Groot voeding/kast probleem

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 13:11
mensen,

gisteren trots een splinternieuwe, superdikke pc gekocht bestaande uit:

DVD brander NEC AD-7173 *LabelFlash* ZWART (2jr)
DVD-Rom Samsung 16x52 speed ZWART bulk (1jr)
1GB Kingston DDR2-533 p/n KVR533D2N4/1G (10jr)
1GB Kingston DDR2-533 p/n KVR533D2N4/1G (10jr)
Maxtor 320GB SATA2 7200rpm 16mb p/n: 6A320F0 (2jr)
Maxtor 320GB SATA2 7200rpm 16mb p/n: 6A320F0 (2jr)
Asus P5B, GLan, Dual-DDR2 - Soc775 C2D (2jr)
Intel C2D E6600 2,40GHz 1066fsb 2x4MB Box S775 (3jr)
Software Microsoft Windows XP Pro NL oem
Asus Extreme N8800GTX/HTDP 768MB PCI-E (2jr)
Tagan 700Watt voeding + PCI-E p/n: TG700-U35 (2jr)

dit alles ingepakt, in de mooie Thermaltake Armor 8003 BWS ( Link)

alles leuk en aardig, ware het niet, dat ik een aantal flinke problemen ben tegen gekomen..

1) voeding ging er met EXTREEM veel moeite pas in, en nu zuigt deze lucht uit een 2 cm breede opening tussen de rechterzijkant van mn kast. andersom passte hij niet, door een paar plastic bevestigingsdingen voor het rooster aan de bovenkant.

eenmaal de voeding erin gekregen, heb ik de voeding vastgeschroefd.. ten minste, dat was de bedoeling, ware het niet, dat de backplate, waar je de voeding op vastschroeft, niet pastte.. gaatjes boren dus. uiteindelijk pastte hij.

zoals je ziet op de link van de kast, zit er een 25 cm fan in de zijkant van de kast. hier het grootste probleem.

doordat Tagan kwalitatief hoogstaande spullen levert, zijn deze stroomkabels voor mn videokaart, dik gesleeved. nu heb ik hier geen probleem mee, zij het niet, dat ik nu de zijkant niet dicht kan doen. de 25cm fan drukt tegen de 2 aansluitkabels voor mn videokaart... deze gaat met geen enkele mogelijkheid dicht.

wat moet ik nu doen..? een andere kast is niet echt een optie, deze is me te mooi eigenlijk (behalve het feit dat de deurtjes helemaal los zitten, zonder magneetje ofzo :/ :/

zou tagan (speciaal voor mij) speciale kabels kunnen maken...? ik heb bij mn videokaart wel verloopstekkers gehad van molex naar die 6 pin aansluiting, maar de Tagan-kabels zijn er speciaal voor gemaakt..(netjes geshield+gesleeved enzo, die van videokaart dus totaal niet)

wie weet raad?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
misschien wat foto's om de boel te verduidelijken?
Anders zal je al helemaal geen advies krijgen, vrees ik. Hooguit: 'nou bij mij past het wel', of 'had je maar een normale kast moeten kopen'.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• BootVluchteling
Quacka schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:35:
misschien wat foto's om de boel te verduidelijken?
Anders zal je al helemaal geen advies krijgen, vrees ik. Hooguit: 'nou bij mij past het wel', of 'had je maar een normale kast moeten kopen'.
foto's komen eraan... hold on :)

/edit

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h305/BootVluchteling/Fotos-0021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h305/BootVluchteling/Fotos-0001.jpg

op de bovenste is hoe het met de tagan-kabel zit..op onderste foto dus hoe het kabeltje van asus videokaart eruit ziet

[ Voor 36% gewijzigd door BootVluchteling op 25-11-2006 18:14 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Eerste gedachte bij mij is dat je de voeding verkeerd-om hebt geplaatst, zeg maar bovenkant onder, omdat je zegt dat je in de achterkant ook gaten moest bijboren. Hoop voor jou dat dat niet het geval is ;)

edit: nalezen doet mij denken dat ik blaat. NVM waarschijnlijk

[ Voor 13% gewijzigd door Martin op 25-11-2006 18:17 ]

• BootVluchteling
Martinator schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:16:
Eerste gedachte bij mij is dat je de voeding verkeerd-om hebt geplaatst, zeg maar bovenkant onder, omdat je zegt dat je in de achterkant ook gaten moest bijboren. Hoop voor jou dat dat niet het geval is ;)

edit: nalezen doet mij denken dat ik blaat. NVM waarschijnlijk
het zóu kunnen dat de voeding officieel andersom moet. logischerwijs zou je dat denken, maar dan moet ik mn halve kast uitvijlen.. niet echt een succes dunkt mij..

ik wacht op de reacties terwijl ik mn hdd info overpomp :)

Verwijderd

Die mooi gemeshte kabels zijn inderdaad rot om mee te werken, ik heb een OCZ met van die superdik gemeshte kabels, en ik heb er niet beter op gevonden om gewoon alle onderdelen met een aansluiting die heel dicht bijeen zit met niet-gemeshte kabels aan te sluiten, en per groepje naar de voeding met een gemeshte.

