Pc scaleo boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198510

Topicstarter
Hallo

ik heb een pc Fuji siemens scaleo 600 staan die niet meer opstart

Als ik hem aanzet, hoor ik geen piepjes, en krijg helemaal geen beeld

complicaties:
-geen beeld, kan nergens inkomen, niet in de bios helemaal niks,
-op het moederbord knippert het lampje
-voorzijde van de kast knippert het lampje van de HD
-"knippert het lampje (met het symbool lampje erbij)
- 1 van de cd-rom spelers maakt een tikkent geluid
-druk ik deze cd-rom la eruit met een peperclip en boot ik hem dan gaat ie met schokken terug? :|
-de voeding ventilator draait gewoon...

Het lijkt erop dat hij te weinig stroom krijgt..............

specificaties:
betreft een Fuji siemens SCALEO 600
de voeding is 450 watt (stuk zwaarder dan degene die erin zat)

ondernomen acties:
- 2 maand terug voeding vervangen met zelfde kwaal, systeem draaide weer perfect. tot vandaag niet meer: de voeding deed niks meer

-Opnieuw de voeding vervangen, zonder resultaat helaas zelfde complicaties als hierboven beschreven. MAAR de voedingventilator draait weer :)

- voedingskabel van de cdroms afgehaald (waar tikkend geluid vandaan kwam, zonder resultaat
dus ook nog geen beeld :|

ik hoop dat iemand hiervan wat weet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Begin eens met een zo'n gestript mogelijk systeem. (1 reepje geheugen, CPU, 1 HD (boot)) en start hem dan eens op. Probeer ook je CMOS te resetten (dmv jumper of de batterij uit het moederbord halen en natuurlijk de pc loskopelen van het lichtnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hann1BaL ,

heb ik allemaal gedaan, batterij x aantal minuten losgekopelt, schijven afgekoppelt, 1 reep geheugen, maar nog steeds dezelfde symtonen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iemand anders een mogelijke oplossing voor dit vervelende tot nu toe onverklaarbare probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194478

ten eerste je cd rom er af
ten tweede kijken op je mobo naar bolstaande elcos

en nog iets meer specificaties graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

Probeer toch maar eens een andere voeding. Dat je Cd-rom (schokkend) dicht gaat lijkt me een stroom-verval in je spanningsveld. Of je maakt ergens sluiting..

Bouw je spul eens uit je kast voor een proefopstelling...mobo, cpu, mem, vidkaart

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden te zien waar je je accoord en bekend mee verklaarde. Toch lijkt het alsof het een goed idee zou zijn om ze nog eens door te lezen, want dit topic slaat op meerdere vlakken de plank mis:

- voordat je een topic begint hoor je te kijken in de FAQ en zelf op zoek te gaan naar oplossingen. Aangezien je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter in het geheel niet aanhaalt heb ik sterk het vermoeden dat je dat niet gedaan hebt.
- als je dan een topic opent, wees volledig. Je geeft zo goed als geen specs.
- wees ook nauwkeurig- tot nader orde gaat het hier waarschijnlijk om een Fujitsu-Siemens bak. Zeg dat dan ook...
- tenslotte is het meermaals achter elkaar posten (het "schoppen" van je topic) ongewenst en kan leiden tot een slotje. Gebruik de edit-knop als je iets toe wilt voegen en schop in geen geval binnen 24u. Gek genoeg hebben zelfs de meest die-hard GoTters ook een echte leven en zeker op een zaterdagmiddag is de kans groot dat ze niet gelijk klaar staan om in een wazige topic met onvolledige topicstart te posten.

Maar goed, zoals aangegeven lijk je op het vlak van zelfwerkzaamheid nog het een en het ander te doen. Komt bij dat je met een onduidelijke TS als dit sowieso niet ver gaat komen. Begin eens met alles voor jezelf op een rijtje te zetten :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.