Toon posts:

Hoe zit dat met geluid op de apple

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heyhey

ik ben totaal nieuw in de apple wereld, ik ga vanaf volgend jaar de studie digital video design doen en omdat final cut pro toch wel standaard is moet ik toch echt aan de apple
ik heb jaren trouw aan de pc gezworen maar na wat lezen en zoeken begint het toch wel leuk te worden, zo'n iMac

ik heb nu alleen wel een dillema, ik heb net een z5400 setje gekocht, en was dus van plan een x-fi extreme music kaart erbij te kopen
maar ik geloof dat ik daar niet zo veel aan heb bij mn apple

is er vergelijkare hardware voor de apple te krijgen? of kan zo'n kaart er gewoon in? of ben ik gewoon dom en zie ik iets totaal over het hoofd

alvast hardstikke bedankt en groeten van een applenoob :P

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan ook de usb variant van x-fi gebruiken..En er zijn ook meer professionele oplossingen, maar kijk een op apple.com..Je kan het daar allemaal bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
oke dankjewel ik ga lekker zoeke zoeke zoeke :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mja, ook ik ben applenub, maar ik kan wel zoeken..

Ga eens naar store.apple.com, en klik op de Mac die jij wilt. Dan kun je wat samenstellen.. Misschien ook wel een geluidskaart? :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Een soundblaster-kaart? Vergeet het. Creative heeft nog niet ontdekt dat er zoiets als Apple bestaat.
Een iMac heeft geen vrije sloten, daarvoor moet je naar de MacPro. Maar op zich is dat geen probleem. Er zijn veel USB- en FireWire-kaarten met 5.1 of 7.1 te koop die wel ondersteund worden door OS-X.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 11:51

Kogelvis

Nu ook met gitaar

waarschijnlijk heeft je onboard geluidskaart ook wel de mogelijkheid om via een toslink adaptertje optisch het geluid te versturen en als je setje een optische ingang heeft is dat 1 oplossing, een andere oplossing is inderdaad een externe kaart aan te schaffen je hebt hier de keuze uit usb en firewire. Ik zou persoonlijk voor firewire kiezen omdat dit met audio net iets directer is dan usb.
voorbeeldje zou bijv. zijn klik

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle intel macs (hoewel ik niet zeker ben van de mac mini) hebben een optische uitgang voor geluid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• qbical
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12-2025

qbical

bleh

Ik ben zeer te spreken over de interne geluidskaarten van apple, ik heb wel enkel ervaring met mn powerbook dat wel. Maar ik gebruik hem veel op het podium en waar pc's vaak grondbrommen geven of heel veel last hebben van gare voedingen geeft mn powerbookje altijd geweldig geluid.
En vrijwel alle macs hebben gewoon digitaal uit dus no problem there.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
qbical schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:43:
Ik ben zeer te spreken over de interne geluidskaarten van apple, ik heb wel enkel ervaring met mn powerbook dat wel. Maar ik gebruik hem veel op het podium en waar pc's vaak grondbrommen geven of heel veel last hebben van gare voedingen geeft mn powerbookje altijd geweldig geluid.
En vrijwel alle macs hebben gewoon digitaal uit dus no problem there.
Ook leuk: Vorige week was mijn PowerBook de aarding voor een hele DJ set; trek de stekker van de lader uit het stopcontact en het leek alsof er een 747 voor de zaal vloog :/

Kijk liever naar M-Audio, superspul en ook de Pro's gebruiken producten van dit merk. Mocht de interne geluid uit die ook bit-perfect is niet voldoen.

Zoals ik het voor jou kan zien is die ingebouwde uitgang goed genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 26-11-2006 00:34 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 13:01
Onboard audio bij Apple is gewoon goed. Low-latency, hoge kwaliteit. Dus, als je voldoende hebt aan 2 in/outputs hoef je niets te kopen. Wil je meer dan is er genoeg USB/FireWire spul om aan je Mac te knopen :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:35:
Alle intel macs (hoewel ik niet zeker ben van de mac mini) hebben een optische uitgang voor geluid.
De Mini heeft ook digital in en out.

Launching containers into space

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
GREENSKiN schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:03:
Wil je meer dan is er genoeg USB/FireWire spul om aan je Mac te knopen :)
De voorkeur geniet dan ook FireWire, stabielste, snelste en alleen goed spul gebruikt die aansluiting ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Heeft elke apple standaard twee geluidsuitgangen? Als in aansluiten op twee schuiven van een mixer? Dat zou een zegen zijn voor mij.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Aan mijn MBP C2D koppel ik gewoon een M-Audio 410 als externe geluidskaart.

Overigens Ballebek, bij DJ-ing sowieso de magsafe vast tapen he ;-) Net zoals de firewire en usb kabels.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• qbical
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12-2025

qbical

bleh

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:55:
Heeft elke apple standaard twee geluidsuitgangen? Als in aansluiten op twee schuiven van een mixer? Dat zou een zegen zijn voor mij.
Met 2 kanalen uit bedoelen de bovenstaande mensen 2 mono uit ( links en rechts ) en dus 1 stereo uit. Mocht je meerdere outputs willen dan moet je ff kijken naar een externe geluidskaart. Naast M-Audio kan je ook kijken naar de nieuwe M-box 2 pro, erg leuk dingetje en als je gaat opnemen kan je lekker protools gebruiken ( zit erbij ) bij M-Audio kan dat ook aangezien de 2 bedrijven onder 1 kap zitten zegmaar, maar bij M-audio moet je wel protools los kopen...
Pagina: 1