Toon posts:

WiFi connectie steeds gereset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een Asus PRO70J laptop i.s.m. een draadloze router aangeschaft.
Het aansluiten is allemaal goed gegaan alleen er doet zich een probleem voor.
Om de de zoveel tijd moet hij opnieuw verbinden, wat elke keer zo'n 10 seconde duurt.
Dat wordt erg vervelend als hij af en toe besluit het om de 5 minuten te doen.

Eerst had ik WPA beveiliging maar nu heb ik WEP 128 maar weer, hoewel dat niet echt verschil maakt.
De router is een Wireless G Plus Wireless en heeft verder basis instellingen.
Er staan ook 2 computers op aangesloten via een kabel, die hebben geen problemen.
De netwerkkwaliteit is uitstekend tot zeer goed.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:13
Heb ik ook een tijdje gehad, maar ik had toen wel een ongelooflijk cheap-ass merk van router, na het instellen van een ander kanaal ging het wel beter. misschien dat eens proberen ?

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Zorg dat je de laatste firmware hebt van je router, en ook de laatste driver van je netwerkkaart.

Gebruik je WZC of de software van de kaart zelf?
Heb je WinXP SP2?

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
bolluserectus schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:43:
Zorg dat je de laatste firmware hebt van je router, en ook de laatste driver van je netwerkkaart.
Heb ik.
Gebruik je WZC of de software van de kaart zelf?
Ik heb nooit iets geïnstalleerd op de laptop.
Heb je WinXP SP2?
Ja.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:33
Wat voor router heb je precies gekocht?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-03 22:37
Gebeurt het voornamelijk als je fanatiek gebruik maakt van je internet verbinding? P2P/Games. Veel routers lopen vast op veel pakketjes/verbindingen. Dan ressetten de routers zichzelf en ligt WAN poort er een tijdje uit tot het moment dat de router weer is gereset. Dan komen de pakketjes weer, teveel weer reset.
Op GOT zul je meer moeten kunnen vinden over de oplossingen van dit probleem.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou hij er ook uit moeten gaan bij computers die erop aangesloten zijn via een kabel, en dat gebeurt niet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

stijnos1991 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:24:
Vraag: Gebruik je WZC of de software van de kaart zelf?
Geen antwoord: Ik heb nooit iets geïnstalleerd op de laptop.
Om verder te komen moet je toch echt vragen beantwoorden, niet ze ontwijken. Gebruik je de WZC of de drivers van de WLAN kaart? Of je wel of niet iets geinstalleerd hebt op de laptop heeft hier helemaal niets mee te maken. Beetje meer inzet mag wel verwacht worden, of je probleem is blijkbaar niet belangrijk.

Zelfde aangaande merk router. Wat zijn "basis instellingen"? Vergelijk: ik vraag wat voor kleren heb je aan, en jij zegt "gewone". Dat is toch een antwoord dat totaal niets zegt? Broek, trui, overhemd?

Oftewel: aan de slag.

offtopic:
dat tekstje bij je avatar is wel schrijnend...Misschien "Weet alles al!" maar eens wat meer aanpassen aan de werkelijkheid 8)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 26-11-2006 13:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Kan je in de zendbereik instellingen aangepast? Waardoor hij harder zend dan "standaard", om zo je bereik te vergroten?

Dit heeft niet altijd een goed effect, laat ik het anders zeggen, het kan averechts werken. Al het signaal gaat harder weerkaatsen op muren en andere voorwerpen, waardoor je minder signaal in vergelijking met ruis over houd, en je dus uitval hebt.

Ik zeg niet dat het dit is, maar kijk eens wat hij doet met minder zendbereik.
Pagina: 1