1 Beamer, 3 pc's mixen

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb binnenkort een presentatie voor een zaal met rondt de 80 mensen, dus alles moet perfect werken.
Nu heb ik 1 Beamer die op een groot scherm alles leuk neerzet.
Maar ik heb 2 laptop's en 1 pc(of 2).
Maar nu wil ik alles vloeiend aan elkaar plakken, maar dan realtime.Dus ik zie op mijn scherm een mixconsole ofzo en op de beamer zie je wat het resultaat is!
Maar hoe gaat dat in z'n werking?
Zijn er zulke software pakketten?
Is er een simpele oplossing?
Het gaat dus om het beeld van 3 pc's en een paar filmpjes!

Ik heb even een overzichtje in paint gemaakt om het wat duidelijker te maken!
http://pics.dennus.websibu.com/probleem1.bmp

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Dennus :)

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 25-11-2006 16:14 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DennusB
  • Niet online
Klein schopje.
Weet niemand dit... of bestaat het gewoonweg niet?:)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
geen goed idee om 1 goede pc neer te zetten? moet lukken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 14:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ik weet dat er video mixers bestaan zoals je ook de gewone audio mengtafels hebt.. maarja waar je die kunt vinden.. geen idee.. misschien weten prof. audio leveranciers er mee over..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar ehm ... is het niet handiger om dit van te voren even te maken zodat je het realtime hoeft te doen.. Laat staan dat er iets fout gaat met die pc's. Met prerenderd mpgje met is je kans kleiner.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DennusB
  • Niet online
Ja al van te voren klaar zou ik best willen maar kan niet!
Ten 1e is die camera live!
Ten 2e is de powerpoint steeds anders!

Dus dat is niet mogelijk.
Er moet toch wel software zijn die op het 1e scherm het programma laat zien en op het 2e scherm de uitkomst?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 15:20
Waarom neem je niet gewoon een KVM switch waar je de diverse PC's aanhangt en de uitgang op de beamer gooit? Of wil je het echt per se mixen in de zin van fades en weet ik veel wat voor overbodige meuk? :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Als je echt wil mixen (dus beeldovergangen) dan zit je echt te kijken naar een videomixer. Is een cut genoeg en mag het beeld tussenin even zwart zijn dan kan je voor KVM kiezen.

Ik heb zelf een videomixer thuis, dus ik heb ervaring met die dingen. De meeste hebben enkel analoge inputs (composiet of s-video ingangen dus). Tegenwoordig heb je er ook met firewire ingangen, zodat je een digitale camcorder er meteen op kan aansluiten. Dingen om een VGA-signaal te mixen heb ik nog nooit gezien, maar als ze bestaan zullen ze niet goedkoop zijn. Je computersignaal omzetten naar videosignaal zal het makkelijkste gaan via een grafische kaart met goede tv-out ondersteuning, of eventueel een scan converter aan je VGA-output die het omzet naar een videosignaal.

Als het niet écht real time moet zijn kan je de pc's via een netwerk aan elkaar knopen, en elks een stream laten uitsturen, en dan kan je die streams mixen. Daar gaat wel een beetje latency opzitten, maar da's soms niet zo erg. Kwaliteit zal ook niet schitterend zijn.
Pagina: 1