Systeem samengesteld en mening gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik wil mijn pc (Pentium IV) eens goed gaan upgraden en heb er behoorlijk wat tijd in gestoken wat er vervangen moet worden. Na toch steeds wat dingen weggestreept te hebben ben ik nu toch eindelijk klaar (hoop ik).

Ik hoop dat in m'n huiswerk goed gedaan heb, maar daar wil ik wel jullie mening over horen. Vooral natuurlijk over het gene wat er nog moet komen.

Wat blijft en gebuikt gaat worden uit mijn bestaande systeem is het volgende:
Waterkoeling > Thermaltake Symphony Mini
De kast > Chenbro Gaming Bomb II (black)
Voeding > AeroCool Turbine Power 450 watt
DVD Writers > Plextor PX-716AL (2X)
LCD Display > M-play Blast

Wat vernieuwd wordt is het volgende:
Mobo > Asus Striker Extreme (Is al betaald. Nu maar wachten tot hij leverbaar wordt)
CPU > E6600
Videokaart > MSI 7900GTO
Geheugen > Kingston 2GB 750MHz DDR2
HD > WD1500AHFD of ADFD (Raptor) (2X)

Alle commentaar is welkom, maar moeten wel realistisch zijn wat geld betreft. Complimenten zijn natuurlijk ook welkom 8)

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Hmmm een Asus striker extreme.. :9

daar hoort tenminste een 8800GTX bij hoor. maar wat is je budget en wat wil je met dit systeem eigenlijk gaan doen?

b.v. 750Mhz DDR2 geheugen. ben je van plan te gaan OC'en? of gaat het om de timings. kortom wat wil je ermee gaan doen.

Komen die raptors in raid? zo niet? waarom dan twee? Komen ze in RAID-0 terecht? waar zijn dan de extra grote opslagschijven.. hou er rekening mee dat als één van de schijven in RAID-0 ermee kapt de data op de andere schijf compleet waardeloos word.

[ Voor 31% gewijzigd door nIghtorius op 25-11-2006 16:25 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ziet er netjes uit, maar kun je niet beter voor grotere HD's gaan die misschien iets langzamer zijn? Je houdt dan waarschijnlijk nog geld over, wat je kunt besteden aan bijvoorbeeld een 8800GTS ipv de 7900GTO.

Als je niet gaat OC'en, kun je het geheugen ook terugbrengen naar PC4200.

[ Voor 15% gewijzigd door nXXt op 25-11-2006 16:24 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Dan heeft die stoere Striker ook geen nut meer :9 Wel raar dat je zo'n vreselijk duur mobo neemt en 'maar' een 7900gto, maar hij is al betaald begrijp ik :) Wil je later nog upgraden naar directX10 ofzo? Dat lijkt me namelijk wel iets om rekening mee te houden als je hier nog lang mee wil doen (dat mag ik hopen :9~ )

[ Voor 36% gewijzigd door Groever op 25-11-2006 16:35 ]

Verwijderd

Ben je van plan om SLI te gaan draaien? Anders lijkt dat moederbord mij zonde van het geld.
Als je geen SLI gaat draaien kan je misschien proberen om de betaling te annuleren en voor een Asus P5W DH Deluxe te gaan.
Dan spaar je 130 euro uit die je in de videokaart kan pompen en zo een 8800GTS krijgen voor dezelfde totaal prijs. :)
En deze is meteen ook DirectX 10 proof.

Voor de schijven zou ik 2 Seagate baracuda 7200.10 schijfjes in raid 0 zetten. Is ook bloedsnel, groter en goedkoper. (Dan zou je zelfs voor de 8800GTX kunnen gaan.)

In verband met het geheugen sluit ik me aan bij nlghtorius en nXXt.
Ga je overklokken, dan is het in orde. Ga je dat niet doen, neem dan PC2-4200.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Neen, de TS wil gewoon niet honderden euros teveel uitgeven aan een videokaart die alleen zo ontzettend duur is, omdat ze even veel sneller is als de beste kaart van ATI.
Zodra ATI weer met een betere kaart komt, gaat ATI dit weer doen. Nvidia-kaarten worden dan weer een stuk goedkoper. Tot Nvidia weer met een betere kaart komt. Enz enz.

Door een iets goedkopere kaart te kopen (7900gto is geen budgetkaart), kan je op korte termijn alles goed genoeg spelen en tegen de tijd dat je je gaat ergeren, koop je weer een nieuwe videokaart, die wellicht nog beter is als de 8800GTX, maar tegelijk ook goedkoper is.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Quacka schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:23:
Neen, de TS wil gewoon niet honderden euros teveel uitgeven aan een videokaart die alleen zo ontzettend duur is, omdat ze even veel sneller is als de beste kaart van ATI.
Beschik je over mind-reading skills?

