Ik ben alweer 2 dagen aan het klooien, eerst om proberen RAID werkend te krijgen, en nu de onboard NIC. Ik heb een nieuwe server aangeschaft met onderstaande specs.
Hierop heb ik CentOS geinstalleerd. Maar ik krijg m'n onboard NIC niet werkend.
Ik was er al achter gekomen dat je gebruik moet moeten van de forcedeth driver. Deze zit ook gewoon in CentOS. Dus heb ik 'modprobe forcedeth' uitgevoerd wat geen foutmeldingen gaf. Daarna heb ik /etc/modprobe.conf aangepast en de regel: 'eth0 forcedeth' toegevoegd. Daarna heb ik '/etc/init.d/network restart' uitgevoerd en toen kreeg ik de volgende melding:
Ook heb ik de RPM's gedownload van de NVidia site: http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_1.11.html
En het daarna nog eens geprobeerd, maar helaas weer hetzelfde verhaal.
Ik weet nu niet meer wat ik nog kan proberen.
Had er ook al tijdelijk een andere NIC bijgehangen maar die is weer zo verouderd dat die de tlan drivers nodig heeft die niet standaard in CentOS zitten..
Als jullie nog meer informatie nodig hebben dan roept u maar
Specs server:
- Moederbord: Asus M2N
- Onboard LAN: NVidia nForce 430 MCP built-in Gigabit MAC with external Attansic PHY.
- Proc: AMD Athlon 64
- Mem: 2GB
- HD: 2x 250GB SATA
Hierop heb ik CentOS geinstalleerd. Maar ik krijg m'n onboard NIC niet werkend.
Ik was er al achter gekomen dat je gebruik moet moeten van de forcedeth driver. Deze zit ook gewoon in CentOS. Dus heb ik 'modprobe forcedeth' uitgevoerd wat geen foutmeldingen gaf. Daarna heb ik /etc/modprobe.conf aangepast en de regel: 'eth0 forcedeth' toegevoegd. Daarna heb ik '/etc/init.d/network restart' uitgevoerd en toen kreeg ik de volgende melding:
Daarna heb ik van alles geprobeerd; reboot, google, GoT, bios instellingen, module opnieuw toevoegen enz.Bringing up interface eth0: forcedeth device eth0 does not seem to be present, delaying initialization.
Ook heb ik de RPM's gedownload van de NVidia site: http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_1.11.html
En het daarna nog eens geprobeerd, maar helaas weer hetzelfde verhaal.
Ik weet nu niet meer wat ik nog kan proberen.
Had er ook al tijdelijk een andere NIC bijgehangen maar die is weer zo verouderd dat die de tlan drivers nodig heeft die niet standaard in CentOS zitten..
Als jullie nog meer informatie nodig hebben dan roept u maar
Specs server:
- Moederbord: Asus M2N
- Onboard LAN: NVidia nForce 430 MCP built-in Gigabit MAC with external Attansic PHY.
- Proc: AMD Athlon 64
- Mem: 2GB
- HD: 2x 250GB SATA