en classname goed ingevuld in de manifest.xml ?
Hieronder mijn manifest.xml bestand (mijn project heet 'MyWebPart1', de DWP file heet inderdaad 'WebPart1.dwp'... dat zou allemaal goed ingevuld moeten zijn :)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?xml version="1.0"?>
<!-- You need only one manifest per CAB project for Web Part Deployment.-->
<!-- This manifest file can have multiple assembly nodes.-->
<WebPartManifest xmlns="http://schemas.microsoft.com/WebPart/v2/Manifest">
  <Assemblies>
    <Assembly FileName="MyWebPart1.dll">
    <!-- Use the <ClassResource> tag to specify resources like image files or JScript files that your Web Parts use. -->
    <!-- Note that you must use relative paths when specifying resource files. -->
      <!--
      <ClassResources>
        <ClassResource FileName="Resource.jpg"/>
      </ClassResources>
      -->
      <SafeControls>
        <SafeControl
          Namespace="MyWebPart1"
          TypeName="*"
          Safe="True"
        />
      </SafeControls>
    </Assembly>
  </Assemblies>
  <DwpFiles>
    <DwpFile FileName="WebPart1.dwp"/>
  </DwpFiles>
</WebPartManifest>
Hebben de safecontrol in de web.config en de webpart die jij wilt importeren dezelfde versienummers?
Waar zou ik dat kunnen controleren?
Is het webpart sowieso voorzien van een strong name?
Hij is niet voorzien van een strong name, heb dat ook niet gezien ergens dat zoiets moest (althans in die tutorial die ik in mijn eerste post van dit topic geplaatst had). Is dat perse noodzakelijk? Zo ja, dan zal ik daar eens achteraan gaan. :9

Hopelijk heb ik je vragen hiermee goed beantwoord. Zo niet, dan hoor ik dat graag en zal ik het verder uitleggen wanneer noodzakelijk :) Thanks alvast!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:42:

Hieronder mijn manifest.xml bestand (mijn project heet 'MyWebPart1', de DWP file heet inderdaad 'WebPart1.dwp'... dat zou allemaal goed ingevuld moeten zijn :)
Je SafeControls moeten in ieder geval ook in je web.config (standaard c:\inetpub\wwwroot\web.config) worden gedefinieerd. Is dit het geval?
Waar zou ik dat kunnen controleren?
In je web.config :)
Hij is niet voorzien van een strong name, heb dat ook niet gezien ergens dat zoiets moest (althans in die tutorial die ik in mijn eerste post van dit topic geplaatst had). Is dat perse noodzakelijk? Zo ja, dan zal ik daar eens achteraan gaan. :9
Een strong name is volgens mij niet noodzakelijk. Wel als je ervoor kiest om je webparts in de global assembly cache te installeren, maar zo te zien doe jij dat niet. Mijn gok is dat je de safe controls niet hebt toegevoegd aan de web.config.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb het probleem gevonden :P

Had in mijn portal site map niet een BIN gemaakt, dat is namelijk een andere directory op mijn harde schijf dan de wwwroot van IIS (waar we het daarstraks over hadden). Hele domme fout van me, maar het is gelukkig opgelost. Jammer alleen dat Sharepoint dan aangeeft dat het niet klopt qua Safe controls e.d..... vreemd :|

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 18:35 ]