[Vista] IE Add-on blijft permission vragen

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Ik heb Vista Ultimate geïnstalleerd. Nu wilde ik bij Yahoo gaan schaken, dit is een java applicatie. Ik heb vervolgens via www.virtualmachine.tk de oude MS JVM gedownload omdat de versie van SUN hele kleine lettertjes geeft. (Ik weet verder niet of dit uitmaakt voor mijn probleem, ik denk het niet).

Nu ben ik ingelogd als gewone gebruiker in Vista en als ik nu naar het schaak-applet ga, vraagt hij elke keer toestemming aan de admin om de schaak add-on te installeren/uit te voeren. Nu heb ik dus het wachtwoord gegeven en dat ging prima. Alleen elke keer als ik nu op die site probeer te komen vraagt hij weer toestemming. Als ik dan "Cancel" doe werkt het wel. Alleen hij blijft om toestemming vragen.

Heeft iemand van jullie een idee hoe dat te voorkomen is?

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33
Hmmm, ik ben bang dat je moet wachten totdat Sun een nieuwe VM uitgeeft die wel goed onder Vista werkt. Houd er rekening mee dat de Java VM van Microsoft zwaar verouderd is (en zeker niet voor Vista is geschreven) en niet meer ondersteund wordt.

Persoonlijk zou ik nu nog niet er voor kiezen om Vista als me fulltime werkstation te installeren, leuk om mee te spelen, maar dan nog wel een XP installatie om op terug te vallen. Maar dat vind ik.

• Bernaar
Xion schreef op zondag 26 november 2006 @ 02:07:
Hmmm, ik ben bang dat je moet wachten totdat Sun een nieuwe VM uitgeeft die wel goed onder Vista werkt. Houd er rekening mee dat de Java VM van Microsoft zwaar verouderd is (en zeker niet voor Vista is geschreven) en niet meer ondersteund wordt.

Persoonlijk zou ik nu nog niet er voor kiezen om Vista als me fulltime werkstation te installeren, leuk om mee te spelen, maar dan nog wel een XP installatie om op terug te vallen. Maar dat vind ik.
Ik heb niet de VM van Sun gebruikt maar de oude VM van Microsoft. Dit omdat die van Sun bepaalde tekst niet goed (te klein) weergeeft in de schaak-applet.
Ik hoop eerder dat Vista met een update komt. :)

• Bernaar
Heeft iemand al een idee of dezelfde ervaring?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat zal voorlopig nog wel een probleem blijven bij Vista.
Zoals gewoonlijk loopt MS weer eens een beetje op de feiten vooruit.
Doordat er al zoveel Beta's rondslingeren, en MS sinds de laatste, final versie, geloof ik 2 dagen nodig had om het pakket uit te brengen, zijn er nog veel fabrikanten/programmeurs die hun product nog moeten testen op de definitieve versie. Wordt dus waarschijnlijk wel eind van het jaar voor er dergelijke updates zullen gaan komen. Wellicht mede omdat de gemiddelde consument op dit moment nog gewoon op XP draait, en de vooruitstrevende gebruiker momenteel nog gewoon een Dual Boot tussen Vista en XP heeft.