Mysql -> Error 1602 importeren van backup.sql gaat fout

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Hallo,

Ik heb een probleem...

Ik heb een nieuwe server.
Een 1U bak met een leuke raid 5 array enzo.
anyway, er draait precies het zelfde OS op als de oude server.

(oude server een compaq SFF pc met een P2 cpu)

Nu wil ik de database van www.notebookadvies.nl overzetten naar de nieuwe server.
Zodat ik vanaf die server kan gaan draaien (performance is nu toch niet echt geweldig)

Het exporten gaat gewoon goed via phpmyadmin.
En importeren doe ik via de commmandline ( mysql -u mysqlroot -p notebook < notebook.sql)

Echter ... en nu komt het.
Ik krijg de volgende error:
[admin@ipv6admin ~]$ mysql -u mysqlroot -p notebook < notebook.sql
Enter password:
ERROR 1062 (23000) at line 14993: Duplicate entry 'ÃÆÃâÃâÃÂ¢ÃÆÃ¢Ã¢ââ¬Å¡Ã¬Ãâ¦Ã¡' for key 1
[admin@ipv6admin ~]$
Als ik dan kijk wat er op die regel (14993) staat:
INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES (0xc383c692c386e28099c383e2809ac382c2a2c383c692c382c2a2c383c2a2c3a2e282acc5a1c382c2acc383e280a6c382c2a1c383c692c3a2e282acc5a1c383e2809ac382c2ac32343930, 5986, 0);

Nou, die kan ik dus removen, en dan komt de volgende regel met een error erin, en zo kan ik nog wel 100 regels ofzo verwijderen.
Dit heeft denk ik te maken met de gekke caracters, die zijn er ooit ingekomen toen ik m'n sql file teruzetten, toen waren alle euro en " en ' caracters enzo eenbeetje in die vreemde tekens style.

Maargoed, hoe los ik dit op?
Want het gaat nog wel even duren voor ik de nieuwe server ook echt ophang, en ik wil nog graag wat dingen testen.

Maar dat gaat nu dus niet werken omdat de notebook.sql 's (database backups) die de oude server uitspuugt dus blijkbaar allemaal corrupt zijn.

Hoe ga ik dit oplossen? Ik heb al een repair_table gedaan :(

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik denk niet dat het misgaat met het echte importeren.

Ik gok erop dat dat veld een UNIQUE heeft staan, waardoor er maar 1 keer een bepaalde waarde in de tabel mag staan. Op een of andere manier heeft je script er dezelfde hash ingegooit voor 2 waarden.

Ik zou eventueel de UNIQUE van dit veld afhalen, maar weet niet zeker of dan alle data goed werkt, omdat je toch een dubbele primairy key ergens hebt...

offtopic:
Mooie sluipreclame, even gauw je URL ertussen gooien :)

edit: Andere mogelijkheid; de "key" moet tussen aanhalingstekens staan

[ Voor 6% gewijzigd door Rainmaker op 25-11-2006 17:29 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Roberto
het script is gewoon een phpbb forum.
Dus weet jij een command waarmee ik dit zo kan fixen? (niet dus repair table :P ) In phpmyadmin?

Of raad je me aan even te wachten tot nog meer mensen komen met reacties?

(het probleem is trouwens een beetje dat ik niet teveel kan proberen want mocht het nou fout gaan kan ik de backup niet meer terugzetten door de fout die ik nu steeds krijg :'( )

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 25-11-2006 17:43 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Roberto schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:42:
het script is gewoon een phpbb forum.
Dus weet jij een command waarmee ik dit zo kan fixen? (niet dus repair table :P ) In phpmyadmin?

Of raad je me aan even te wachten tot nog meer mensen komen met reacties?

(het probleem is trouwens een beetje dat ik niet teveel kan proberen want mocht het nou fout gaan kan ik de backup niet meer terugzetten door de fout die ik nu steeds krijg :'( )
Heeft phpBB niet zijn eigen export/backup-optie ? (ja)
Probeer die eens vanuit het admin-paneel ;)

0.0

• Roberto
Al gedaan ;)

Zelfde error :(

En de database die ik op de server heb staan is er orgineel opgekomen door een export vanuit phpmyadmin :) ... zonder errors en op precies het zelfde os :(

Oké ff iets getest.

Ong. zon 2 uur bezig geweest met het eruitslopen van alle inserts uit de backup naar de wordlist table die errors gaven (ong. vanaf regel 7000 tot 28000 moeten nalopen :X :O 8)7 ) en dan import ie hem goed... maar ... en nu komt het ... Als je dan die table vanaf de nieuwe server waar je hem net hebt geupload (en werkt!) weer export om het opnieuw te proberen (dus table weer gedropt en de backup van de nieuwe server geupload.) krijg je weer precies het zelfde gezeur! van dat er 1062 fouten zijn ... :X

[ Voor 131% gewijzigd door Roberto op 25-11-2006 20:34 ]