Bij die OCZ is het zelfs zo erg dat een normale Sata stroom connector niet eens blijft zitten, de kabels zijn zo steeg dat als er 2 schijven vlak ondereen zitten dat er altijd 1 connector losspringt. Meshkabels wegdoen en gewone gebruiken dus.

Verwijderd

Het feit dat je zegt dat je de voeding er met grote moeite in hebt kunnen zetten zal waarschijnlijk aan jou kant liggen, heb je niet gekeken of er iets tussenzat dat de boel blokkeerde? het is namelijk zo dat je voeding atx compatible is en de thermaltake case ondersteunt atx voedingen, hierin zijn bepaalde regels verwerkt die een bepaalde lengte/breedte/hoogte niet mogen overschrijven dus ik neem aan dat het probleem niet aan de kant van de voeding/case ligt maar aan jezelf,
dan zeg je dat je gaten moet boren, dit is wel erg extreem, op iedere atx voeding zit op dezelfde plaats de plaats voor de schroeven dus ik denk dat je de voeding verkeerdom hebt geplaatst, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken (excuse me if its not your mistake ;) )
Mischien kun je ons vertellen waarom de voeding er niet inpastte?, ik zie op de foto's van je case dat de voeding verticaal zit.

Als ik dan de foto's bekijk kan ik begrijpen waarom tagan heeft gekozen voor zulke dikke kabels, dit omdat er zoveel watt's doorheen gepompt moeten worden, aan de andere kant vind ik het wel erg overdreven wat door dit soort dingen kan gaan leiden dat je case niet meer dichtkan, het is in ieder geval een leer voor andere mensen, maar als je de kans hebt gebruik je gewoon de normale 6 pins vga stekkers, dat zou immers geen probleem moeten zijn.

::EDIT::

Persoonlijk vind ik wel dat dit echt een enorme blunder van tagan is, die mensen moeten daar weten hoeveel ruimte er tussen videokaart/sidepanel zit en daarmee rekening houden, daarover zou je tagan eigenlijk even moeten informeren want dit is echt absurd, dit gaat veel mensen problemen opleveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 18:33 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
d'r zit niets anders op dan verlengkabels gebruiken..
of...
Als je die voeding bij dezelfde shop als de kast hebt gekocht, dan kan je de voeding terugbrengen/sturen en melden dat door de kabels de kast niet meer dicht kan.

Wellicht Tagan mailen, wellicht hebben die een oplossing (maar dat zal ook wel neerkomen op verlengkabels...)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 16:36
Ik denk ook dat je je voeding er verkeerd om in hebt zitten, aangezien ATX een standaard is en overal hetzelfde is/moet zijn. Dus het mag niet uitmaken of je een cheap-ass sweex hebt of een Thermaltake/Tagan combinatie.

Het probleem van je kabels zitten hem in het feit dat de PCI-E aansluitingen voor de voeding opeens aan de zijkant (de lange kant zeg maar) zitten in plaats van aan de achterkant (korte kant) zoals altijd het geval was. Lijkt me dus niet echt een fout van Tagan, maar eerder van de ontwerpers van de VGA-kaart.

Persoonlijk zou ik dan het kabeltje van Asus gaan gebruiken en toch even nakijken of je voeding er wel echt goed in zit... Je zou eventueel nog even foto's kunnen maken van de bevestiging van je voeding...

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
heb dan wel geen armor maar een stacker 810 en een coolermaster realpower 500 watt

had ook moeite met het bevestigen van mn voeding, ruim half uur mee bezig geweest met het standaard frontje met 2x 80mm gaten erin, voeding met fan naar boven, onder, weer andersom.
de gaten kwamen in eerste instantie ook niet overeen met die van mn voeding.

totdat ik doorhad waar het vreemde stuk ijzer in een plastic zakje voor was, moest dus de standaard frontje eruit hale, dan dat frontje erin zetten en dan mn voeding met de fan naar boven erin, staat nergens dat het zo moet maar ging zo met wat zoekwerk zonder schuren van metaal op metaal of met geweld maar staat niet beschreven in de boekjes dus zou eerst is nagaan wat er bij de kast zit wat je nog niet gebruikt hebt.

kan je die voedingskabels niet eerst buigen met je handen, dan in de vidkaart doen en dan kast dicht??

