Vandaag heb ik mijn hoofd gebroken over een probleem waar ik niet uit kom. Daarom stel ik de vraag hier. Ik heb een simpel scriptje, dat ik van een nederlands forum af heb gehaald. Het produceert een status bar, die je kunt gebruiken om aan te geven hoe ver het met een project staat. Techniek is om een tabel met 2 cellen neer te zetten, waarbij de breedte van de cellen variabel is (naar $status). Ik geef toe, het kan geavanceerder, maar het is een vingeroefening.
Nu definieer ik aan het begin van het bestand de breedte van de hele status bar.
Verderop bepaal ik in een if ... elseif ... else string wat er getoond moet worden als het project 100% klaar is (resp. geen bar, een hele bar met 1 cel (bij 2 cellen zie je bij 100% nl een stukje wit van de 2e cel), en de code om te bepalen hoe de 2 cellen zich verhouden.
Nu roep ik in de return de variabele $table_width aan, die niet wordt herkend ... rara waarom niet?
De rest van de return werkt wel. Wijzigingen die ik daarin aanbreng, worden direct meegenomen.
Nu definieer ik aan het begin van het bestand de breedte van de hele status bar.
code:
1
| $table_width = "200"; |
Verderop bepaal ik in een if ... elseif ... else string wat er getoond moet worden als het project 100% klaar is (resp. geen bar, een hele bar met 1 cel (bij 2 cellen zie je bij 100% nl een stukje wit van de 2e cel), en de code om te bepalen hoe de 2 cellen zich verhouden.
Nu roep ik in de return de variabele $table_width aan, die niet wordt herkend ... rara waarom niet?
code:
1
| return "<table width='".$table_width."' border='1' ... (snip) |
De rest van de return werkt wel. Wijzigingen die ik daarin aanbreng, worden direct meegenomen.
[ Voor 48% gewijzigd door Eusebius op 25-11-2006 17:47 ]
==
hoi