Toon posts:

Windows setup kan geen partitie vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou naast mn windows xp ook ubuntu 6.10 draaien. Ik start de live cd op, en met het programma Gparted heb ik een beetje met mn schijven /dev/sda en /dev/sdb gekloot(niet zo slim aangezien ik een beginner ben). Ik ben daarna met de installatie van ubuntu begonnen, ik heb daarbij beide schijven compleet gewist, bij de reboot bleek tot overmaat van ramp dat de installatie van ubuntu niet goed gelukt was, ik kreeg namelijk grub error 17.(verkeerde partitieindeling)

Ik besloot proberen xp te herinstalleren, en bij de installatie kom ik ongeveer dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/zexy/partitie3.PNG

Compleet leeg, zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik heb alle drie de opties geprobeerd, dus enter, c, en d, maar ze resulteren allemaal in het donkerblauwe errorscherm.
Ik heb later geprobeerd F6 te drukken voor de drivers, maar daarvoor bleek je een floppydrive voor nodig te hebben, die heb ik niet. Windows herstel dmv een floppy is ook niet mogelijk.

Ik kom er niet meer uit, heeft iemand een idee?

edit:
Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar zo ziet mn boot sequence eruit.

1) onboard or USB CD-ROM drive
2) onboard or USB floppy drive (not present)
3) onboard SATA Hard Drive (not present)
4) onboard IDE Hard Drive (not present)
5) Intel Volume 0
6) USB Device (not present)

de drive details:

Diskette Drive (off)
Drive 0: SATA-0 (on)
------controller details
------Controller = Serial ATA
------Port=SATA-0
------Drive details
------Capacity=160GB
------Bios=This one is controlled by the RAID BIOS
------Link speed=3.0Gbs
Drive 1: SATA-1 (off)
Drive 2: SATA-2 (on)
------controller details
------Controller = Serial ATA
------Port=SATA-2
------Drive details
------Capacity=160GB
------Bios=This one is controlled by the RAID BIOS
------Link speed=3.0Gbs
Drive 3: SATA-3 (off)
Drive 4: PATA-0 (on)
------controller details
------Controller = Parallel ATA
------Port=PATA-0 (PRI IDE Master)
------Drive details
------Drive ID=_NEC DVD+/-RW ND-3530A
Drive 5: PATA-1(off)
SATA Operation (Raid Autodetect/AHCI)

Ik heb ook geprobeerd een soort msdos-cd te rebooten en dan via msdos te formatteren, toen ik A:\>format C: intypte kreeg ik "invalid drive specification" ik heb daarna ook andere D: E: etc geprobeerd maar ik kreeg hetzelfde.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 18:43 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Probeer eens de schijf (en vooral het begin) schoon te maken met KillDisk. Hij's d'r voor Bootable diskette/USB-pen en hij is er als CD-ROM ISO.

Kies dan eenmaal opgestart om de hele schijf te wissen, en niet alleen één partitie. Dan maak je namenlijk ook het aller eerste begin schoon, en die is belangrijk voor bepaalde informatie, waar je XP installatie waarschijnlijk van in de war is, momenteel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even geen cd's meer, ik zal nu een bootable usb kill disk maken. Bedankt voor de tip.

update: ik heb de kill disk usb gemaakt, bij het rebooten staat er:

Bad or missing command interpreterL 2- /P /E:256
Please enter the correct location (for example C:\COMMAND.COM):

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 18:37 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tijdens de installatie van Windows XP moet je mogelijk eerst met behulp van F6 extra storage drivers voor je s-ata controller installeren. Wanneer je op F6 moet drukken wordt tijdens de installatie onder in het scherm aangegeven. Op een gegeven moment wordt er een scherm getoond waarin gevraagd wordt de drivers te selecteren. Deze drivers kun je alleen vanaf een diskette toevoegen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:37:
Tijdens de installatie van Windows XP moet je mogelijk eerst met behulp van F6 extra storage drivers voor je s-ata controller installeren. Wanneer je op F6 moet drukken wordt tijdens de installatie onder in het scherm aangegeven. Op een gegeven moment wordt er een scherm getoond waarin gevraagd wordt de drivers te selecteren. Deze drivers kun je alleen vanaf een diskette toevoegen.
Ik heb geen diskette drive.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oké, je maakt dus gebruik van een SATA disk. Neem eerst eventjes de FAQ door van dit subforum. Je bent zeker niet de eerste met dit probleem en ook niet de eerste die geen diskette drive tot zijn beschikking heeft.

Als je even zoekt kom je er wel achter hoe je je Windows installatie kan fixen zodat je de drivers tijdens de installatie wel gewoon kan gebruiken (slipstreamen) en alternatieven om het aan de praat te krijgen. Het is idioot van Microsoft om te verwachten dat je een diskette drive hebt deze dagen, maar dat verandert helaas niets aan de situatie. Veel succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.