PC als USB Mass storage device laten werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Ik heb een receiver met een USB poort erop, deze poort accepteert USB Mass storage apparaten zoals USB sticks en externe HDD kastjes etc. met MP3's erop

Nu wil ik een PC met USB op deze poort aansluiten, zodat de receiver gewoon meteen vanaf een map of schijf op de PC muziek kan afspelen.

Bestaat er software (en kabel?) waarmee ik een PC een USB Mass storage device kan laten exporteren op z'n USB poort?

Zal wel moelijk worden omdat een PC een USB host poort heeft en sticks enzo "slave" zijn, maar ik wou toch ff kijken of iemand hier meer over weet.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Dat lijkt me toch wat ingewikkelder dan een 'conversiekabel'. Je zult dan een simulatie moeten schrijven voor hoe USB Mass Storage Devices werken en dat koppelen aan je filesystem API. Knappe jongen als je dat in een 'kabeltje' kan verwerken. :P

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Lieverd, ik type "software" :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

En kabel! ;)

Maar ik denk niet dat je zoiets kunt vinden..

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Er bestaan kabeltje waarmee 2 PC's via USB aan elkaar kunnen geschakeld worden, maar deze emuleren een netwerkverbinding, voor zover ik weet. Ook bestaan er kastjes die data van een USB-slave naar een andere slave kunnen verpompen.
Beide bovenstaande zullen niet werken, en een usb mass storage emuleren met een PC, daar heb ik nog nooit van gehoord, en ik vermoed dan ook dat er geen bestaande software zal zijn, als je het zelf wil programmeren zal je héél wat kennis moeten hebben, USB is écht niet simpel.

Het enige wat ik kan bedenken dat zou werken, is met een µC die zich als USB mass storage kan voordoen, de data van de PC aan de receiver aanbieden. Om de µC aan de data te laten komen op een vlotte manier, kan je bijvoorbeeld een ethernetverbinding gebruiken, programmeer de µC zo dat ie een bepaalde gedeelde netwerkmap van je PC virtualiseert naar zijn USB poort.
Dat is ook heel wat programmeerwerk, icm een deftige elektronicakennis, ook niet simpel.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Kan zelf ook niets vinden verder. Helaas, dan maar een grote externe schijf eraan hangen :)
Bedankt allen.

Pagina: 1