Macs de laatste tijd sneller stuk?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Begrijp me niet verkeerd, ik vind mac's prachtige machines en wil ze inderdaad aanraden aan wat minder handige familieleden. Maar ik hoor om me heen de laatste tijd ook meer klachten over kinderziektes in nieuwe mac's oftewel wel machines die of DOA zijn of binnen het jaar 2 x terugmoeten.

Als ze namelijk sneller stukgaan dan hun pc's die jaren meegingen, dan weet ik wel bij wie ze verhaal komen halen :'(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ja en nee.

Veel modellen hebben momenteel wat kinderziektes, maar dit komt omdat Apple binnen een jaar tijd ofzo hun hele productlijn heeft ververst, van PPC (G4/G5) naar Intel (CD/C2D/Xeon). Er zijn ook genoeg problemen geweest met de eerste iBook G4's en PowerBook G4's, maar die zijn er na verloop van tijd gewoon uitgehaald.

We spreken momenteel met de Intel-versies allemaal van de eerste generatie (Behalve de MacBook, deze heeft inmiddels een upgrade naar een C2D processor gehad). Wat mij betreft is dit geen enkele belemmering om een Intel-Mac aan te schaffen. Het kan altijd zijn dat je een maandagmorgen model hebt, maar je hebt nog gewoon garantie, en Apple is erg zuinig op haar klanten! ;)

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Dat slaat echt totaal nergens op!, en waarom raad je iemand iets aan waar je blijkbaar totaal geen ervaring mee hebt.

Apple is en blijft prima spul.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Volgens mij valt het wel mee. Bovendien valt het bij apple altijd wat meer op omdat ze maar een paar modellen computers/notebooks verkopen. Dell levert wel 200 verschillende modellen, dus als daar een foutje in zit hoor je er minder snel wat van.

Er is pasgeleden nog een onderzoek geweest, en daar kwam Apple er erg goed uit in ieder geval:
nieuws: 'Apple en IBM/Lenovo maken betrouwbaarste computers'

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Moartn schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:33:
Er is pasgeleden nog een onderzoek geweest, en daar kwam Apple er erg goed uit in ieder geval:
nieuws: 'Apple en IBM/Lenovo maken betrouwbaarste computers'
Dit onderzoek zegt totaal niks over de kwaliteit van hardware. Zelfs de resultaten van het vreemde onderzoek die wel 'ergens' op slaan kunnen als twijfelachtig gezien worden. Laat ik het er op houden dat de titel in dit geval terecht tussen aanhalingstekens staat :)

Persoonlijk ben ik geen groot fan van Apple, zeker niet meer sinds ze de overstap van IBM naar Intel hebben gemaakt. Kwaliteit en een aantal bijzondere snufjes lijken niet langer op de eerste plaats te staan. Dat Apple zo fantastisch omgaat met garantie gevallen, daar heb ik ook mijn twijfels over, er gaat over het algemeen een hoop tijd overheen voor Apple toegeeft dat er een fout zit in een product (terwijl het voor de rest van de wereld al lang duidelijk is blijft Apple alles ontkennen). Ook doen ze moeilijk over bijvoorbeeld dode pixels. Apple is erg zuinig op haar klanten, als het uitkomt...

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Om welke reden wil je ze een apple aanraden?
Want een apple aanraden aan minder handige familie leden, zal ik eerst goed over nadenken.
Want OS X werkt heel anders en als er bepaalde problemen ontstaan kan minder mensen hun helpen.

Maar apple's gaan niet sneller kapot.
Ik denk dat ze in meeste gevallen langer mee gaan dan normale pc's. (bij normaal gebruik)
Omdat er geen goedkope hardware in zit en configruaties goed/beter afgestemd zijn.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

mangahuisman schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:28:
Dat slaat echt totaal nergens op!, en waarom raad je iemand iets aan waar je blijkbaar totaal geen ervaring mee hebt.