• BootVluchteling
hellmonder1986 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:07:
heb dan wel geen armor maar een stacker 810 en een coolermaster realpower 500 watt

had ook moeite met het bevestigen van mn voeding, ruim half uur mee bezig geweest met het standaard frontje met 2x 80mm gaten erin, voeding met fan naar boven, onder, weer andersom.
de gaten kwamen in eerste instantie ook niet overeen met die van mn voeding.

totdat ik doorhad waar het vreemde stuk ijzer in een plastic zakje voor was, moest dus de standaard frontje eruit hale, dan dat frontje erin zetten en dan mn voeding met de fan naar boven erin, staat nergens dat het zo moet maar ging zo met wat zoekwerk zonder schuren van metaal op metaal of met geweld maar staat niet beschreven in de boekjes dus zou eerst is nagaan wat er bij de kast zit wat je nog niet gebruikt hebt.

kan je die voedingskabels niet eerst buigen met je handen, dan in de vidkaart doen en dan kast dicht??
zoals je op de foto kan zien, en als het goed is in mijn verhaal kan lezen, heb ik het al zo ver mogelijk geprobeert te buigen.. het kan niet veel verder zonder óf een knik, óf het gewoon niet verder kan..

betreft voeding goed plaatsen.. de voeding is denk ik langer dan normaal, wat afaik niet in de ATX regelement is opgenomen?

het is de lengte die het em doet afaik..

• BootVluchteling
buiten het feit dat de ene kabel geshield is, en de andere niet, zou het veel uitmaken voor mn videokaart, of krijgt ie toch wel genoeg stroom zo..?

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 16:36
Dat moet wel goed gaan ja, maar heeft Asus maar 1 zo'n dun kabeltje meegeleverd? Dit vind ik dan niet erg logisch als je een videokaart verkoopt met 2 van die aansluitingen :P Wat je anders ook even zou kunnen proberen is de kabels een andere kant op te buigen, dus naar beneden of opzij, misschien dat je kast dan wel dicht kan...

• BootVluchteling
Mr. Inspire schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:07:
Dat moet wel goed gaan ja, maar heeft Asus maar 1 zo'n dun kabeltje meegeleverd? Dit vind ik dan niet erg logisch als je een videokaart verkoopt met 2 van die aansluitingen :P Wat je anders ook even zou kunnen proberen is de kabels een andere kant op te buigen, dus naar beneden of opzij, misschien dat je kast dan wel dicht kan...
ik heb er 2 kabels bij ontvangen, maar die zien er dus el-cheapo uit...dat buigen werkt niet, want mn 25 cm fan hangt er dan tegenaan...

• BootVluchteling
Zojuist Tagan gemaild.. in afwachting verblijf ik.. we keep in touch..

• BootVluchteling
update..

nog steeds geen antwoord gehad op mijn e-mailtje.. tijd voor een nieuwe gok ik zo...

/edit nieuw mailtje verstuurd.. ander e-mail adres. hopelijk nu wel bericht....

[ Voor 30% gewijzigd door BootVluchteling op 30-11-2006 14:28 ]

• BootVluchteling
weer een kleine update.. geen enkel mailtje meer ontvangen van Tagan.. tijd om die ***** even te bellen.. dit is geen klantenservice.. :(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vervelend als bedrijven niks laten horen....

Maar ik vraag me af of hier iemand echt "fout zit" Het is een combinatie van factoren.

EN de pci-e stroom stekker aan de lange kant van de videokaart
EN de stugge kabels van Tagan
EN het aanwezig zijn van een koeler in de zijkant van de kast. Eigenlijk vind ik dat de grootste boosdoener.

specs

• BootVluchteling
gladiool schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:30:

Maar ik vraag me af of hier iemand echt "fout zit" Het is een combinatie van factoren.

EN het aanwezig zijn van een koeler in de zijkant van de kast. Eigenlijk vind ik dat de grootste boosdoener.
heb je gelijk in. het is een combinatie van factoren.maarja.. lekker is anders..

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:22

Pinjataaa

Hit me!

BootVluchteling schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:24:
[...]

ik heb er 2 kabels bij ontvangen, maar die zien er dus el-cheapo uit...dat buigen werkt niet, want mn 25 cm fan hangt er dan tegenaan...
Dan sleeve je die el-cheapo kabeltjes toch :p Ik geef je 10% kans dat een fabrikant een oplossing bied

Verwijderd

BootVluchteling schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:27:
[...]

heb je gelijk in. het is een combinatie van factoren.maarja.. lekker is anders..
Kun je een paar foto's maken van hoe je de voeding nu in de kast hebt zitten, graag zij en achter kant foto. Dan kunnen wij iets meer zien :?

Verwijderd

gladiool schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:30:

Ik vind dat de grootste boosdoener, Tagan en Thermaltake hebben net hun producten gemaakt met het oog op PCI-E connectoren die aan de korte kant van de videokaart zitten (wat norm is).

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:32

Caveman

whahoehaha

Na het bekijken van de foto's van de kast, en jouw beschrijving, weet ik zeker dat de voeding verkeerd om zit. De voeding moet in die kast op zijn kant liggen met de aanzuigopening aan de LINKER kant... (Dit is ook logisch mbt. de airflow)

Mja en je andere probleem, los je alleen maar op door een verlengkabeltje of een soldeerbout te pakken, misschien is het zelfs zo dat als je voeding goed zit je voldoende lengte kabels hebt om ze onderlangs te leggen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1