Zo niet, laat de TS dan even het woord doen en doe niet alsof je eigen mening per se de mening van de TS is.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
nXXt schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:45:
[...]

Beschik je over mind-reading skills?

Zo niet, laat de TS dan even het woord doen en doe niet alsof je eigen mening per se de mening van de TS is.
kwestie van logisch nadenken, nXXt.
Daar hoef je geen gedachten voor te kunnen lezen.

Jij hoeft het overigens niet met zijn standpunt eens te zijn, ik ben het wel.

Het kan overigens ook dat hij de basis van het systeem goed wil hebben, maar dan net niet genoeg geld overhoudt voor de nieuwe videokaart. Dan kan je inderdaad ook gaan besparen op de basis (geen raptors), maar videokaarten verouderen sneller dan een harde schijf. Over een jaar is de 8800GTX al een paar keer achterhaald, terwijl dat voor de raptor niet zal gelden.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik wil inderdaad de basis goed hebben wat moederbord betreft. In mijn ogen toch wel een van de belangrijkste dingen. Daarna waar niet aan te toornen valt lijkt mij zijn de Raptor schijven en CPU. De schijven gaan niet in raid (geldkwestie) dus er komt er eerst één en later komt de andere erbij.
Met de videokaart is het een iets ander verhaal. Op dit moment lijkt mij de GTO een goede kaart, helemaal voor z'n geld. Meer geld wil ik op dit moment niet echt aan een kaart uitgeven en ik wil eerst de kat uit de boom kijken hoe het loopt met DirectX 10. Ik vraag me echt af hoe het met de prijzen gaat van de 'oudere' DirectX 9 kaarten. In de tussentijd moet het een mooie oplossing zijn of niet?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Quacka schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:54:
[...]

kwestie van logisch nadenken, nXXt.
Daar hoef je geen gedachten voor te kunnen lezen.

Jij hoeft het overigens niet met zijn standpunt eens te zijn, ik ben het wel.
Het gaat me er niet om zijn standpunt, het gaat me erom dat je al een oordeel hebt vóórdat hij zijn standpunt ook maar gepost hebt. Verder NOFI, het eerste bericht kan misschien wat lomp overgekomen zijn. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:52:
Ik wil inderdaad de basis goed hebben wat moederbord betreft. In mijn ogen toch wel een van de belangrijkste dingen.
"De basis goed hebben" kan ook stukken goedkoper ;) Er zijn zat kwaliteitsbordjes met minder features (waarschijnlijk heb je die features niet eens nodig) die ook gewoon perfect werken.
Ik vraag me echt af hoe het met de prijzen gaat van de 'oudere' DirectX 9 kaarten. In de tussentijd moet het een mooie oplossing zijn of niet?
De 7900GTO is een kaart met een prima prijs/kwaliteitverhouding, dus een prima optie volgens mij.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat is er nu onduidelijk aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ?

Ik zie in de startpost helemaal geen enkele vraag behoudens dat er commentaar gegeven mag worden.

Dus.... wat is je probleem?

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot. We verwachtten dat je eerst zelf het e.e.a. uitzoekt over de gekozen producten. Daarbij komt dus de motivatie (het 'waarom' van de producten) om de hoek kijken. Zoals je kunt lezen in de 'Wat moet ik nemen?'-sticky is het dan ook verplicht om een beschrijving te geven :).

Hoe weet je dan wanneer iets wel of juist niet goed is?
Door benchmarks te lezen. Prestatieanalyse van bv. de processor of de videokaart is niet zo enorm moeilijk om te vinden. Bekijk eens de Tom's Hardware CPU of VGA Charts. Uiteraard bieden andere sites zoals Anandtech en X-Bit lans ook goede reviews. Wat betreft het geheugen en het moederbord: Compatibiliteit en overclock-ervaringen kun je prima opzoeken a.d.v. ervaringen. Ervaringen op zowel GoT als andere fora zoals XtremeSystems. Uiteraard zijn er over de meeste moederborden ook uitgebreide reviews te vinden waarmee je prima uit de voeten kunt. Afijn, dat benchmarks, reviews en ervaringen lezen geldt dus voor praktisch ieder onderdeel.

Noteer de plus en minpunten van de onderdelen en selecteer: Ziedaar, uw PC :Y).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.