Toon posts:

Speedtouch 716 aansluiten op Speedtouch home isdn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: isdn verbinding met adsl verbinding van planet internet. De router hiervoor is een speedtouch home isdn (wat oudere modem zonder routerfunctie).

Momenteel zit aan deze modem een e-tech dsl/cable router die het verkeer verdeeld. Werkt prima, vanuit de speedtouch home isdn modem komt een netwerkkabeltje dat in de wan poort van de e-tech router zit en de rest spreek voort zich. Nadeel is dat deze router niet draadloos is en wij willen graag een draadloze verbinding hier hebben.

Nu heb ik een speedtouch 716 v5 WL over. Deze wil ik als vervanging voor de oude e-tch dsl/cable router gebruiken, maar hoe?
De speedtouch 716 is geen isdn modem, de hele oude setup vervangen werkt dus niet. Hoe sluit ik de speedtouch 716 aan op de speedtouch home isdn? Vanuit de isdn modem komt namelijk een netwerkkabel en die wil ik in de speedtouch 716 doen, maar daar heb ik als DSL poort alleen een telefoonstekkeringang. En wat moet ik vervolgens instellen in de 716?

Ik ben na een zoektocht deze site tegengekomen: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16605 , lijkt redelijk overeen te komen met mijn vraag, maar ik heb hier geen cross utp kabeltje liggen, zou dat werken en in welke poort van de speedtouch 716 stop ik dan de cross kabel?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 16:13 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

omfg, ruil die ST716 asjeblieft om voor een ISDN ding?
Ben je van het hele gezeik af :x

Op deze manier heb je straks 3 apparaten voor een functie wat 1 apparaat ook kan verrichten.
Kan overigens die speedtouch niet ook op isdn?
Ik heb eens sweex modems gezien die beiden konden :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
aansluiten van een router op een router doe je door de kabel die vanuit de sthome komt aan te sluiten op een van de vier ethernetpoorten op de st716
maar ik zou er echt niet aan beginnen, doe beide weg en koop een st716 voor analoog

PSN: djmurcielago

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 15:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Murcielago schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:20:
aansluiten van een router op een router doe je door de kabel die vanuit de sthome komt aan te sluiten op een van de vier ethernetpoorten op de st716
maar ik zou er echt niet aan beginnen, doe beide weg en koop een st716 voor analoog
Koop er eentje voor ISDN dus (de 716i).. de analoge heeft ie al :+

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt te lastig he? Was ik al bang voor, 3 apparaten met 3 adapters is ook niks natuurlijk.

Het is voor mijn broer, die heeft de Nintendo wii besteld en wil daarmee op internet, maar voor 30 euro heeft hij een adaptertje voor de wii en kan hij ook met een netwerkkabel op internet komen. Lijkt me de handigste optie en anders maar voor 50 euro een 2e hands speedtouch 716i aanschaffen op marktplaats.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Waarom zou je ook een Speedtouch willen?

Een Accesspoint is ook prima?
Linksys geniet bij mij de voorkeur, WAP54G.
Senao is ook goed, maar een beetje overkill vermoed ik.

Ik geloof dat die meuk die je meestal bij dingen krijgt 11 Mbit is, dus je komt ver genoeg met een 11 Mbit AP'tje :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:33:
Waarom zou je ook een Speedtouch willen?
Die kreeg ik bij verlenging van mijn abonnement bij xs4all (gratis dus). Had hem hier liggen en dacht: die kan ik wel aan mijn ouders en broer geven. Vandaar, maar zoals het nu lijkt kopen we voor hier wel een beter ding zodat we niet met 3 apparaten hoeven te werken. Ik was even vergeten dat mijn ouders isdn hadden...
Pagina: 1