Geheugen voor MSI 845PE

Pagina: 1
Acties:

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik heb 2x 512 MB single sided pc2700 geheugen in mijn pc zitten, maar als ik een derde single side geheugen erin stop, dan ziet de BIOS alleen maar 512 mb geheugen?
In de handleiding staat wel iets van single en dubble sided geheugen, maar is het dan een teken dat ik voor geheugenbank 3 dubble sided geheugen moet aanschaffen ipv die single sided?
1 GB geheugen vind ik nog niet erg veel.

Veel duidelijkheid kan ik niet vinden via de search functie.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:18
Gewoon nog eens in de handleiding kijken, staat er vaak best duidelijk in als je logisch nadenkt. Ik vermoed echter dat het bij de 845PE op hetzelfde neerkomt als z'n voorloper, de 845D. Deze kan namelijk maximaal 4 geheugenbanken aansturen. Heb je dus al twee dubbelzijdige dimmen in gebruik zou je het derde slot niet kunnen gebruiken. Als je bestaande dimmen echt enkelzijdig zijn zou je dus nog een enkele dubbelzijdige dimm moeten kunne gebruiken. Het kan echter zo zijn dat deze in het eerste dimm slot moet zitten, ook dit zou wel in de handleiding staan. Ook kan het nog zijn dat je dimmen enkelzijdig lijken, maar qua electrische aansluiting toch dubbelzijdig zijn. Kijk eens met bijvoorbeeld cpu-z wat er voor info staat over je geheugen.