Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PS] @ admin tekorte PS

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 10:27

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
ten eerste je reactie is een beetje offtopic zou ik zo zegen, mij vertelen dat ik wat fout doe en dan zelf geheel offtopic reageren hhmm :? maar ja

De reden waarom de resterende informatie niet is ingevuld is dat geen van alle heb getest!
Daarentegen heb ik wel een 16300 thuis in mijn server zitten waar ik graag een uitgebreide PS over wil schijven
De reden waar om ik deze zeer korte PS's heb geschreven is om andere te behoeden om niet dezelfde fout te maken als ik en nog eens te maken.

De huidige PCI-X standaard zou eigenlijk eigenlijk terugwaarts compatibel horen te zijn met PCI32 deze kaarten zijn dat NIET!
En heb om deze reden een server bord van 200 euro moeten aanschaffen waar ik anders misschien een Areca kaard had gekocht.
Microkid schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:41:
Ik heb de betreffende surveys onder embargo gezet totdat player-x ze beter onderbouwt heeft. Tot die tijd blijven ze onzichtbaar.
Ik ben het hier niet mee eens maar als jij mij kan vertellen waar ik deze info/waarschuwing zou kunnen plaatsen zonder een volledige PS te hoeven in vullen zou ik dat graag doen.
Het is mijn mening dat dit voor eventuele koopers belangrijke info is, daar Promise niet volledig de PCI-X standaard volgt.

Ik heb deze kaarten niet getest maar als ik de foto's op hun web site bekijk hebben ze wel hetzelfde euvel en passen ze niet in een standaard PCI slot wat ze eigenlijk wel zouden moeten kunnen.

Ik zie 3 opties voor het plaatsing probleem

1 de nette plaats bij de kaarten in de PW een waarschuwing (past niet in standaard PCI 32 slot)
2 de iets minder nette maar toch redelijke plaats mijn PS's
3 de slechte doe niks en laat andere mijn fout nog eens maken terwijl dit had kunnen worden verkomen

Als andere een mening hier over hebben zou ik die graag ook horen :)

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
Persoonlijk zag ik nogwel enig samenhang tussen jou gestarte topic en door jou geplaatste Product Surveys.

Als iedereen nou ging het volgende eens ging roepen in PS:
- Toffe hardware .. aanraader!!!
- Hardware niet gebruiken i.v.m.
- Kijk eens hoe mooi!

PS is bedoelt voor een uitgebreide review over een stuk hardware.
Waarin je de voor en nadelen in plaatst en dit onderbouwd.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 10:27

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Persoonlijk zag ik nogwel enig samenhang tussen jou gestarte topic en door jou geplaatste Product Surveys.
Die samenhang zie ik niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen, sorry.

Zolang er geen korte reacties op een product geplaatst kan worden, is wat ik deed de enige oplossing om iemand te waarschuwen over eventuele problemen met een product.

Ik vind een korte waarschuwing veel belangrijker dan een uitgebreide PS, met dit soort dingen

Een PS over de voordelen en nadelen van een product valt voor mij in het niet als ik meteen weet dat ik het niet kan gebruiken waar ik het voor wou hebben.

Zo als in dit geval kaart werkt niet in standaard PCI slot of bv video kaart heeft alleen digitale DVI kan geen analoge monitor aangesloten worden.

Dus zo lang er geen reactie onder een product geplaatst kan worden, lijkt mij dit de beste oplossing.
En ja ik ben het met je een dat reacties als
- Hey cool/bagger kaartje moet je (niet)kopen, niet in de PS thuishoren.

Waarschuwingen met problemen juist wel.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Verwijderd

Er is een goede reden om een minimum te stellen aan het verhaal. Je levert in je gehele survey een bijdrage (drie keer) van één waarschuwing. Dat betekent dat je ofwel geen ervaring hebt om te beschrijven maar slechts één feit welke je toevallig op het spoor bent gekomen, ofwel dat je de Product Survey niet serieus neemt en ziet als dumpbak waar iedereen gewoon wat gerelateerde informatie kan dumpen.

Een survey is een *SURVEY*; Je geeft een beschrijving van je ervaringen met een product, in de breedste vorm mogelijk met je ervaring. Daarna geef je aan de hand van je onderbouwing een lijst plussen en minnen.

Dat jij een korte waarschuwing belangrijker vindt is leuk, maar dat je voorbijgaat aan het doel van de product survey, en anderen probeert *jouw* visie op te dringen die niet eens strookt met het beoogde doel vind ik minder. Dat je alvast handelt naar een idee wat betreft reacties vind ik zelfs absoluut not done. Als je het product hebt aangeschaft op basis van specificaties terwijl daarna blijkt dat het niet klopt, is het een ander verhaal, maar dan kan je ook uit ervaring putten.

Als je wil weten of een product in je PC past, dan lees je de specificaties op de website van de fabrikant; het betreft *NIET* een ervaring met een product, en dus een beschrijving van hoe een product op jou is overgekomen. De PS is geen dumpplek voor specs die iemand toevallig relevant vindt. Dat jij een fout maakt in je vooronderzoek (en trust me, in de sectie RAID-controllers ben je het lachertje als je een niet-passende kaart hebt gekocht) is al helemaal geen reden een daar niet voor bedoelde sectie te vervuilen.

Aangezien dit verhaal aansluit op het 3 weken kunnen reageren, sluit ik dit topic, en kunnen we verdergaan in het andere. 3 weken reageren op een ervaring lijkt me redelijk. Je kan ook niet verwachten dat iemand die een uitgebreid verslag doet daar oneindig op vragen in blijft gaan. Tenslotte zijn er altijd mensen die jaren na dato met al dan niet zinnige replies komen die geen verband houden met de actualiteit.

Dus: De discussie 3 weken, mits met argumenten, lijkt me valide. Het maar doen omdat jij iets vindt niet, dus deze gaat dicht.

[PS] 3 weeken om te reageren in de PS ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 23:24 ]

Dit topic is gesloten.