Apple is en blijft prima spul.
Onderbouw deze uitspraak voordat je 'm maakt.
Ik heb overigens de laatste tijd 1xG4 en 3xG5's stuk zien gaan bij normaal gebruik.

Edit: en een voeding van een macbook pro

[ Voor 5% gewijzigd door Rob op 26-11-2006 00:30 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dan heb je denk ik een ander beeld van normaal gebruik dan de meeste mensen.

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 21:42

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Apple is toch ook steeds meer gaan verkopen?
Als dan het percentage wat een foutje mag/kan bevatten gelijk blijft is het logisch dat er meer "foutieve" producten rond gaan.

Fotonerd

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Heb een aantal weken geleden een Mac Pro aangeschaft en ik kan niet anders zeggen dat ik onder de indruk ben. Ik heb in het verleden behoorlijk wat exotische hardware aangeschaft, maar de kwaliteit van Apple is top. Jammer dat ze bij de Mac Book (Pro) de productie niet helemaal onder de knie hebben.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Mensen met problemen klagen nu eenmaal eerder op een forum.
Onder de pc gebruikers hier zit een zeer grote groep met zelf in elkaar gezette computers.
Als er dan iets defect is heb je het niet over een merk ofzo :P

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• Rob
  • Niet online

Rob

TwyLight schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:34:
Dan heb je denk ik een ander beeld van normaal gebruik dan de meeste mensen.
Nee, aanzetten en er mee werken is normaal gebruik.
Niet laten vallen, niet er mee gegooid, gewoon aanzetten en tikken/muizen.
Precies het normale gebruik dat iedereen heeft, hoe kom je er bij dat het normale gebruik waar ik het over heb het vernielen van apple apparatuur betreft?

ik ben overigens geen apple-basher. Ik kom dagelijks wat macjes tegen, maar heb helaas ondervonden dat die g5's vooral vaak stuk gingen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Ik heb ooit eens een iPod Shuffle gekocht. Deze shuffle heb ik 3x op marmerensteen laten vallen en zelfs in het water laten vallen. En hij doet het nog prima. Nu heb ik zelfs een MacBook en ook deze doet het prima. Apple levert prima kwaliteit. Haal die negatieve kronkel over Apple uit je hoofd.

• Rob
  • Niet online

Rob

ErikRo schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:23:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind mac's prachtige machines en wil ze inderdaad aanraden aan wat minder handige familieleden. Maar ik hoor om me heen de laatste tijd ook meer klachten over kinderziektes in nieuwe mac's oftewel wel machines die of DOA zijn of binnen het jaar 2 x terugmoeten.

Als ze namelijk sneller stukgaan dan hun pc's die jaren meegingen, dan weet ik wel bij wie ze verhaal komen halen :'(
Wat het is:
Als een mac stuk is en ze komen bij jou aan, dan zal je ze waarschijnlijk meteen doorsturen naar de Apple dealer.
Als een pc stuk is en ze komen bij jou aan, kijk jij wat er stuk is, schroef je 'm open en vervangt het stukkende onderdeel (natuurlijk afhankelijk van de garantie :))

Een mac is voor jou minder werk, een pc zal men minder lang kwijt zijn.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Erwinvz1 schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:24:
Om welke reden wil je ze een apple aanraden?
Want een apple aanraden aan minder handige familie leden, zal ik eerst goed over nadenken.
Want OS X werkt heel anders en als er bepaalde problemen ontstaan kan minder mensen hun helpen.
Maar als het 'anders' werkt.. werkt het niet meteen 'slecht(er)' natuurlijk...
Als je je (windows)neus voorbij kan kijken kan het best makkelijker werken voor sommige mensen.

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:45
Volgens mij is de topic titel verkeerd gekozen...

"Macs de laatste tijd stuk sneller" lijkt me een betere topic :P :+ ;)

Maar zoals al eerder gezegd, door de grote overstap van PPC naar Intel heeft IMO gezorgt voor alle (negatieve) berichten over defecte Macs... dit zal IMO verdwijnen naarmate de Intel Macs meer ingeburgert zijn...

