Netwerkje opzetten, hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
hallo,

ik heb 3 pc's en een @home-internet verbinding, het idee is om mijn p100 als server te laten dienen, dus daar zit de netwerkkaart van @home al in..
ik wil vanaf de andere 2 pc's (win2k) gewoon kunnen internetten en ook spellen kunnen spelen (met of zonder mensen vanaf internet).. :D

het probleem is echter dat ik 0,0 verstand van netwerken heb.. dus wat moet ik allemaal doen, wat heb ik nodig..?

moet ik een hub hebben? of kan het ook anders?

plan was iig om op de p100 NT4 te draaien, ik heb geen verstand van linux namelijk..

begin maar met uitleggen, van het begin tot het eind :P

Verwijderd

Ten eerste heb je drie netwerkkaartjes nodig + een hub. Dan installeer je een router om de @home verbinding te delen!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

P100 met NT4... mmh kielekiele :)

\o/

Verwijderd

Kijk hier : http://www.barracuda-central.org eens en bij Home networking staat uitgelegd hoe netwerk en internet share-ig te doen met windows of bij linux of FreeSCO (zeer eenvoudig)

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 18:08

dijkmane

biertje ?

heb zelf p133 met 32Mb en NT4 server, met 5 users gaat intnet perfect, file sharing op server, dhcp, printserver etc.
hij heb het wel druk, maar het draait goed.

processor is niet belangrijk ( min p75 ) veel geheugen maakt sneller. 32Mb is krap aan.

2 netwerkkaarten erin,
nt4 server erop, users aanmaken, winroute installeren, dhcp aanzetten in winroute voor je interne netwerk. clients instellen volgens beschrijvingen in winroute helpfile, daar staat alles in wat je goed op weg helpt.

voordeel van ntserver is dat stabieler dan win9x, winnt neemt routering van winroute over. winroute zorgt dus alleen maar voor de dhcp en de firewall/NAT. zodat je provider niet ziet dat er een heel netwerk achter hangt.

je kunt ook nog met kix32 in NT eigen inlogscripts schrijven voor virusupdate/ schijftoewijzing.

specs : wil je niet weten

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:33

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Perfecte site..gewoon duidelijk met screenshots... www.helmig.com

Ciao!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
oke, tnx voor de reacties!

nog effe 1 vraagje, 10mbit-kaartjes.. is dat genoeg? of moet je tegenwoordig echt 100mbit hebben?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 02 februari 2001 05:59 schreef Sequence het volgende:
oke, tnx voor de reacties!

nog effe 1 vraagje, 10mbit-kaartjes.. is dat genoeg? of moet je tegenwoordig echt 100mbit hebben?
Voor internet sharing is 10Mbit meestal wel voldoende. Echter voor de kosten hoef je het bijna niet meer te laten en qua performance scheelt het toch wel aardig als je 100Mbit neemt. En met performance doel ik op de netwerk verbinding tussen de twee werkstationnetjes.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Moet je ook weer een duurdere hub kopen :(
Pagina: 1