Dvd branden erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Sinds enkele weken heb ik problemen met het branden van dvd's.
Het branden van een dvd op 8 x duurt ongeveer 40 minuten, terwijl dit maar 10 minuten zou moeten duren. Als ik kijk in Nero zie ik de recorder buffer , de hele tijd schommelen van 80 naar 5 % en zo op en neer.

Ik heb een redelijk nieuwe Dell pc met 2 gb geheugen en draai verder geen andere programma's tijdens het branden. Ook het de-installeren van Nero en branden met een ander programma (bijv. magiciso) levert deze traagheid bij het branden op.
Als ik tijdens het branden dan toch bijv winamp opstart, dan hoor ik het liedje ook erg stotteren , terwijl het cpu gebruik maar 40 % aangeeft en het geheugengebruik = 718 mb.
Hier had ik voorheen ook geen last zijn.

Iemand enig idee wat een oorzaak kan zijn ?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38
Harde schijf wel DMA? DVD brander idem? :) Over wat voor hardware praten we precies?

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:37
Het lijkt er haast op of er op de achtergrond andere zeer processorintensieve processen meedraaien. Heb je je comp vrij van spyware? Heb je 1 virusscanner ipv 3 scanners? Kijk eens naar dit soort problemen. Die vertragen een PC enorm. Kijk eens waarmee windows opstart. In het geval van Windows XP kan dit met het commando: start-uitvoeren-msconfig.

[ Voor 8% gewijzigd door Ed1969 op 25-11-2006 19:36 ]

Ed1969

Verwijderd

ik heb ook eens zoiets gehad, eerst deed ie ut goed, daarna deed ie er echt kei lang over, met een firmware update van de brander wast probleem weg

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:37
Wel beetje vreemd als de brander het altijd goed gedaan heeft. Of is dit probleem ontstaan bij het gebruik van een ander merk DVD's? In dat geval kan dit zo zijn, maar dit staat nog los van de stotterende muziek.

[ Voor 23% gewijzigd door Ed1969 op 25-11-2006 19:39 ]

Ed1969

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zelfde probleem gehad. Firmware updaten en op DMA instellen, alles werkt nu perfect.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:46:
Zelfde probleem gehad. Firmware updaten en op DMA instellen, alles werkt nu perfect.
Je weet amper welke bakkert hij heeft :P?

Goedkoop bellen via VoIP

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Wat voor merk DVD's? Hoeveelspeed DVD's? Staat de mediacode van je DVD's in de Firmware van je brander?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Tinuske
de instellingen van DMA staan hieronder. Deze lijken mij oke.
Ik heb een dell DImension 9150 en daarin zit een HL-DT-ST DVD+_RW GWA4146B schrijver.

Ik draai verder Avast professional als virusscanner en heb spydoctor en windows defender gedraaid
en naast enkele tracking cookies is er niets gevonden.

Ik gebruik Platinum Dvd+R schijfjes en heb net nog een imation geprobeerd, maar ook deze was traag.

De programma's waar windows mee opstart, leken mij allemaal oke.

Van de dell website heb ik nog nieuwe firmware gedownload, die ga ik zometeen nog proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnvanberkel.nl/screen.jpg

• Tinuske
Yes!!!
Met de nieuwe firmware is het probleem opgelost. Hij blijft stabiel rond de 90% zitten en een dvdtje fikken lukt weer in 10 minuten op 8x.

Erg vreemd , dat ie het eerst wel altijd goed deed.

Ik ben in ieder geval weer een gelukkig mens en allemaal harstikke bedankt voor het meedenken en het aandragen van de oplossing!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38
Err, ik weet niet hoor, maar ik zie toch echt pio staan? :+

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
ik wou net zeggen :)

you had me at EHLO

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MoiZie schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:15:
Err, ik weet niet hoor, maar ik zie toch echt pio staan? :+
mischien ander cd/dvd-rom station?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tinuske
Scherp gezien!
Nu (na de firmwareupdate) , staat er ook gewoon DMA ultra mode 2 ipv PIO

Topic mag wat mij betreft dicht :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tinuske op 28-11-2006 19:31 ]

Pagina: 1