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 20:46
lol @ Burkan ;-)

De MacBook zit al in z'n tweede revisie, MacBook Pro ook, iMac ook,
alleen de Mac Pro nog niet. Ik denk dat je nu rustig een Mac kunt kopen
zonder bang te zijn voor kinderziektes. Random shutdowns, cpu whines,
verkleurende top cases... allemaal netjes verholpen door Apple.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Gluten Parody schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:31:
lol @ Burkan ;-)

De MacBook zit al in z'n tweede revisie, MacBook Pro ook, iMac ook,
alleen de Mac Pro nog niet. Ik denk dat je nu rustig een Mac kunt kopen
zonder bang te zijn voor kinderziektes. Random shutdowns, cpu whines,
verkleurende top cases... allemaal netjes verholpen door Apple.
Het heeft wel even geduurd voordat ze eruit waren, maar na een aantal FirmWare updates is mijn MacBook Pro eindelijk zoals ik hem hebben wil :) Ik had vooral problemen met vervelende piepjes die mijn Mac produceerde, maar dat is voorbij... Hoera!

Verder heb ik in de laatste paar jaar een stuk of 9 Macs in mijn handen gehad (een aantal zelf, aantal bij andere familieleden) en deze werken allemaal nog steeds perfect! Ook de 3 Intel machines doen het goed, geen problemen (behalve dus die piep die ik had).

Verwijderd

Ik heb een aantal maanden een Macbook maar veel problemen ermee gehad, hij is ook al een aantal keren terug geweest naar Apple.
Daarnaast vind ik de algehele bouwkwaliteit toch een stuk minder dan de Powerbook G4 van mijn broertje. Wellicht dat je deze niet met elkaar mag vergelijken maar had me van mijn eerste Apple toch een stuk meer voorgesteld na alle goede verhalen...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:41:
Ik heb een aantal maanden een Macbook maar veel problemen ermee gehad, hij is ook al een aantal keren terug geweest naar Apple.
Daarnaast vind ik de algehele bouwkwaliteit toch een stuk minder dan de Powerbook G4 van mijn broertje. Wellicht dat je deze niet met elkaar mag vergelijken maar had me van mijn eerste Apple toch een stuk meer voorgesteld na alle goede verhalen...
Mjah.. die vergelijking mag je niet maken he..

Vergelijk een MacBook eens met een iBook, en een MBP met een PowerBook, die vergelijking gaat op!

en dan kom je tot de conclusie dat de MB weldegelijk meer kan hebben als een iB

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Hoi bedankt voor jullie reacties.

Jullie vinden het misschien gek dat ik iemand mac aanraad.

Maar dit zit zo, vaak komen ze er zelf al mee, omdat het van die mooie machines zijn. Kan ik niet ontkennen.

Maar de meeste pc gebruikers die ik moet helpen zitten vol met virussen en andere troep. Want ja zo'n mail die moet je toch even openen uit beleefdheid 8)7

Dus ik dacht macs hebben tot nu toe nooit last gehad van lekken waardoor de computer werd overgenomen en zouden door iedereen te begrijpen moeten zijn. Lekker gebruiksvriendelijk hoor ik altijd dus vandaar :)

Als ik al uit lastige pc's kom dan is een mac geen probleem als ik moet helpen. En wie weet mag ik hem hebben als ze erop uitgekeken zijn >:)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 08:01
iBook G4 12": een jaar gehad, geen enkel probleem
PowerBook G4 12": een jaar gehad, geen enkel probleem
PowerBook G4 15": anderhalf jaar gehad, geen enkel probleem
MacBook 13" (besteld uurtje nadat de webstore online was ermee): na 4 maanden plots random shutdowns en hem 3 weken lang moeten missen omdat er geen mobo's voor handen waren en nu begint hij nog is te verkleuren ook dus ga'k hem weer mogen missen.

Mijn ervaring: gevestigde modellen zijn perfect, superkwaliteit. Modellen die net nieuw zijn, hebben makkelijk last van kinderziektes.
Pagina: 1