[WoW] Internetcafe licentie

Pagina: 1
Acties:

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Ik heb laatst WoW gemailed hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn klanten binne de internetcafe ook WoW kunnen spelen. Helaas heb ik hier geen antwoord op gekregen. Weet iemand toevallig hoe dit zit en met wie ik echt contact op moet nemen?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

DinX

Motormuis

Ik denk dat je gewoon het spel zal moeten aankopen per pc en daarna geen abonnement nemen. Je characters zijn namelijk gekoppeld aan je account, dus de bezoekers zullen hun eigen WoW account met bijhorend abo moeten hebben en dan inloggen met hun gegevens.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13
Je kunt gewoon de trial-versie downloaden en die op al die PC's installeren. Je hoeft dus helemaal niets te kopen, zolang je klanten maar zelf een account hebben. De trial-versie is precies hetzelfde als de "echte" versie.

omniscale.nl

Verwijderd

posttoast schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:59:
Je kunt gewoon de trial-versie downloaden en die op al die PC's installeren. Je hoeft dus helemaal niets te kopen, zolang je klanten maar zelf een account hebben. De trial-versie is precies hetzelfde als de "echte" versie.
Hoe weet je dat zo zeker? Ik kan me voorstellen dat er ergens in de EULA van de trial versie staat dat deze niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden. Blizzard wil natuurlijk ook gewoon geld zien.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:15:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker? Ik kan me voorstellen dat er ergens in de EULA van de trial versie staat dat deze niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden. Blizzard wil natuurlijk ook gewoon geld zien.
Dat zien ze toch ook? Voor zover ik weet is de client gratis en betaal je alleen voor de key. Het geval wil alleen dat je die key niet los kunt kopen maar alleen in combinatie met de client.

Maar goed, helemaal zeker weet ik het niet inderdaad :)

omniscale.nl

• Aakab
Thnx voor de reacties

Ik heb van horen zeggen dat er ook internetcafe's zijn waarbij je geen account nodig hebt, maar gewoon kunt inloggen en spelen. Deze constructie wil ik ook gaan inzetten...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aakab schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:37:
Thnx voor de reacties

Ik heb van horen zeggen dat er ook internetcafe's zijn waarbij je geen account nodig hebt, maar gewoon kunt inloggen en spelen. Deze constructie wil ik ook gaan inzetten...
Dan lijkt me het geval dat je zelf voor de account moet betalen. Maar dan zou dus iedereen die bij je komt WoW'en met dezelfde characters moeten spelen, aangezien je er maar X mag maken. Of zit ik nu fout?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Met ^^, je kunt wel als internetcafe wow installeren met een account van het cafe (even afgezien van het feit of dat wel mag van de EULA enzo), maar dan speelt iedereen met dezelfde chars, lijkt mij eerlijk gezegd niks.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 19:25
Bovendien kan je niet met meerdere mensen op 1 account dus zal je er meerdere moeten aanschaffen als mensen tegelijk willen spelen.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 15:31
Je kan wel met meerdere mensen op een installatie, je hoeft dus maar 1x het spel te kopen; als er maar met verschillende accounts wordt ingelogd: die accounts zijn immers al gebonden aan een eigen exemplaar van WoW.

@ hieronder: Je betaalt toch sowiezo per maand, of je nou vaak speelt of nooit? Of is het de bedoeling dat mensen zonder account toch WoW kunnen spelen? (Lijkt me tbh wel handig, mensen die thuis WoW hebben kunnen het ook wel thuis spelen)

[ Voor 36% gewijzigd door Groever op 25-11-2006 17:50 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Leuk dat hier allemaal mensen replien, maar de aangedragen opties zijn niet echt handig.
Ik weet dat het in o.a. china zo is dat een internetcafe een licentie heeft voor Wow, waardoor je dus kunt spelen zonder er extra geld voor te betalen. Dat is waar de topicstarter op doelt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DinX

DinX

Motormuis

Nvidiot schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:41:
Met ^^, je kunt wel als internetcafe wow installeren met een account van het cafe (even afgezien van het feit of dat wel mag van de EULA enzo), maar dan speelt iedereen met dezelfde chars, lijkt mij eerlijk gezegd niks.
Bovendien mag het niet volgens de voorwaarden. een char mag in principe niet gedeeld worden door meerdere personen. 1 account gebruiken op meerdere pc's kan sowieso niet. Zodra je op 1 pc inlogt wordt de andere uitgelogd.

• RoD
  • Niet online

RoD

moto-moi schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:48:
Leuk dat hier allemaal mensen replien, maar de aangedragen opties zijn niet echt handig.
Ik weet dat het in o.a. china zo is dat een internetcafe een licentie heeft voor Wow, waardoor je dus kunt spelen zonder er extra geld voor te betalen. Dat is waar de topicstarter op doelt.
Maar hoe speel je dan met je eigen character? Is het niet zo dat iedereen dan op één account speelt en dus maar een paar verschillende chars zijn voor iedereen, zoals ik in mn post schreef?

De EULA zegt trouwens:
B. You agree that you shall not, under any circumstances,

(ii) exploit the Game or any of its parts, including without limitation the Game Client, for any commercial purpose, including without limitation use at a cyber cafe, computer gaming center or any other location-based site without the express written consent of Blizzard;
Dus je zult wel een speciaal soort license nodig hebben. Oftewel, aan Blizzard vragen. Ook al heb je dat dus al gedaan :P

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 25-11-2006 17:55 ]

• Aakab
Volgens mij heeft TGS dit ook:

http://www.gamesyndicate.nl/

Maarja hoe komen ze eraan :(
Wat als blizzard nooit reageerd :(:(:(:(

• DinX

DinX

Motormuis

RoD schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:50:
[...]

Maar hoe speel je dan met je eigen character? Is het niet zo dat iedereen dan op één account speelt en dus maar een paar verschillende chars zijn voor iedereen, zoals ik in mn post schreef?

De EULA zegt trouwens:

[...]

Dus je zult wel een speciaal soort license nodig hebben. Oftewel, aan Blizzard vragen. Ook al heb je dat dus al gedaan :P
Net zoals je van eender waar op GoT kan inloggen kan je ook van eender waar op WoW inloggen. Je character wordt opgeslagen bij Blizzard, niet lokaal.

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt, maar dan moet je dus wel zelf een account hebben, toch? En de TS wil dat iedereen "gewoon" kan spelen.
Pagina: 1