eDirectory + iManager error 626

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb netjes eDirectory geinstalleerd en natuurlijk daarnaast iManager voor een gui voor configuratie.

Nu heb ik na de standaard installatie van eDirectory de volgende tree aangemaakt:

Hash001:/home/client001/eDirectory/setup # ndsconfig new -t viper-tree -n novell -a admin.novell -S linux1 -d /home/client001/inst1/data -b 1025 -L 1026 -l 1027 -o 1028 -O 1029 -D /home/client001/inst1/var --config-file /home/client001/inst1/nds.conf

Hierna probeer ik via iManager in te loggen met de bovenstaande gegevens, maar dan krijg ik de volgende error:

-626 FFFFFD8E ALL REFERRALS FAILED

Nu heb ik op internet al rondgezocht, maar kan niet echt vinden wat ik nu moet. Betekent dit dat ik in de tree moet aangeven op welke ip de nds-server moet luisteren? Of iets anders. Hij ziet blijkbaar wel dat er wat is

Login

Username: admin.novell
Password: ****
Tree: viper-tree

Geeft de error:

NDS Error -626 Close
Error (Error -626) The object could not be found. It is possible that the object exists, but the server could not communicate with the server holding a copy of the object.

Kan iemand me hiermee uit de brand helpen.

Mijn systeem bestaat uit:

opensuse 10.1 vers geinstalleerd
edir 8.8
imanager 2.6

Als ik verder nog meer moet vertellen moet u het maar aangeven, maar ik denk dat ik zo de belangrijkste gegevens wel heb verstrekt!

(Het is om te verkennen uit nieuwschierigheid!)

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

eDirectory is niet supported op OpenSUSE en ik ken ook niemand die het daarop werkend heeft gekregen vanwege de dependencies die eDirectory heeft.

Download een copy van SLES9 of SLES10 (gebruik dan wel eDir 8.8.1), dan werkt het prefect :)

• BSeB
Oke, dank je wel voor de tip, sles9 en sles10 zijn toch niet gratis te verkrijgen?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Asteroid9

General Failure

Vast niet helemaal gratis nee, maar op een beurs werden laatst gratis DVD's uitgedeeld dus vermoedelijk is een trial best te downloaden.
Als het toch alleen maar om mee te experimenteren is?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

BSeB schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 01:42:
Oke, dank je wel voor de tip, sles9 en sles10 zijn toch niet gratis te verkrijgen?
SLES9 en SLES10 zijn idd gratis, alleen voor support en patches moet je betalen. Toevallig hoorde ik laatst van iemand die eDir 8.8 wel op OpenSUSE aan het werk heeft gekregen door iManager niet mee te installeren. Hij gebruikte iManager 2.6 Mobile vanaf een Windows PC. Overigens zou ik wel gewoon voor SLES gaan, als je problemen hebt is er genoeg over te vinden.

• BSeB
Zo, ik ben inmiddels een heel eind verder. Onder SLES10 werkt het inderdaad, tenminste ik kna in de configuratie komen met Imanager en met COnsoleOne.

Maar de reden dat ik hiermee aan het spelen ben is om te kijken hoe groupwise werkt. Open-exchange heb ik ook al is geprobeerd, maar dat vond ik niet zo geweldig. Als alternatieven zijn er voor linux dan weinig alternatieven, omdat active directory van M$ is. Daarnaast heb je nog dat pakket van IBM, maar dat is gewoon te groot.

Dus op deze manier wilde ik groupwise is uitproberen. Nu dus SLES10 geinstalleerd met edir 8.8.1 en imananger 2.6 en consoleone 1.3.6.f. Voor zover ik mijn documentatie heb doorgenomen en gezocht op internet zou je edir moeten installeren en dan een tree aanmaken met een server eronder hangend. Dit heb ik netjes gedaan:

Hash001:/home/client001 # ndsconfig new -t viper-tree -n novell -a admin.novell -S Hash001 -d /home/client001/inst1/data -b 1025 -L 1026 -l 1027 -o 1028 -O 1029 -D /home/client001/inst1/var --config-file /home/client001/inst1/nds.conf
Daarna moet je een ww invullen heb ik ook gedaan, voor zover ik begrijp wordt deze user in de ldap database opgeslagen! Via Imanager kan ik nu rustig inloggen zonder problemen. Hier heb ik nu de hele zooi staan die geconfigd kan worden. Via ConsoleOne kan ik dit ook. Maar verder heb ik eDir op dit moment niet nodig.

