[centOS] Nvidia NIC wil niet werken met forcedeth

Pagina: 1
Acties:

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Ik ben alweer 2 dagen aan het klooien, eerst om proberen RAID werkend te krijgen, en nu de onboard NIC. Ik heb een nieuwe server aangeschaft met onderstaande specs.
Hierop heb ik CentOS geinstalleerd. Maar ik krijg m'n onboard NIC niet werkend.

Ik was er al achter gekomen dat je gebruik moet moeten van de forcedeth driver. Deze zit ook gewoon in CentOS. Dus heb ik 'modprobe forcedeth' uitgevoerd wat geen foutmeldingen gaf. Daarna heb ik /etc/modprobe.conf aangepast en de regel: 'eth0 forcedeth' toegevoegd. Daarna heb ik '/etc/init.d/network restart' uitgevoerd en toen kreeg ik de volgende melding:
Bringing up interface eth0: forcedeth device eth0 does not seem to be present, delaying initialization.
Daarna heb ik van alles geprobeerd; reboot, google, GoT, bios instellingen, module opnieuw toevoegen enz.
Ook heb ik de RPM's gedownload van de NVidia site: http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_1.11.html
En het daarna nog eens geprobeerd, maar helaas weer hetzelfde verhaal.

Ik weet nu niet meer wat ik nog kan proberen.
Had er ook al tijdelijk een andere NIC bijgehangen maar die is weer zo verouderd dat die de tlan drivers nodig heeft die niet standaard in CentOS zitten..

Als jullie nog meer informatie nodig hebben dan roept u maar ;)

Specs server:
- Moederbord: Asus M2N
- Onboard LAN: NVidia nForce 430 MCP built-in Gigabit MAC with external Attansic PHY.
- Proc: AMD Athlon 64
- Mem: 2GB
- HD: 2x 250GB SATA

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01 07:24
Ik ken het probleem, ik heb een Asus M2N-E en daar heb ik het dus ook mee. Overigens heb ik soms dat als ik opstart (Debian Etch) dat hij het ineens wel doet, maar dan na een reboot weer niet. Ik weet nog niet waar het aan ligt en heb ook nog niet de tijd gehad er naar te kijken.

Ik heb eens gelezen dat het uitschakelen van ACPI (wat nodig was om te kunnen opstarten zonder kernel error) ook effect kan hebben op de werking van apparaten. Dus misschien dat het daardoor komt, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen flauw benul heb :P

Dus eigenlijk ben ik ook best benieuwd naar het antwoord ;)

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Bij mij heeft die nog geen 1 keer gewerkt.
Net even getest om ACPI uit te schakelen maar dat heeft ook geen effect helaas.
Iemand een idee? ;)

TrafeX.nl - Clipboard.ninja