^^ Met Blackspot dus
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:16:
en sorry, ik dacht hier verstandige mensen te kunnen vinden. Ik heb deze ook wel gevonden, maar ik heb hier ook verschillende gevonden die volgens mij niet kunnen lezen!
gideon82; poorten open zetten (zoals al 10x eerder verteld) is heel gemakkelijk. En dat hebben we al gedaan!
Het probleem is niet zozeer dat de mensen niet kunnen lezen
(hoewel, naar wat ik gelezen heb, en ik kan best goed lezen, jij je probleem niet goed genoeg formuleert zodat je het idee krijgt dat mensen niet kunnen lezen, omdat ze niet weten wat jij denkt en jij niet precies typt wat je denkt maar denkt dat wij dat wel weten, snappie?), maar eerder dat jij niet precies weet waar je mee bezig bent. Poorten forwarden is volledig transparant voor de buitenwereld, en als jij je server zo schrijft (of gewoon maar het idee hebt dat het niet transparant is) is dat, ten eerste, zeer slecht geprogrammeerd, en ten tweede zal het niet gaan werken aangezien de aanvragen nog steeds naar een ander IP gaan.
Je zegt dat je de poorten al hebt opengezet, heb je al een werkende client+server? Je lijkt zo overtuigd van je eigen gelijk (dat het niet werkt) dat het niet anders kan zijn dan dat je al een werkende client + server hebt, en dat de verbinding tussen die 2 niet werkt. Als dit het geval is, zou je dan even willen vertellen hoe je precies verbinding probeert te maken? Als je namelijk vanuit je lokale netwerk probeert te verbinden met je WAN-IPadres, en dat werkt niet, heb je 99% zeker geen local loopback in je router of je mappings fout ingesteld.
Ook heb je niet genoemd wat voor router je hebt, of je een firewall draait (op router/server), en nog wat extra basis-informatie.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:29:
Geen router gebruiken ?....
Er staan nog meerdere computers in mijn netwerk. Ten tweede, ik kan mijn poorten wel openzetten maar dan kunnen mensen nog steeds niet connecten met mijn computer. Dit komt omdat meerdere mensen 192.168.1.33 kunnen hebben. Hierdoor kan men nooit verbinden met mijn computer.
Dit is trouwens onzin, het geeft in ieder geval aan dat jij geen idee hebt hoe NAT precies in elkaar steekt en hoe de mensen via een portforward naar jouw server moeten connecten. Laat ik het erop houden dat 192.168.1.33 in jouw subnet vanuit jouw subnet ook daadwerkelijk een ip IN jouw subnet is, en niet in die van iemand anders. Mensen laten connecten naar 192.168.1.33 zal dus ook in geen enkel geval werken (tenzij ze het vanaf jouw lokale netwerk doen of ze zelf op dat IP een server hebben draaien), en daarvoor is NAT uitgevonden. Dat is precies wat je hier als onzin afdoet, en daarmee je hele idee afschiet. Als je daadwerkelijk in je netwerk meerdere machines met 192.168.1.33 hebt hangen weet je router inderdaad niet waar je pakjes heen moeten, net als je client. Dat zou ook verklaren waarom het niet werkt
[
Voor 28% gewijzigd door
DataGhost op 25-11-2006 20:42
]