Ik wil namelijk graag Groupwise proberen. Dus heb ik die iso gemount en de onderdelen geinstalleerd, alleen nu moet het geconfigureerd worden en daar loop ik tegen een aantal problemen aan, waarvan LDAP de grootste is.

Dus eerst doe ik het aanmaken van een groupwise systeem:
In de volgende volgorde vul ik alles in:
-software dir
-tree
- System name: Hash001
- Domein: test
- Domein dir: /home/client001/gw-zooi1 -> wordt aangemaakt
-Context: novell
- Language: English
- Time zone: NL
- Post office name: post_test
- Post office dir: /home/client001/gw-dir
- Post offcie context: novell
- Language: EN
- Timezone: NL
- Post office link: TCP/IP
- Ip:172.20.32.108
-Poorten standaard
- MTA adres: 172.20.32.108
- Poorten standaard
- Users: client001

Hash001
VIPER-TREE
test
novell
/home/client001/gw-zooi2
(GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna
English - US
post_test
novell
/home/client001/gw-dir1
(GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna
English - US

Hierna meteen een agent erbij geinstaleerd. Nu zou ik dus met me ip en me gebruikersnaam moeten kunnen inloggen.
Alleen krijg ik dan de volgende error:

Unable to connect to the TCP/IP address

Ik weet niet hoe dit kan want ik heb alles gedaan zoals het in de wizard zat.

In eerste instantie lijkt mij dat als dit niet werkt de rest ook niet werkt. Kan dit erop duiden dat ldap toch niet werkt, en dat de authetificatie van imanager en consoleone geen gebruik maken van ldap

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

BSeB schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:15:
Hierna meteen een agent erbij geinstaleerd. Nu zou ik dus met me ip en me gebruikersnaam moeten kunnen inloggen.
Alleen krijg ik dan de volgende error:

Unable to connect to the TCP/IP address
Wat bedoel je met inloggen? Met de GroupWise client? Weet je ook zeker dat de POA draait en dat je op poort 1677 inlogd (standaard POA port)?

[ Voor 8% gewijzigd door JoetjeF op 30-11-2006 12:07 ]

• BSeB
Aan de pport heb ik niks veranderd, dus die staat in het loginscherm gewoon nog op 1677, ik moet even uitzoeken hoe ik kan uitvinden of die draaid. In socklist kan ik iig geen 1677 terugvinden dus er staat niks te luisteren!

Waarschijnlijk draaid die dan dus niet, maar op welke manier moet ik die starten?

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

http://www.novell.com/doc...data/bpcgnt9.html#bpcirz1

Daar moet het ergens tussen staan ;)

• BSeB
Door het proberen is inmiddels me hele instal naar de knoppen, even alles opnieuw doen en dan is naar /etc/rc.d/grpws start

dan zou alles gestart moeten worden, zoals in die manual staat

Ik zla het straks laten weten

• BSeB
Zo ik ben inmiddels een heel eind verder. Ik heb groupwise aand e praat middels het client programma, verder heb ik de internet agent in samenwerking met fetchmail werkend (allemala test opgeving).

Wat alleen nog niet wil is de authentificatie van de ldap, die je aanmaapt bij bijvoorbeeld de webaccess maar ook bij de internet agent. dan wordt er gevraagd om het ip, poort ssl etc

Maar als ik dan dit invul:

172.20.32.108
1026
cn=admin,co=novell
password ook
en dan ssl aanvinken, maar wat moet je daar neer zetten? En zo ja waar moet ik het zoeken. wil graag ssl gebruiken, maar weet dus nog niet hoe
Hij accepteerd dus zonder ssl ook al geen login!

Kan het overigens zo zijn dat apache niet geinstalleerd word, omdat ik op een 64 bits machine zit te testen?

[ Voor 11% gewijzigd door BSeB op 30-11-2006 19:12 ]

Pagina: 1