help kan geen extra adsl abonnement nemen, opties?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Situatie is nu zo we hebben een analoge lijn met planet internet adsl, en een ISDN lijn van de zaak zonder internet. Omdat mijn pa liever planet internet wil houden, en de zakelijke lijn niet voor eigen gebruik internet wil gebruiken, kan ik dus geen speedlinq nemen. Zijn er mogelijkheden om toch een extra adsl aansluiting te realiseren, hetzij met een eigen analoge lijn, hetzij met een mogelijkheid om speedlinq zonder telefoonnummer te nemen? Dat kan voor 9,95 per maand extra, maar dan zal dat ook nog gaan botsen?

De reden dat hij bij planet wil blijven heeft met een zakelijke reden te maken, dat wordt wel betaald door de zaak en Planet internet is daar nou eenmaal de provider die ze daar gebruiken. Helaas hebben we het toen toen nog niet op de isdn genomen.

Hopelijk heeft iemand hulp, want speedlinq heeft een zeer intressante aanbieding over KPN adsl, iets wat je niet kan krijgen over de kabel, of welke andere provider dan ook... (ja per bbned, babyxl, maar die dekking heb ik hier niet)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

verhuis de planet lijn naar de ISDN lijn :) even informeren over de mogelijkheden.

en vraag zelf vervolgens ADSL aan op de analoge lijn.

punt is dat er nu 2 aderparen in gebruik zijn voor KPN. Normaliter zal een huis niet meer aderparen dan dat vrij hebben.

Je kunt hooguit proberen om een KPN belbudget aan te vragen voordat je ADSL aanvraagt. Voor
zover ik weet is KPN dan verplicht om je aan te sluiten. (naast de al huidige aderparen)

hou er rekening mee dat dat lang kan duren. Zeker als ze een nieuw aderpaar moeten patchen naar je huis.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
IEFtm schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 14:40:
verhuis de planet lijn naar de ISDN lijn :) even informeren over de mogelijkheden.
Een ADSL lijn verhuizen van PSTN naar ISDN is zover ik weet niet mogelijk. Wat je dan zou moeten doen is je ADSL van je analoge lijn opzeggen en een nieuwe aanvragen voor de ISDN lijn (krijg je tenminste ook weer een gratis ISDN modem die je nodig hebt).
Je kunt hooguit proberen om een KPN belbudget aan te vragen voordat je ADSL aanvraagt. Voor
zover ik weet is KPN dan verplicht om je aan te sluiten. (naast de al huidige aderparen)
KPN is dan niet verplicht je aan te sluiten. KPN is verplicht je aan te sluiten als je nog niks hebt, maar er zitten al 2 telefoonabonnementen. Zou beetje gek zijn als KPN verplicht is om een derde aderpaar helemaal door de grond moet gaan trekken omdat iemand een extra ADSL abonnement wilt...

Je kunt even checken of er toevallig niet nog een aderpaar is, maar waarschijnlijk niet. Je hebt niet zoveel opties, behalve wat ik al eerst zei: adsl van analoog opzeggen en nieuwe aanvragen voor isdn. Vervolgens speedlinq aanvragen voor de analoge lijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Morgoth schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:29:
[...]

Een ADSL lijn verhuizen van PSTN naar ISDN is zover ik weet niet mogelijk. Wat je dan zou moeten doen is je ADSL van je analoge lijn opzeggen en een nieuwe aanvragen voor de ISDN lijn (krijg je tenminste ook weer een gratis ISDN modem die je nodig hebt).
Het kan wel, bijna niets is onmogelijk.

Verhuizen van lijntype moet kunnen op deze manier. Verhuizen van ADSL is immers niet meer of minder dan lijn A afsluiten op adres X en lijn B aansluiten op adres Y.

Alleen is verhuizen op hetzelfde adres misschien weer iets waar ze ook nog over kunnen vallen. Want wat is 'verhuizen' immers. Planet is wat lastig met dit soort dingen omdat ze niet flexibel kunnen zijn.
[...]

KPN is dan niet verplicht je aan te sluiten. KPN is verplicht je aan te sluiten als je nog niks hebt, maar er zitten al 2 telefoonabonnementen. Zou beetje gek zijn als KPN verplicht is om een derde aderpaar helemaal door de grond moet gaan trekken omdat iemand een extra ADSL abonnement wilt...

Je kunt even checken of er toevallig niet nog een aderpaar is, maar waarschijnlijk niet. Je hebt niet zoveel opties, behalve wat ik al eerst zei: adsl van analoog opzeggen en nieuwe aanvragen voor isdn. Vervolgens speedlinq aanvragen voor de analoge lijn.
Gewoon een analoge lijn aanvragen op je eigen naam. KPN is verplicht die te leveren en aan te sluiten. Zelfs als daar voor de schep de grond in moet en een nieuwe kabel ingegraven moet worden.

Of neem kabel internet bijvoorbeeld of beweeg alles om die zakelijke ADSL lijn van die analoge lijn naar die ISDN lijn te krijgen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.